Wiedźmin 3 next-gen z dużą aktualizacją. Patch 4.01 w szczegółach
03.02.2023 09:45, aktual.: 23.01.2024 15:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
CD Projekt Red informuje o szczegółach pierwszej dużej aktualizacji do next-genowego Wiedźmina 3. Studio celuje w krytyczne błędy oraz ogólną poprawę stabilności gry.
Next-genowy Wiedźmin 3 cierpiał na dość niemiłą przypadłość, co w szczególności dało się we znaki graczom pecetowym. Seria łatek poprawia ogólną jakość produkcji, jednak do tej pory były to dość skromne aktualizacje.
Teraz pojawia się patch 4.01. Jest to pierwsza duża aktualizacja do next-genowego Wiedźmina 3, która obejmie wszystkie platformy. Przede wszystkim chodzi o ogólną poprawę stabilności i wydajności gry, ale znalazło się również miejsce dla kilka nowych funkcji.
Patch 4.01 – PC
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że opcja odbicia w przestrzeni ekranu nie działała, mimo że była włączona.
- Pojawia się nowy tryb wydajności dla globalnego oświetlenia z ray tracingiem. Z tej opcji mogą korzystać gracze z kompatybilnym sprzętem i w konsekwencji cieszyć się większą liczbą klatek na sekundę.
Patch 4.01 – konsole
- Wyeliminowano błąd dotyczący limitu zapisów stanu gry.
- Poprawiono jakość odbić w przestrzeni ekranu na konsolach nowej generacji.
- Optymalizacja globalnego oświetlenia, poprawa wydajności trybu Ray Tracing.
Rozgrywka
Patch 4.01 wyklucza szereg błędów w wielu misjach. Tym samym Avallac'h chętniej wchodzi w interakcje z graczem, znikają niewidzialne ściany w pojedynkach na pięści, a rozmowa z Krwawym Baronem w pewnych okolicznościach już nie powinna kończyć się wysypaniem gry.
Zmian jest najwidoczniej więcej, ponieważ CD Projekt podkreśla, że:
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii