Bloober zalicza rekordowy kwartał. I to przed premierą The Medium

Na miesiące przed premierą "The Medium" krakowskie Bloober Team mogło pochwalić się najwyższymi wynikami w swojej historii.

Bloober Team
Bloober Team
Źródło zdjęć: © Bloober Team, Materiały prasowe

16.02.2021 11:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"The Medium" miało ukazać się w grudniu, ale finalnie na premierę musieliśmy poczekać kolejny miesiąc. Ale końcówka 2020 r. w szeregach Bloober Team była wyjątkowo pracowita. W okolicach Halloween "Blair Witch" (zwrot kosztów produkcji i marketingu po 12 godzin) trafiło na wirtualną rzeczywistość, a premierze konsoli Xbox Series X|S towarzyszyła premiera "Observer: System Redux" (zwrot kosztów produkcji i marketingu w dwa tygodnie), wykorzystujący możliwości nowej generacji.

Efekt? Sprzedaż spółki na poziomie 13,7 mln zł (skok o 85 proc.) i zysk netto 3,2 mln (tu wzrost aż o 240 proc.). Piotr Babieno, prezes Bloober Team ostatni kwartał 2020 r. nazywa wyjątkowym, głównie z powodu premiery nowych konsol.

- Jednak pora "żniw" zaczyna się dla nas od pierwszego kwartału bieżącego roku. Dopiero w wynikach tego kwartału będzie widoczna większość wpływów z "Medium". Dodatkowo jak zawsze staramy się przecież mieć jeszcze niespodziankę, więc ten 13 rok funkcjonowania powinien być dla nas najszczęśliwszym. W końcu pozycja mistrza horror zobowiązuje – mówi Babieno.

Czy to oznacza nową grę? Niewykluczone. Zwłaszcza jeśli przypomnimy sobie wpis Artura Łączkowskiego z początku lutego. "Medium było fajne, prawda? Prawda, ale jeszcze fajniejsze jest to, że pracujemy już nad nowym, dużym projektem" – pisał, podając listę stanowisk, na które firma poszukuje nowych pracowników.

Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.