Zacznijmy od informacji dobrych. Takową jest darmowa aktualizacja Doom Eternal na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. A to oznacza lepszą grafikę, większą płynność, a nawet ray tracing. O tym, w jaki sposób chcemy grać, zdecydujemy, wybierając jeden z trzech trybów: wydajnościowy, zbalansowany i ray tracing.
Ale nie tylko na konsolach Doom Eternal wypiękniał. Bethesda oraz id Software nie zapominają o pecetach i dorzucają tryb ze śledzeniem promieni. Efekty można zobaczyć poniżej, a szczegóły znajdziecie na końcu tekstu.
Kolejną nowością w Doom Eternal jest nowy tryb w grze. Tu pojawia się jednak mały zgrzyt. id Software zapowiadało bowiem tryb Inwazji, który pozwalałby na dołączenie do cudzej gry i przejęcie kontroli nad wrogimi jednostkami. Zapowiadała się ciekawa zabawa PvP. Z różnych przyczyn (w tym m.in. pandemia i praca zdalna) pomysł trafił jednak do kosza, a w zamian otrzymamy Hordę dla jednego gracza.
Nie wiadomo niestety kiedy owego trybu się doczekamy, ale skoro 19 sierpnia rozpocznie się kolejna edycja wydarzenia QuakeCon, można w ciemno zakładać, że wtedy poznamy datę.
I na koniec wracamy do aktualizacji na konsole nowej generacji. Ta nie obyła się bez wpadek. Najdotkliwiej odczuli ją właściciele PlayStation 5. Początkowo nie mogli jej w ogóle uruchomić, ale ten problem został rozwiązany. Zapomnieć możemy natomiast o kontynuowaniu Doom Eternal, w którego graliśmy na PS4. Zapisy gry z kampanii dla fabularnej nie przenoszą się bowiem na PS5. Problem nie dotyczy postępów w rozgrywce sieciowej.
Poniżej rozpiska trybów graficznych, które zostały dodane dla każdego systemu:
Xbox Series X
- Trzy nowe tryby grafiki: ze śledzeniem promieni w 1800p/60 FPS, wydajności w 1800p/120 FPS, równowagi w 4K/60 FPS,
- HDR 10 we wszystkich trybach grafiki,
- ustawienia graficzne ultra-jakości
- Międzyplatformowa obsługa BATTLEMODE z Xbox One,
- Zmienna częstotliwość odświeżania,
- Zmienny współczynnik cieniowania,
Xbox Series S
- Dwa nowe tryby grafiki: wydajności w 1080p/120 FPS, równowagi w 1440p/60 FPS,
- HDR 10 we wszystkich trybach grafiki,
- międzyplatformowa obsługa BATTLEMODE z Xbox One,
- Zmienna częstotliwość odświeżania,
- Zmienny współczynnik cieniowania.
PlayStation 5
- Trzy nowe tryby grafiki: ze śledzeniem promieni w 1800p/60 FPS, wydajności w 1584p/120 FPS, równowagi w 4K/60 FPS,
- HDR 10 we wszystkich trybach grafiki,
- Ustawienia graficzne ultra-jakości,
- Międzyplatformowa obsługa BATTLEMODE z PlayStation 4,
- Obsługa adaptacyjnych efektów „Trigger” kontrolera DualSense.
PC
- Tryb ze śledzeniem promieni: Dostępność i wydajność zależą od sprzętu PC gracza.
Wszystkie rozdzielczości podane powyżej obsługują dynamiczne skalowanie rozdzielczości. Tryby grafiki i HDR wymagają zgodnego monitora. Tryb wydajności wymaga ekranu zgodnego ze 120 Hz. Tryby równowagi i wydajności nie są dostępne ze śledzeniem promieni. Wszystkie podane rozdzielczości wymagają zgodnych ekranów.