Nowa wersja Wiedźmina 3 z problemami na PC
Gracze narzekają na słabą optymalizację i zawieszanie się nowej wersji kultowego RPG CD Projektu.
Wczoraj, 13 grudnia, CD Projekt opublikował z dawna oczekiwaną aktualizację Wiedźmina 3 do nowej generacji. Wprowadziła ona szereg graficznych usprawnień do 7-letniej gry, dzięki czemu stała się ona znacznie przyjemniejsza dla oka i łatwiejsza do strawienia dla współczesnego gracza.
Aktualizacja została udostępniona jednocześnie na konsolach aktualnej generacji (PlayStation 5 oraz Xbox Series S|X) oraz na PC. I to właśnie na pecetach zdaje się mieć najwięcej problemów (co jest swoją drogą nieco zaskakujące, dotychczas w przypadku CDP było raczej na odwrót).
Gracze na Reddicie narzekają przede wszystkim na wydajność gry po włączeniu ray-tracingu. Zdaje się on wymagać od karty graficznej dużo więcej niż powinien, a gra po jego włączeniu w wielu przypadkach staje się niemal niegrywalna. Pojawiły się również doniesienia o błędach wizualnych i zawieszaniu się gry.
CD Projekt poinformował na Twitterze, że zdaje sobie sprawę z istnienia tych błędów i obiecał szybką poprawkę. Trzymam kciuki, jednocześnie nieco dziwiąc się, jak po tak długim czasie powstawania tej aktualizacji jest to możliwe. Pewnie znów zawinili testerzy.