Cyberpunk 2077. Patch 1.1 w końcu dostępny
Pierwszy, duży popremierowy patch do Cyberpunka 2077 już dostępny na PC, oraz konsolach Xbox i PlayStation. Łatka 1.1 "naprawia błędy i poprawia stabilności gry". Na komputerze ściągniemy 1,1 GB danych, a na konsolach aż kilkanaście giga.
Zgodnie z zapowiedzią z zeszłego tygodnia, złożoną w czasie słynnych już przeprosin i wyjaśnień złożonych przez Marcina Iwińskiego, do 23 stycznia miał ukazać się patch 1.1 do "Cyberpunka 2077". I jest. Łatkę można już pobierać na PC, PlayStation 4 i 5, Xbox One i Series X|S oraz Google Stadia.
Cyberpunk 2077 - Patch 1.1
W przypadku wersji PC patch 1.1 do "Cyberpunka 2077" waży niewiele ponad 1,1 GB. Z kolei łatka przeznaczona na nową generacją konsoli Xbox wymaga pobrania aż 16,6 GB danych. Konkrety dotyczące poprawek znajdziecie niżej.
To jeden z dwóch dużych patchy do gry, o których CD Projekt Red wspominał już w grudniu 2020. Jak się jednak okazało, nie będą to równe sobie łatki. Marcin Iwiński zapowiedział, że drugi patch ma być tym większym i pojawi się w "najbliższych tygodniach".
Przypomnijmy przy okazji, jak wygląda "plan naprawczy" oraz rozwój "Cyberpunka 2077". Patch 1.2 w lutym ma zakończyć poprawę tych najważniejszych elementów, dotyczące stabilnego działania gry i bugów. Od tego momentu aż do końca 2020 roku gra będzie otrzymywała regularne, pomniejsze aktualizacje.
Pytaniem pozostaje, co konkretnie będzie poprawiane w przyszłości poza oczywistymi przypadkami, jak zbugowane misje. Jednym z najczęściej poruszanych problemów na forach czy w filmikach na YouTubie jest AI kierowców i pieszych, a także spawnująca się za plecami policja. Póki co nie padła konkretna obietnica dotycząca tych elementów.
Ale patche to nie wszystko. Będą obiecywane darmowe DLC, przy czym te pojawią się później niż w obiecywanym wcześniej "początku 2021 roku". Z kolei aktualizacja next-genowa dla PlayStation 5 i Xbox Series S|X przypadnie dopiero na drugą połowę roku.
Cyberpunk 2077 - poprawki w patchu 1.1
CD Projekt Red informuje, że w patchu 1.1 skupił się przede wszystkim nad poprawą stabilności "Cyberpunka 2077", w tym "ulepszenia wykorzystania pamięci w różnych systemach wewnątrz gry" oraz "poprawek dotyczących zawieszania się gry, związanych m.in. z ładowaniem zapisów gry oraz uruchamiania/zamykania gry".
Znów, tak jak i przy hotfiksach, poprawiono liczne błędy, które utrudniały czy uniemożliwiały przejście misji.
Oto dokładna lista poprawek:
- Naprawiono błąd, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się niespodziewanie i wyglądało, jakby nie można było ich odebrać, w zadaniu "Readmisja".
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali telefonu od Delamaina, kiedy zbliżali się do właściwych pojazdów w zadaniu "Readmisja".
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w punkcie "Odbierz telefon od Mr. Handsa" w zadaniu "Witaj w Pacifice".
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Judy mogła teleportować się pod ziemię w zadaniu "W topieli".
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z mistrzem zen w zadaniu "Dotyk żywiołów".
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu "Stary znajomy".
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Jackie znikał w zadaniu "Bilet wstępu".
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał opuszczenie samochodu w zadaniu "Szybka i wściekła: Wielki Wyścig".
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli przestać otrzymywać telefony i wiadomości, jeśli zbytnio się oddalili od obszaru zadania "Kto nie jest z nami".
- Naprawiono błąd, gdzie otworzenie paczki nie aktualizowało zadania "Przesyłka polecona".
- Naprawiono wstecznie pliki zapisów dotknięte rzadkim błędem, gdzie rozmowa z Judy w zadaniu "Dom lalek" była niemożliwa ze względu na niewidzialną ścianę. Badamy przyczynę takiego stanu rzeczy.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom odebranie nagrody w kontrakcie "Czwarta bezwładza". Zadanie to zostanie zaliczone automatyczne u wszystkich graczy, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody i zostanie im ona przyznana.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Delamain milknął podczas zadania "Readmisja", jeśli gracz z początku odmówił mu pomocy.
Z innych, ważniejszych poprawek:
- Naprawiono błąd, który powodował zniknięcie podpowiedzi dotyczącej wyjścia z braindansu.
- Usunięto nieprawidłowy przedmiot z łupów.
- Naprawiono błąd, przez który ukończenie jednego z rozbojów w toku w Santo Domingo nie liczyło się czasem do osiągnięcia "Miasto, masa, maszyna", uniemożliwiając zdobycie go.
- Naprawiono błąd odpowiedzialny za zbyt duże zapisy gry (związane z modyfikatorem oznaczającym, że przedmiot został wytworzony) i przycięto zbyt duże rozmiary już istniejących plików zapisu (uwaga: na PC nie naprawi to plików zapisu uszkodzonych przed wprowadzeniem aktualizacji 1.06).
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra mogła przestać rejestrować dane wejściowe sterowania po otworzeniu koła broni i wykonaniu akcji.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przycisk „Kontynuuj” w menu głównym mógł załadować plik zapisu z końca gry.
Są także specyficzne poprawki dla różnych platform. CD Projekt Red zarzeka się, że zoptymalizował generowanie tłumów na PlayStation 4 Pro i PlayStation 5, ale szczególną uwagę poświęcił "licznym poprawkom błędów na PlayStation 4".
Wygląda na to, że mniej problemu sprawia Xbox. Tu lista zmian jest mniejsza: poprawiono wykorzystanie pamięci przy tworzeniu postaci, używaniu luster, skanowaniu, zdalnym kontrolowaniu kamer oraz w menu (ekwipunek, mapa) na konsolach Xbox One, Xbox One X oraz Xbox One S.
Posiadacze kopii na Steamie mogą w końcu zdobywać osiągnięcia, grając offline (o ile nie przełączą się na ten tryb w trakcie), a pecetowcy z kartami od Nvidii nie powinni już mieć zwieszek przy uruchamianiu gry.