Studio Gearbox sprzedane. Twórcy serii Borderlands wykupieni za majątek

Oto jeden z największych transferów sezonu - i chyba większy od Microsoftu przejmującego Bethesdę. Legendarne Gearbox Software, mająca na koncie gry z serii Borderlands, Brother in Arms i Half-Life, zostało kupione przez szwedzkie Embracer Group

Borderlands
Borderlands
Barnaba Siegel

Szwedzki gigant rośnie w siłę. Grupa Embracer, mająca pod sobą już całą flotę wydawców i twórców gier, kolejny raz poszła na zakupy. W listopadzie wydali 2 mld dolarów na 13 firm, w tym polskie Flying Wild Hog, które aktualnie tworzy "Shadow Warriora 3", intrygujące "Evil West" i jeszcze dwa tytuły.

Teraz przyszedł zakup z naprawdę wysokiej półki. Embracer Group wykupiło bowiem Gearbox Software, jednego z najbardziej znanych studiów devoloperskich na świecie, za kwotę 1,378 mld dolarów, czyli ponad 5 mld polskich złotych.

Co to wszystko oznacza i co my z tego będziemy mieli? Biznesowemu ogłoszeniu nie towarzyszą żadne zapowiedzi tytułów ani konkretnych ruchów. Jak czytamy w ogłoszeniu - "Dzięki tej fuzji Gearbox może pracować więcej przy istniejących markach, stworzyć nowe marki i potencjalnie podjąć się fuzji lub przejęcia podmiotów w innych, odnoszących sukcesy branżach".

Czyli wszystko i nic. Dziwnym by było, gdyby zarzucono serię "Borderlands". Równie dziwne byłoby, gdyby w dzisiejszych czasach duże studio nie tworzyło równolegle czegoś innego. Wiadomo, że w planach Gearbox, ale jako wydawca, ma wypuszczenie w 2022 roku "Homeworld 3", kontynuacji słynnej kosmicznej strategii z 2003 roku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.