Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją. Oto pełna lista zmian

Aktualizacja next-genowego Wiedźmina 3 wprowadza szereg zmian i poprawek. Patch 4.02 to między innymi ulepszenie trybu wydajności na konsolach czy poprawione efekty wizualne. Nowości jest oczywiście dużo więcej.

Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją - lista zmian
Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją - lista zmian
Źródło zdjęć: © CD Projekt RED

Kolejna aktualizacja Wiedźmina 3 staje się faktem. CD Projekt konsekwentnie ulepsza swoje dzieło, a wyrazem tego są regularnie wypuszczane łatki. Nie jest tajemnicą, że next-gen zmaga się z problemami, o czym wiedzą zwłaszcza gracze pecetowi. Patch 4.01 to nie koniec naprawiania przygód Białego Wilka; aktualizacja 4.02 to kolejne nowości i zmiany. Łatka, rzecz jasna, trafia na wszystkie platformy.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w wersji PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli Ambient Occlusion, będą musieli zrobić to ponownie. Można to znaleźć w Opcje | Wideo | Grafika.
  • Naprawiono problem z sekcją "Moje nagrody" w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy gracz korzystał z funkcji NVIDIA HairWorks.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować stuttering.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w wersji na konsole

  • Poprawiono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w którym postacie rozmywały się podczas dialogów i cutscenek na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem z wykorzystaniem pamięci w trybie Ray Tracing, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Gra nie będzie już ulegać awarii, jeśli Geralt ucieknie od Shani po rozpoczęciu rozmowy na konsolach nowej generacji. Chodzi o misję "Whatsoever a Man Soweth..."
  • Naprawiono problem, w którym quicksaves nie mogły być wczytane podczas korzystania z progresji krzyżowej na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące "Miecze pierwszego sortu!" na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych okolicznościach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: efekty wizualne dla PC/konsol

  • Poprawiono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić z ray tracingiem.
  • Naprawiono problem wizualny z teksturami cegieł, gdzie czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Motion Blur. Znajdziemy go w opcjach graficznych.

Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w misjach

Patch 4.02 to też zmiany w misjach, a w zasadzie eliminacja błędów, uniemożliwiających ukończenie niektórych. (np. w "Przygotowania do bitwy"). Uwadze CD Projekt nie umknął błąd z aktywnymi questami oraz ten z trybem New Game+, gdzie blokował się dostęp do DLC.

Nowa aktualizacja to również naprawianie błędów w kilku lokalizacjach (chińskiej, koreańskiej i arabskiej). CD Projekt podkreśla, że są to najważniejsze zmiany, więc można założyć, że drobnych poprawek jest znacznie więcej.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.