Chiński rząd wreszcie się zgodził. Ponad 40 nowych pozwoleń

Chiński rząd rygorystycznie podchodzi do kwestii nowych gier. Rynek objęty jest ścisłymi regulacjami, jednak co jakiś czas władze dają zielone światło i tym samym licencję uzyskują kolejne produkcje. Ponad 40 "nowych" gier od zewnętrznych twórców trafi teraz do chińskich graczy.

(Photo by Lintao Zhang/Getty Images)
(Photo by Lintao Zhang/Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Lintao Zhang

29.12.2022 14:40

Chiński rynek jest dość specyficzny. Z jednej strony mamy do czynienia z prawdziwą potęgą, bowiem wartość tego rynku wyceniana jest (pod względem przychodu) na 45 mld dolarów. Z drugiej strony przepisy nie zezwalają na wydawanie gier w takiej formie, w jakiej odbywa się to w naszej części świata.

Do tego wszystkiego dodajmy politykę kształtowania młodzieży, która ma "wyleczyć" nastolatków z uzależniających gier. Pierwsze efekty są znakomite, ale tylko w teorii, ponieważ młodsi gracze wynajmują konta rodziców, przez co wymykają się statystykom.

Te wszystkie elementy sprawiają, że wydawanie gier w Chinach jest trudne i konieczne jest uzyskanie pozwolenia, licencji od władz. W kwietniu 2022 r. takie pozwolenia uzyskały gry od wewnętrznych twórców, a teraz nadszedł czas na "zachodnie" produkcje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowe gry trafiają do Chin

Jak donosi Reuters, wśród 44 nowych gier od zewnętrznych twórców znajdują się takie tytuły jak Valorant, Pokemon Unite, Don't Starve czy kończąca swój żywot Wiedźmińska gra karciana. Licencje przyznano również chińskim deweloperom (84 gry).

Niepokojący trend

Widać wyraźnie tendencję spadkową w porównaniu z poprzednim rokiem. W 2021 r. dopuszczono 76 zewnętrznych produkcji. Natomiast w 2017 r. było to aż 456 produkcji. Aktualnie nic nie wskazuje na to, że nastąpi "odwilż", chociaż giganci branży – Sony oraz Microsoft – patrzą łaskawym okiem w kierunku Chin.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.