Cyberpunk 2077: miłe plotki o multiplayerze i kolejny pozew

Strona głównaCyberpunk 2077: miłe plotki o multiplayerze i kolejny pozew
12.01.2021 13:49
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
bDTiICGK

Minął miesiąc od premiery Cyberpunka 2077, a wokół gry wciąż gorąco. Dla jednych - bo czekają na wieści o nowościach. Dla innych - bo drążą temat bugów czy fatalnego startu. Dla pierwszej grupy mamy zdecydowanie ciekawsze informacje.

bDTiICGd

O tym, że sieciowa odsłona "Cyberpunka 2077" nadchodzi (i obstawiam, że będzie nazywała się "Cyberpunk Online"), wiadomo od dawna. Ba, jako pierwsi dowiedzieliśmy się, że będzie oddzielnym tytułem, a nie tylko opcją w menu głównym. Ale zagadką pozostaje data premiery.

Jeszcze rok temu CD Projekt Red mówił wprost, że premiera multiplayera w 2021 "jest mało prawdopodobna". W grudniu temat powrócił na telekonferencji z inwestorami. Wówczas Adam Kiciński, prezes firmy, mówił, że więcej zdradzą w pierwszym kwartale 2021. "Wtedy będzie odpowiedni moment, żeby porozmawiać więcej o kluczowych aspektach dotyczących naszych przyszłych produkcji".

Nowy Cyberpunk czy Wiedźmin? "Mamy ambicje robić więcej projektów naraz"
Nowy Cyberpunk czy Wiedźmin? "Mamy ambicje robić więcej projektów naraz"
bDTiICGf

Cyberpunk 2077 - napady i deathmatch

A skoro trzeba czekać, to równie dobrze można pogrzebać w plikach gry. A w tych zebranych przez serwis DSOG nie zabrakło informacji, które jasno odnoszą się do trybu sieciowego. Czego można się dowiedzieć?

Jeśli informacje by się sprawdziły, w "Cyberpunku Online" znajdziemy przynajmniej dwa tryby rozgrywki - klasyczny dla shooterów deathmatch oraz znane świetnie z "GTA Online" heisty, czyli napady celem kradzieży finansów, cennych łupów lub informacji.

W napadach prawdopodobnie wybierzemy jedną z czterech klas, czego powinien dotyczyć znaleziona linijka "MP.Heist.SetPlayerCharacterClass". Z inne fragmentu kody wynika, że klasy będą następujące: Solo, Assassin, Netrunner i Techie.

Dwie pierwsze klasy wydają się oczywiste - strzelec i skrytobójca. A kolejne? Odczytywałbym je jako jednego specjalistę od hacków na ludziach, a drugiego od hacków na sprzęcie, ewentualnie zastawiania pułapek czy wykorzystywania urządzeń.

W przypadku deathmatchy jest już mniej mięsa - ot informacje do standardowej tabeli wyników (fragi, śmierci, ping itd.) i szereg zaprogramowanych tekstów na okoliczność śmierci innego gracza. Z kolei na podstawie innych danych serwis DSOG dopuszcza możliwość, że "Cyberpunk Online" będzie działał na zasadzie matchmakingu, a nie serwerów.

bDTiICGl

Znaleziska w kodzie bywają bardzo cenne, ale oczywiście równie dobrze może się okazać, że to niewycięte, zbędne linijki. Przypomnijmy, że tak było z odkrytymi liniami dialogowymi dla romansu Judy postacią V płci męskiej/o męskim głosie.

Cyberpunk 2077 - kolejny pozew zbiorowy

Tymczasem Stany Zjednoczone strzelają pozwami przeciwko CD Projektowi. Teraz aż 4 firmy mają złożone pozwy - Schall Law, Rosen Law, Bragar Eagel & Squire, a do nich dołączyła firma Wolf Haldenstein Adler Freeman & Herz.

W przypadku tej ostatniej pozew został złożony w imieniu wszystkich osób, które kupiły w USA papiery wartościowe spółki CD Projekt S.A. Powody dotyczą "fałszywych i/lub mylących obietnic firmy oraz/lub niezrealizowanych obietnic".

Firma wspomina m.in. o:

bDTiICGm
  • "niemal niegrywalnym 'Cyberpunku 2077' dla obecnej generacji konsol Xbox i PlayStation, z powodu ogromnej ilości błędów",
  • usunięciu przez Sony gry ze swojego sklepu,
  • utracie reputacji CD Projektu.
Top 2021. Wybraliśmy 21 gier, na które warto czekać
Top 2021. Wybraliśmy 21 gier, na które warto czekać


Co dalej? Polska firma już wcześniej zapowiedziała, że będzie walczyć z zarzutami. O ile jednak wydaje się, że sytuacja z "Cyberpunkiem 2077" dla graczy zdecydowanie się poprawiła, tak inną kwestią są gry giełdowe. Na rozwój sprawy pewnie jeszcze długo poczekamy.

bDTiICHb