Embracer w szale zakupowym. Kupili m.in. studio odpowiedzialne za Duke Nukem 3D

Szwedzki holding Embracer Group nie zwalnia i wykupuje kolejne studia. Największą sensacją jest 3D Realms, twórcy legendarnego Duke Nukem 3D.

Duke Nukem 3D
Duke Nukem 3D

Transakcja ma opiewać na ok. 315 milionów dolarów. Embracer szacuje, że zakup zwróci się na przełomie 2022 i 2023 r. To kolejne z serii przejęć Szwedzkiego holdingu. W marcu wykupili Gearbox za 1,3 mld dolarów, a pod koniec 2020 r. wydali kolejne 2 mld, za które zdobyli m.in. polskie Flying Wild Hog.

Tym razem do Embracera dołącza 8 zespołów.

  • 3D Realms, twórcy m.in. Duke Nukem 3D,
  • Slipgate Ironworks, obecnie pracujący nad wskrzeszeniem gry Kingpin,
  • Digixart, zajmujących się grami indie, m.in. Road 96, które ukaże się jeszcze w sierpniu,
  • Force Field, twórców gier VR,
  • CrazyLabs, studio zajmujące się grami mobilnymi,
  • Ghost Ship Games, znanych z, chociażby Deep Rock Galactic,
  • Easy Trigger, twórców Huntdown in May,
  • Grimfrost, eskpertów w dziedzinie e-commerce.

W sumie do Embracer Group dołączy 500 pracowników. Warto również dodać, że holding ma w swoich strukturach m.in. THQ Nordic, Piranha Bytes, Saber Interactive, Warhorse Studios czy całe Koch Media.

A my zastanawiamy się, czy to znak, że Duke Nukem powróci?

Źródło artykułu:Polygamia.pl
duke nukem 3dduke nukem3d realms
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.