Poznaliśmy laureatów nagród Game Developers Choice Awards
Oddajmy obrazek otwierający wpis zwycięzcy...
Game Developers Conference to nie tylko zapowiedzi nowych gier i usług, ale też nagrody dla najlepszych gier. Listę wyróżnionych poznaliśmy już jakiś czas temu, a dziś możemy już podsumować galę rozdania nagród. Najważniejszą statuetkę zgarnął God of War, czyli obyło się bez zaskoczeń. Niby gra rywalizowała ze Spider-Manem, Celeste, Return of the Obra Dinn czy Red Dead Redemption 2, ale to produkcja Sony zgarnęła jak do tej pory wszystkie najważniejsze nagrody branżowe. Oczywiście poza tą od Polygamii, która powędrowała ostatecznie do Arthura Morgana.
Rockstar ma ostatecznie dość sporo do przemyślenia, bo grze udało się zwyciężyć wyłącznie w kategorii "najlepsza technologia". Widać jednak, że jury GDC chciało po prostu nagrodzić jak najwięcej tytułów, bo praktycznie nikt nie dostał więcej niż dwóch statuetek (mały wyjątek to nagroda publiczności, o czym za chwilę). Wyróżnione zostały oczywiście takie tytuły jak Return of the Obra Dinn, Celeste, Gris czy Florence.
Za "pionierskie dokonania w branży" wyróżniona została z kolei Rieko Kodama z SEGI. Warto odnotować też nagrodę publiczności, która przypadła w tym roku Beat Saber, czyniąc z niej jednocześnie jedyną podwójnie nagrodzoną pozycję. VR wciąż jakoś nie chce opanować rynku gier i stać się niezbędnym narzędziem każdego gracza, ale wyróżnienie dla gry na ten sprzęt to z pewnością krok w dobrą stronę.
Pełna lista laureatów:
- Najlepsze audio: Celeste (Matt Makes Games)
- Najlepszy projekt: Into the Breach (Subset Games)
- Najlepsza mobilka: Florence (Mountains)
- Nagroda za innowację: Nintendo Labo (Nintendo)
- Najlepsza fabuła: Return of the Obra Dinn (Lucas Pope)
- Najlepsza technologia: Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
- Najlepsza oprawa: Gris (Nomada Studio)
- Najlepsza gra VR: Beat Saber (Beat Games)
- Gra roku: God of War (Sony Santa Monica)
Krzysztof Kempski