PES 2022 zmienia nazwę i będzie za darmo. Szykujcie się na eFootball

KONAMI chce w tym roku wygrać z EA Sports i przedstawia nowy produkt. Seria PES zmienia nazwę na eFootball i przechodzi na model free to play. Czy darmowa gra piłkarska sprawi, że siły na rynku zaczną rozkładać się inaczej?

eFootball
eFootball
Źródło zdjęć: © konami.com

Potwierdziły się informacje, o których informowaliśmy jakiś czas temu. PES 2022 będzie dostępny za darmo. Chociaż zmienia się pewna kwestia - seria Pro Evolution SoccerWinning Eleven (jak nazywała się gra w Azji) od teraz będzie znana na całym świecie jako eFootball. A do tego całkiem zmienia model sprzedaży. Dla mnie rewelacja.

W czasie, gdy EA Sports irytuje graczy swoim niezbyt prokonsumenckim podejściem, KONAMI wprowadza istną rewolucję. Pomijając fakt, że nowa odsłona PES, to znaczy eFootball, będzie dostępna za darmo, to czekają nas duże zmiany. Wynikają one przede wszystkim z tego, że gra działa na nowym silniku.

Deweloperzy pożegnali się z FOX Engine i nowa gra piłkarska powstała w oparciu o Unreal Engine 4. Co ważne, eFootball ma być dokładnie tą samą grą na każdej platformie - nieważne, czy będziemy grać na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, PC, Androidzie czy iOS.

eFootball będzie usługą

eFootball będzie produktem, o którym mówi się od dawna. Mianowicie - nie będzie już corocznego pobierania nowej gry i wydawania na nią pieniędzy. KONAMI każdego roku będzie wypuszczać aktualizacje na nowy sezon. Nie wiadomo jednak, co dokładnie otrzymamy w podstawowej wersji nowego produktu od Japończyków.

PEStarget="_blank"> od jakiegoś czasu można było pobrać za darmo w wersji Lite, gdzie mogliśmy pograć w trybie MyClub, czyli odpowiedniku FIFA Ultimate Team. Co wejdzie w skład darmowego eFootball? Na pewno lokalne mecze pojedyncze. Pewne tryby mają być dostępne jako płatne DLC.

eFootball premiera i rozwój

eFootball na premierę będzie produkcją nie do końca rozwiniętą. KONAMI udostępniło mapę rozwoju produktu. Wczesną jesienią otrzymamy możliwość rozgrywania meczy lokalnych oraz spotkań między generacjami (na przykład PS4 i PS5). Później ma pojawić się system Match Pass, ligi online, "tryb budowania składu" (nazwa jeszcze nie została ujawniona), a także możliwość rozgrywki między platformami PC, PlayStation i Xbox. Zimą ruszą turnieje esportowe, do crossplaya dołączą platformy mobilne oraz zostanie uruchomione wsparcie dla kontrolerów mobilnych.

eFootball - plan rozwoju
eFootball - plan rozwoju

Motion Matching a HyperMotion

Nowy system animacji w grze KONAMI będzie nosił nazwę Motion Matching. Ma on pozwolić na cztery razy więcej animacji, niż miało to miejsce w poprzednich odsłonach PES. HyperMotion, który pojawi się w FIFA 22 wydaje się być bardziej rozbudowanym systemem, ale ważne jest, że będzie on działał tylko na trzech platformach - PS5, Xbox Series X|S i Stadia. KONAMI chce zadowolić wszystkich graczy.

Kolejne szczegóły na temat eFootball mają pojawić się pod koniec sierpnia bieżącego roku. Szczerze mówiąc, bardzo przemawia do mnie ten model sprzedaży gry. Interesuje mnie tylko kwestia DLC oraz to, ile otrzymamy w bazowej, darmowej wersji gry. Jeśli będzie w niej tryb MasterLeague, to raczej za szybko na FIFĘ nie spojrzę.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
pro evolution soccerkonamifree to play
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.