People Can Fly ma kłopoty? Studio nie otrzymało pieniędzy za Outriders

People Can Fly ma kłopoty? Studio nie otrzymało pieniędzy za Outriders17.08.2021 10:40
People Can Fly

Długo wyczekiwana gra Outriders zadebiutowała 1 kwietnia, wywołując spore zainteresowanie i niemałe zamieszanie. Jego twórcy, People Can Fly szacują, że tytuł rozszedł się w nakładzie ok. 3 milionów egzemplarzy.

Jak na zupełnie nową markę, jaką jest Outriders to wynik całkiem przyzwoity. Zdaniem samych twórców powinien również "zapewnić projektowi rentowność już w pierwszym kwartale sprzedaży". Sęk w tym, że Square Enix, globalny wydawca gry, do dziś nie podzielił się z twórcami tantiemami.

- Być może zadecydowały o tym jakieś elementy polityki sprzedażowej Square Enix, których szczegółów nie znamy, np. partnerstwa zawierane przez wydawcę z platformami dystrybucyjnymi czy podmiotami oferującymi grę Outriders jako dodatek do swoich produktów. Nieosiągnięcie poziomu rentowności może także oznaczać, że koszty poniesione przez wydawcę są wyższe niż oczekiwaliśmy – tłumaczy Sebastian Wojciechowski, Prezes Zarządu PCF Group S.A. Dodaje jednocześnie, że nie chce spekulować, a spółka zamierza analizować sytuację.

Pracę nad Outriders pochłonęły People Can Fly ponad 5 lat. Miesiąc po premierze twórcy chwalili się, że po tytuł sięgnęło ponad 3,5 mln użytkowników. Warto dodać, że Outriders trafiło w dniu premiery do Xbox Game Pass. Kilka dni temu gra doczekała się kolejnej aktualizacji, a PCF ma szykować "dalsze wsparcie deweloperskie". Trudno jednak wyobrazić sobie ewentualne dodatki bez pieniędzy ze strony Square Enix.

- Praca z wydawcą ma bardzo wiele korzyści, ale też swoje wady – jedną z nich jest niewielki wpływ PCF na działania sprzedażowe oraz niekompletność czy też – jak w tym przypadku – brak danych uzyskiwanych od Wydawcy w tym zakresie. Między innymi dlatego, obok pracy z wydawcami, zdecydowaliśmy się rozwijać projekty, których IP pozostaną własnością spółki, i które będą przez spółkę wydawane – mówi Wojciechowski.

Dodajmy, że People Can Fly pracuje obecnie nad dwoma kolejnymi projektami AAA: Dagger dla Take-Two Interactive oraz Gemini, nową grą dla Square Enix. Ponadto spółka ogłosiła chęć stworzenia tytułu, który miałby się ukazać w modelu self-publishing.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.