Co po The Medium? Bloober Team już to wyjawił
Dokładnie tydzień temu ukazało się The Medium na PC i Xbox Series X. Gra Bloobera zebrała świetne noty, a krakowiacy kują żelazo, póki gorące i już przyznają się do tworzenia kolejnej gry.
Z jednej strony to oczywiste, że po zrobieniu jednej gry studio zabiera się za tworzenie drugiej. Z drugiej w ostatnich latach sporo zmieniło się po względem komunikacji. Developerzy po premierze najczęściej są skupieni na tworzeniu poprawek i DLC, a szefowie firm bardzo niechętnie przyjmują pytania dziennikarzy o dalsze plany.
Z kolei sam moment zapowiedzi nowej gry najczęściej jest mocno celebrowany albo towarzyszy mu seria tajemniczych zapowiedzi. Na zapowiedzi pewnie przyjdzie jeszcze czas, ale teraz Bloober wali prosto z mostu:
"Medium było fajne, prawda? Prawda, ale jeszcze fajniejsze jest to, że pracujemy już nad nowym, dużym projektem" - pisze Artur Łączkowski z Bloobera i podaje listę stanowisk, na które firma poszukuje nowych pracowników. I przy okazji daje mocną wskazówkę.
Bloober Team szuka m.in. Combat Programmera, a więc programisty, który zna się konkretnie na tworzeniu systemów walki. Mało tego, w ogłoszeniu wypunktowane jest konkretnie, że taka osoba powinna mieć doświadczenie i w tworzeniu walki wręcz, i tej na odległość. Czyli wszystko wskazuje na to, że po "The Medium" zobaczymy "dużą grę", w której znajdą się elementy strzelania.
Co to wszystko oznacza? Obstawiam zdecydowanie bardziej "elementy" strzelania niż choćby coś w stylu "The Evil Within". Fajnie, że po tylu dobrych grach Bloober szuka nowych kierunków i zaproponuje coś nowego od chodzenia i oglądania rzeczy. Oby tylko ambicja nie była większa od możliwości - bo standardy i wymagania graczy tylko rosną.