Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne

The Last of Us: Factions, czyli sieciowa odsłona The Last of Us, zostało uśmiercone. Deweloper Naughty Dog chce spełniać się w sprawdzonej formule, jaką są produkcje dla pojedynczego gracza.

The Last of Us 2
The Last of Us 2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

15.12.2023 | aktual.: 15.12.2023 13:21

Cykl gier The Last of Us doczekał się już nawet swojej serialowej ekranizacji. Docierają wieści o drugim sezonie i można tu zadać pytanie: czego chcieć więcej? Z pewnością wielu graczy z "pocałowaniem ręki" przyjęłoby The Last of Us Online.

I wszystko było na dobrej drodze. The Last of Us: Faction był w fazie preprodukcji, jednak teraz studio Naughty Dog zdecydowało się zrezygnować z sieciowej odsłony gry. Informację tę przekazano w oficjalnym oświadczeniu studia, w którym podano jeden konkretny powód tej decyzji.

Dwie wiadomości: dobra i zła

Zanim przejdziemy do złych wieści, warto wspomnieć o tych dobrych. Z oświadczenia wynika, że Naughty Dog rozwija kilka projektów. Deweloper pracuje nad "więcej niż jedną ambitną, zupełnie nową grą dla pojedynczego gracza". Szczegółów na ten temat możemy spodziewać się w bliżej nieokreślonej przyszłości, ale z pewnością nie umknie to uwadze graczy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeśli zaś chodzi o sieciową odsłonę The Last of Us, powód wstrzymania prac jest następujący: deweloper podkreśla, że w przypadku gry sieciowej musiałby "włożyć wszystkie zasoby studyjne w wspieranie zawartości popremierowej przez wiele lat, co miałoby poważny wpływ na rozwój przyszłych gier dla pojedynczego gracza".

Deweloper stawia sprawę jasno, podkreślając, że do wyboru były dwie ścieżki: albo gry usługi, albo narracyjne produkcje typu single player. Deweloper stawia na to drugie, bo to one "zdefiniowały dziedzictwo Naughty Dog".

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.