Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją. Oto pełna lista zmian
14.03.2023 09:07, aktual.: 14.03.2023 10:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Aktualizacja next-genowego Wiedźmina 3 wprowadza szereg zmian i poprawek. Patch 4.02 to między innymi ulepszenie trybu wydajności na konsolach czy poprawione efekty wizualne. Nowości jest oczywiście dużo więcej.
Kolejna aktualizacja Wiedźmina 3 staje się faktem. CD Projekt konsekwentnie ulepsza swoje dzieło, a wyrazem tego są regularnie wypuszczane łatki. Nie jest tajemnicą, że next-gen zmaga się z problemami, o czym wiedzą zwłaszcza gracze pecetowi. Patch 4.01 to nie koniec naprawiania przygód Białego Wilka; aktualizacja 4.02 to kolejne nowości i zmiany. Łatka, rzecz jasna, trafia na wszystkie platformy.
Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w wersji PC
- Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
- Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli Ambient Occlusion, będą musieli zrobić to ponownie. Można to znaleźć w Opcje | Wideo | Grafika.
- Naprawiono problem z sekcją "Moje nagrody" w REDlauncherze.
- Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy gracz korzystał z funkcji NVIDIA HairWorks.
- Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować stuttering.
Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w wersji na konsole
- Poprawiono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono problem, w którym postacie rozmywały się podczas dialogów i cutscenek na PlayStation 5.
- Naprawiono problem z wykorzystaniem pamięci w trybie Ray Tracing, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
- Gra nie będzie już ulegać awarii, jeśli Geralt ucieknie od Shani po rozpoczęciu rozmowy na konsolach nowej generacji. Chodzi o misję "Whatsoever a Man Soweth..."
- Naprawiono problem, w którym quicksaves nie mogły być wczytane podczas korzystania z progresji krzyżowej na Xbox One.
- Dodano dwa brakujące "Miecze pierwszego sortu!" na konsolach poprzedniej generacji.
- Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych okolicznościach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
- Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: efekty wizualne dla PC/konsol
- Poprawiono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić z ray tracingiem.
- Naprawiono problem wizualny z teksturami cegieł, gdzie czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
- Dodano suwak Motion Blur. Znajdziemy go w opcjach graficznych.
Wiedźmin 3 next-gen z aktualizacją: zmiany w misjach
Patch 4.02 to też zmiany w misjach, a w zasadzie eliminacja błędów, uniemożliwiających ukończenie niektórych. (np. w "Przygotowania do bitwy"). Uwadze CD Projekt nie umknął błąd z aktywnymi questami oraz ten z trybem New Game+, gdzie blokował się dostęp do DLC.
Nowa aktualizacja to również naprawianie błędów w kilku lokalizacjach (chińskiej, koreańskiej i arabskiej). CD Projekt podkreśla, że są to najważniejsze zmiany, więc można założyć, że drobnych poprawek jest znacznie więcej.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii