Doom Eternal z ray tracingiem, nowym trybem i problemami z zapisem
Patrząc na zalew informacji na temat gry Doom Eternal, można by pomyśleć, że to tytuł, który dopiero trafił na rynek. Tymczasem Bethesda oraz id Software cały czas pracują nad swoim hitem.
Zacznijmy od informacji dobrych. Takową jest darmowa aktualizacja Doom Eternal na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. A to oznacza lepszą grafikę, większą płynność, a nawet ray tracing. O tym, w jaki sposób chcemy grać, zdecydujemy, wybierając jeden z trzech trybów: wydajnościowy, zbalansowany i ray tracing.
Ale nie tylko na konsolach Doom Eternal wypiękniał. Bethesda oraz id Software nie zapominają o pecetach i dorzucają tryb ze śledzeniem promieni. Efekty można zobaczyć poniżej, a szczegóły znajdziecie na końcu tekstu.
Kolejną nowością w Doom Eternal jest nowy tryb w grze. Tu pojawia się jednak mały zgrzyt. id Software zapowiadało bowiem tryb Inwazji, który pozwalałby na dołączenie do cudzej gry i przejęcie kontroli nad wrogimi jednostkami. Zapowiadała się ciekawa zabawa PvP. Z różnych przyczyn (w tym m.in. pandemia i praca zdalna) pomysł trafił jednak do kosza, a w zamian otrzymamy Hordę dla jednego gracza.
Nie wiadomo niestety kiedy owego trybu się doczekamy, ale skoro 19 sierpnia rozpocznie się kolejna edycja wydarzenia QuakeCon, można w ciemno zakładać, że wtedy poznamy datę.
I na koniec wracamy do aktualizacji na konsole nowej generacji. Ta nie obyła się bez wpadek. Najdotkliwiej odczuli ją właściciele PlayStation 5. Początkowo nie mogli jej w ogóle uruchomić, ale ten problem został rozwiązany. Zapomnieć możemy natomiast o kontynuowaniu Doom Eternal, w którego graliśmy na PS4. Zapisy gry z kampanii dla fabularnej nie przenoszą się bowiem na PS5. Problem nie dotyczy postępów w rozgrywce sieciowej.
Poniżej rozpiska trybów graficznych, które zostały dodane dla każdego systemu:
Xbox Series X
- Trzy nowe tryby grafiki: ze śledzeniem promieni w 1800p/60 FPS, wydajności w 1800p/120 FPS, równowagi w 4K/60 FPS,
- HDR 10 we wszystkich trybach grafiki,
- ustawienia graficzne ultra-jakości
- Międzyplatformowa obsługa BATTLEMODE z Xbox One,
- Zmienna częstotliwość odświeżania,
- Zmienny współczynnik cieniowania,
Xbox Series S
- Dwa nowe tryby grafiki: wydajności w 1080p/120 FPS, równowagi w 1440p/60 FPS,
- HDR 10 we wszystkich trybach grafiki,
- międzyplatformowa obsługa BATTLEMODE z Xbox One,
- Zmienna częstotliwość odświeżania,
- Zmienny współczynnik cieniowania.
PlayStation 5
- Trzy nowe tryby grafiki: ze śledzeniem promieni w 1800p/60 FPS, wydajności w 1584p/120 FPS, równowagi w 4K/60 FPS,
- HDR 10 we wszystkich trybach grafiki,
- Ustawienia graficzne ultra-jakości,
- Międzyplatformowa obsługa BATTLEMODE z PlayStation 4,
- Obsługa adaptacyjnych efektów „Trigger” kontrolera DualSense.
PC
- Tryb ze śledzeniem promieni: Dostępność i wydajność zależą od sprzętu PC gracza.
Wszystkie rozdzielczości podane powyżej obsługują dynamiczne skalowanie rozdzielczości. Tryby grafiki i HDR wymagają zgodnego monitora. Tryb wydajności wymaga ekranu zgodnego ze 120 Hz. Tryby równowagi i wydajności nie są dostępne ze śledzeniem promieni. Wszystkie podane rozdzielczości wymagają zgodnych ekranów.