People Can Fly ma kłopoty? Studio nie otrzymało pieniędzy za Outriders

Długo wyczekiwana gra Outriders zadebiutowała 1 kwietnia, wywołując spore zainteresowanie i niemałe zamieszanie. Jego twórcy, People Can Fly szacują, że tytuł rozszedł się w nakładzie ok. 3 milionów egzemplarzy.

People Can Fly ma kłopoty? Studio nie otrzymało pieniędzy za OutridersPeople Can Fly
14

Jak na zupełnie nową markę, jaką jest Outriders to wynik całkiem przyzwoity. Zdaniem samych twórców powinien również "zapewnić projektowi rentowność już w pierwszym kwartale sprzedaży". Sęk w tym, że Square Enix, globalny wydawca gry, do dziś nie podzielił się z twórcami tantiemami.

- Być może zadecydowały o tym jakieś elementy polityki sprzedażowej Square Enix, których szczegółów nie znamy, np. partnerstwa zawierane przez wydawcę z platformami dystrybucyjnymi czy podmiotami oferującymi grę Outriders jako dodatek do swoich produktów. Nieosiągnięcie poziomu rentowności może także oznaczać, że koszty poniesione przez wydawcę są wyższe niż oczekiwaliśmy – tłumaczy Sebastian Wojciechowski, Prezes Zarządu PCF Group S.A. Dodaje jednocześnie, że nie chce spekulować, a spółka zamierza analizować sytuację.

Pracę nad Outriders pochłonęły People Can Fly ponad 5 lat. Miesiąc po premierze twórcy chwalili się, że po tytuł sięgnęło ponad 3,5 mln użytkowników. Warto dodać, że Outriders trafiło w dniu premiery do Xbox Game Pass. Kilka dni temu gra doczekała się kolejnej aktualizacji, a PCF ma szykować "dalsze wsparcie deweloperskie". Trudno jednak wyobrazić sobie ewentualne dodatki bez pieniędzy ze strony Square Enix.

- Praca z wydawcą ma bardzo wiele korzyści, ale też swoje wady – jedną z nich jest niewielki wpływ PCF na działania sprzedażowe oraz niekompletność czy też – jak w tym przypadku – brak danych uzyskiwanych od Wydawcy w tym zakresie. Między innymi dlatego, obok pracy z wydawcami, zdecydowaliśmy się rozwijać projekty, których IP pozostaną własnością spółki, i które będą przez spółkę wydawane – mówi Wojciechowski.

Dodajmy, że People Can Fly pracuje obecnie nad dwoma kolejnymi projektami AAA: Dagger dla Take-Two Interactive oraz Gemini, nową grą dla Square Enix. Ponadto spółka ogłosiła chęć stworzenia tytułu, który miałby się ukazać w modelu self-publishing.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne