Dying Light 2. Skąd inspiracje? Nie zgadniecie

Strona głównaDying Light 2. Skąd inspiracje? Nie zgadniecie
04.07.2021 10:05
Tymon Smektała, lead designer Dying Light 2
Tymon Smektała, lead designer Dying Light 2

My byśmy nie zgadli. Na szczęście nie musimy. Nieoczywiste tropy podsuwa Tymon Smektała lead designer Dying Light 2.

bEECHnkl

Tymon SmektałaTechlandu będzie gościem kolejnego odcinka programu Faux Paux, prowadzonego przez Radosława Nałęcza i Tadeusza Zielińskiego. Pierwszy z nich zapytał lead designera Dying Light 2 o najbardziej nieoczywiste inspiracje, które pojawią się w grze.

Smektała najpierw wytłumaczył, że z racji liczebności zespołu, każdy wniósł inną inspirację. Natomiast dla niego istotne były dwa tytuły: Saboteur oraz Fable 3.

"To są gry, którymi cieszyłem się wcześniej i dziwuję się, że pewne pomysły z nich nie są bardziej powszechne" – tłumaczy Smektała.

bEECHnkn

W Saboteur świat Paryża okupowanego przez hitlerowców jest czarno-biały z podkreśleniem koloru czerwonego (jak u Franka Millera w "Sin City"). "Wraz z uwalnianiem poszczególnych dzielnic, te dzielnice nabierały koloru" – mówi Smektała.

To, co przykuło uwagę Tymona w Fable 3 to łańcuch decyzji, który jest budowany przez graczy, czasem zupełnie nieświadomie, przez całą grę. Smektała: "Ostatni akt to jest moment, w którym gra mówi: sprawdzam. Zobacz, co zdecydowałeś, nie wiedząc, jaka jest stawka".

Oba tytuły to bardzo ciekawe tropy. Mowa bowiem o tytułach, które nie podbiły serc graczy ani recenzentów, ale zawierały piekielnie ciekawe rozwiązania.

bEECHnkt

Warto podkreślić jeszcze jedną rzecz. Wielu twórców zżyma się na pytania o inspiracje. Odpowiedzi często bywają wymijające, niektórzy potrafią oburzyć się na podsunięty przykład, jeszcze inni stwierdzić, że to czysty przypadek. Tym bardziej doceniam tropy podsunięte przez Tymona.

A cały odcinek z lead designerem Dying Light 2 będzie miał swoją premierę w poniedziałek, 5 lipca o godz. 17 w Polsat Games.

bEECHnlj