W Krakowie strzeliły szampany. Bloober Team z rekordowym wynikiem

30 milionów złotych przychodu i 14 milionów zysku netto - tyle zarobił krakowski Bloober Team w pół roku. A na tym studio nie zamierza się zatrzymać.

Bloober Team
Bloober Team
Źródło zdjęć: © Bloober Team, Materiały prasowe

16.08.2021 10:18

Ustalmy chronologię. 28 stycznia wychodzi długo zapowiadana gra The Medium. Horror zbiera głównie pozytywne oceny i w dobę od rozpoczęcia sprzedaży zarabia 12 mln dolarów. Czyli niespełna 45 mln zł. Nie wiadomo, ile dokładnie The Medium kosztowało, ale już wtedy Piotr Babieno, prezes Bloober Team mówił, że nakłady na grę, marketing i technologię w niej użyte już się zwróciły.

Pół roku później krakowska spółka publikuje raport finansowy, po którym nie można mieć wątpliwości – The Medium było strzałem w dziesiątkę.

- Pierwsza połowa bieżącego roku to okres dynamicznego rozwoju działalności całej GK Bloober Team. Najważniejszymi wydarzeniami była w tym czasie premiera The Medium oraz podpisanie umowy strategicznej z Konami. Te wydarzenia pokazują, jak silna jest pozycja naszej firmy na światowym rynku – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Krakowska grupa kapitałowa odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży, który wyniósł ponad 30,6 mln zł. Jednocześnie zysk netto spółki osiągnął rekordowe 14 mln zł. Zdecydowany wzrost przychodów, pozwolił Bloober Team osiągnąć w H1 2021 ponad 7,65 mln zł zysku ze sprzedaży — o 46 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Motorem napędowym wyników była premiera gry The Medium. Jak jednak zauważa Babieno, to jeszcze nie koniec sukcesów z nią związanych.

- Produkcja w dalszym ciągu osiąga dobre wyniki, a już we wrześniu tytuł zadebiutuje na PlayStation 5. Progres, jaki odnieśliśmy na przestrzeni ostatnich lat nie jest dziełem przypadku - jasna i konsekwentnie realizowana strategia długoterminowa pozwala nam na istotny wzrost znaczenia naszej marki na światowych rynkach. Stopniowo, ale dynamicznie zwiększamy skalę naszych produkcji oraz dążymy do zapewnienia graczom doznań najwyższej jakości, bez względu na platformę, z której korzystają - tłumaczy Babieno.

Tajemnicą poliszynela jest gra, nad którą obecnie pracuje Bloober Team. Nie chcemy podsycać plotek dotyczących ewentualnego Silent Hill, powstającego w Krakowie, ale podpisanie w czerwcu oficjalnej współpracy z Konami, działa na wyobraźnię. Podobnie jak słowa samego Babieno na łamach Polygamii.

Pracujemy z jednym z właścicieli horrorowej marki ze świata gier. Więcej na ten moment nie mogę ci powiedzieć. Jest to marka, o jakiej marzyliśmy, gdy zakładaliśmy studio.
Źródło artykułu:Polygamia.pl
bloober teamthe mediumkonami
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.