Szef Telltale Games opowiada o crunchu i przyczynach upadku studia

Jego zdaniem początkiem końca był gigantyczny sukces The Walking Dead.

Szef Telltale Games opowiada o crunchu i przyczynach upadku studia
Krzysztof Kempski
2

Crunche to w branży gier zjawisko dość powszechne, przez długi czas mówiło się jednak o nim niewiele. Ostatnio jednak temat coraz częściej pojawia się w mediach. Crunch miał miejsce przy każdej odsłonie Wiedźmina, ostatnio dowiedzieliśmy się, jak wyglądała sytuacja w przypadku Metro Exodus, niemal nieustanną walką z czasem były prace nad Anthemem, a wcześniej Dan Hauser tłumaczył się ze 100 godzinnych tygodni pracy poprzedzających premierę Red Dead Redemption 2. Tym razem temat poruszył Kevin Bruner były dyrektor generalny nieistniejącego już Telltale Games.

Zobrazował crunche jako przykrą konieczność, niezbędną do utrzymania studia przy życiu jak najdłużej się dało. Szefostwo zdawało sobie sprawę, że to równia pochyła, a najmniejsze opóźnienie może wpędzić będącą w nieciekawej sytuacji finansowej firmę do grobu. Tygodnie pracy w firmie trwać miały 80 godzin. Co zdaniem Kevina zabiło studio? W wywiadzie dla Game Informera wskazał między innymi... popularność egranizacji The Walking Dead.

Obraz

Komentuje. Rzeczywiście coś w tym jest, bo kolejne gry od czasu sukcesu tej o zombie stały się schematyczne. Nie tylko pod względem rozgrywki, ale nawet operowania różnymi sztuczkami narracyjnymi. To jednak jak zaintrygował graczy pierwszy sezon The Walking Dead było też przyczyną tego, że udało się trafić z formułą. W przypadku kolejnych gier nie była już jednak niczym unikatowym.

Ostatecznie firma padła więc ofiarą własnego sukcesu i ślepej polityki odcinania kuponów i prób powtórzenia go tymi samymi środkami. Najbardziej dobijające dla pracowników miało być z kolei patrzenie na to, że ich długa praca po godzinach i chęć ratowania sytuacji przynosiła coraz gorsze skutki. Firma przeszła jednak już tyle kroków po złej drodze, że nie dało się z niej zawrócić.

Krzysztof Kempski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne