Hades, czyli najlepsza gra zeszłego roku, od teraz w Xbox Game Pass na PC i konsole

Jeżeli nie mieliście jeszcze okazji zagrać w ostatnią grę studia Supergiant Games, to lepszej okazji może nie być.

Hades
Hades

Wydany na PC i Switcha we wrześniu 2020 roku Hades to czwarta i niewątpliwie najlepsza gra studia Supergiant Games (ich wcześniejsze tytuły to Bastion, Transistor i Pyre). 

Została entuzjastycznie przyjęta przez krytykę (Metacritic: 93%) i graczy (98% pozytywnych recenzji na Steamie). Zdobyła też liczne nagrody gry roku (BAFTA), najlepszej gry niezależnej roku (The Game Awards, Golden Joystick Awards), czy gry akcji roku (DICE).

Trudno się temu wszystkiemu dziwić. Hades połączył rewelacyjną, dopracowaną, ręcznie rysowaną oprawę graficzną, z których znane są poprzednie produkcje Supergiant, z bardzo pomysłową i innowacyjną rozgrywką w klimatach "roguelite". 

W szczególności na uwagę zwraca w niej niezwykle sprawne połączenie dynamicznej i zwyczajnie "przyjemnej" akcji, mechaniki roguelite'a (czyli wielokrotnego powtarzania losowo generowanych poziomów przy stopniowym rozszerzaniu dostępnego arsenału broni i umiejętności) oraz reagującej na poczynania gracza fabuły.

To zwraca w Hadesie szczególną uwagę. Postacie odnoszą się do osiągnięć czy porażek, komentują kolejne próby ucieczki głównego bohatera, zdają się mieć niekończący się repertuar nowych odzywek i opowieści. 

Oczywiście po wielu godzinach odkrywamy, że jak najbardziej jest on skończony (jak mógłby nie być). Ale do tego momentu (a trwa to naprawdę długo) doświadczenie jest niemal magiczne.

Dziś, 13 sierpnia, gra debiutuje na konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series S. Jest też od razu dostępna w ramach usługi Xbox Game Pass na komputerach osobistych i konsolach Microsoftu. Jeżeli jesteście jej abonamentami, to naprawdę powinniście przynajmniej spróbować.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsupergiant gamesxbox
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.