Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją. Oto pełna lista zmian

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją. Oto pełna lista zmian

Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją - lista zmian
Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją - lista zmian
Źródło zdjęć: © CD Projekt RED
14.03.2023 09:07, aktualizacja: 14.03.2023 10:00

Aktualizacja next-genowego Wiedźmina 3 wprowadza szereg zmian i poprawek. Patch 4.02 to między innymi ulepszenie trybu wydajności na konsolach czy poprawione efekty wizualne. Nowości jest oczywiście dużo więcej.

Kolejna aktualizacja Wiedźmina 3 staje się faktem. CD Projekt konsekwentnie ulepsza swoje dzieło, a wyrazem tego są regularnie wypuszczane łatki. Nie jest tajemnicą, że next-gen zmaga się z problemami, o czym wiedzą zwłaszcza gracze pecetowi. Patch 4.01 to nie koniec naprawiania przygód Białego Wilka; aktualizacja 4.02 to kolejne nowości i zmiany. Łatka, rzecz jasna, trafia na wszystkie platformy.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w wersji PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli Ambient Occlusion, będą musieli zrobić to ponownie. Można to znaleźć w Opcje | Wideo | Grafika.
  • Naprawiono problem z sekcją "Moje nagrody" w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy gracz korzystał z funkcji NVIDIA HairWorks.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować stuttering.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w wersji na konsole

  • Poprawiono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w którym postacie rozmywały się podczas dialogów i cutscenek na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem z wykorzystaniem pamięci w trybie Ray Tracing, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Gra nie będzie już ulegać awarii, jeśli Geralt ucieknie od Shani po rozpoczęciu rozmowy na konsolach nowej generacji. Chodzi o misję "Whatsoever a Man Soweth..."
  • Naprawiono problem, w którym quicksaves nie mogły być wczytane podczas korzystania z progresji krzyżowej na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące "Miecze pierwszego sortu!" na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych okolicznościach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: efekty wizualne dla PC/konsol

  • Poprawiono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić z ray tracingiem.
  • Naprawiono problem wizualny z teksturami cegieł, gdzie czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Motion Blur. Znajdziemy go w opcjach graficznych.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w misjach

Patch 4.02 to też zmiany w misjach, a w zasadzie eliminacja błędów, uniemożliwiających ukończenie niektórych. (np. w "Przygotowania do bitwy"). Uwadze CD Projekt nie umknął błąd z aktywnymi questami oraz ten z trybem New Game+, gdzie blokował się dostęp do DLC.

Nowa aktualizacja to również naprawianie błędów w kilku lokalizacjach (chińskiej, koreańskiej i arabskiej). CD Projekt podkreśla, że są to najważniejsze zmiany, więc można założyć, że drobnych poprawek jest znacznie więcej.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)