Dying Light 2. Skąd inspiracje? Nie zgadniecie

My byśmy nie zgadli. Na szczęście nie musimy. Nieoczywiste tropy podsuwa Tymon Smektała lead designer Dying Light 2.

Tymon Smektała, lead designer Dying Light 2
Tymon Smektała, lead designer Dying Light 2

Tymon SmektałaTechlandu będzie gościem kolejnego odcinka programu Faux Paux, prowadzonego przez Radosława Nałęcza i Tadeusza Zielińskiego. Pierwszy z nich zapytał lead designera Dying Light 2 o najbardziej nieoczywiste inspiracje, które pojawią się w grze.

Smektała najpierw wytłumaczył, że z racji liczebności zespołu, każdy wniósł inną inspirację. Natomiast dla niego istotne były dwa tytuły: Saboteur oraz Fable 3.

"To są gry, którymi cieszyłem się wcześniej i dziwuję się, że pewne pomysły z nich nie są bardziej powszechne" – tłumaczy Smektała.

W Saboteur świat Paryża okupowanego przez hitlerowców jest czarno-biały z podkreśleniem koloru czerwonego (jak u Franka Millera w "Sin City"). "Wraz z uwalnianiem poszczególnych dzielnic, te dzielnice nabierały koloru" – mówi Smektała.

To, co przykuło uwagę Tymona w Fable 3 to łańcuch decyzji, który jest budowany przez graczy, czasem zupełnie nieświadomie, przez całą grę. Smektała: "Ostatni akt to jest moment, w którym gra mówi: sprawdzam. Zobacz, co zdecydowałeś, nie wiedząc, jaka jest stawka".

Oba tytuły to bardzo ciekawe tropy. Mowa bowiem o tytułach, które nie podbiły serc graczy ani recenzentów, ale zawierały piekielnie ciekawe rozwiązania.

Warto podkreślić jeszcze jedną rzecz. Wielu twórców zżyma się na pytania o inspiracje. Odpowiedzi często bywają wymijające, niektórzy potrafią oburzyć się na podsunięty przykład, jeszcze inni stwierdzić, że to czysty przypadek. Tym bardziej doceniam tropy podsunięte przez Tymona.

A cały odcinek z lead designerem Dying Light 2 będzie miał swoją premierę w poniedziałek, 5 lipca o godz. 17 w Polsat Games.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
dying lightdying light 2techland
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.