Blizzard świętuje sukces Diablo 4. A gracze są wściekli na zmiany

Activision Blizzard publikuje raport finansowy za miniony kwartał. Tak Activision jak i Blizzard notują zyski dzięki Call of Duty oraz Diablo 4. Jednak gracze tej drugiej produkcji nie są zadowoleni zmianami, jakie pojawiły się w świecie Sanktuarium.

Diablo 4
Diablo 4
Źródło zdjęć: © YouTube

Activision Blizzard zalicza znakomity kwartał.

Drugi kwartał bieżącego roku finansowego był niezwykle udany dla Activision Blizzard. Powiedzieć, że spora w tym zasługa Diablo 4, to jak nic nie powiedzieć. Raport wskazuje, że najszybciej sprzedająca się gra w historii Blizzarda zdołała do tej pory przyciągnąć 10 mln graczy, którzy łącznie poświęcili na rozgrywkę 700 mln godzin.

  • W drugim kwartale przychody Blizzarda wzrosły o ponad 160 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
  • Dochód operacyjny wzrósł ponad trzykrotnie rok do roku dzięki premierze Diablo 4.
  • Tym samym ustanowiono historyczny rekord - pęka bariera 1 mld dolarów przychodu za dany kwartał.

Activision też notuje zyski. Swoje dokłada rzecz jasna marka Call of Duty.

  • Przychody segmentu Activision wzrosły o 17 proc. w drugim kwartale, względem poprzedniego roku.
  • Dochód operacyjny to już wzrost o ponad 80 proc. Jak wskazano w raporcie, gracze nadal chętnie angażują się i inwestują w Call of Duty: Modern Warfare 2, a trzeci sezon rozgrywek okazał się najbardziej dochodowym w tej grze.
  • Cegiełkę dokłada Call of Duty: Mobile - wydatki graczy przekroczyły od momentu premiery 3 mld dolarów.

Diablo 4 rozbija bank, a gracze są niezadowoleni zmianami

Niebywały sukces Diablo 4 to fakt, jednak część graczy ubolewa nad zmianami, jakie wprowadza Blizzard. Tuż przed rozpoczęciem pierwszego sezonu Diablo 4, opublikowano aktualizację, która eliminuje masę błędów, ale też zmienia balans postaci. Nie brakuje głosów krytyki, ponieważ niektóre ze sprawdzonych buildów stały się bezużyteczne, co zdaniem internautów odbiera radość z grania.

Płatny Battle Pass w Diablo 4 krytykowany

A konkretnie to jego płatna wersja. Blizzard najwyraźniej nie chce podążać śladami Fortnite czy Call of Duty. Okazuje się, że kupienie przepustki nie pozwoli graczom "zarobić" na kolejny sezon: Battle Pass Premium kosztuje 1000 sztuk platyny (wydatek ok. 50 zł), a gdy "wymaksujemy" dany sezon, to utrzymamy 666 wirtualnej waluty - resztę trzeba dokupić, sięgając po prawdziwe pieniądze. Oczywiście istnieje też darmowy wariant przepustki sezonowej, więc inwestycje nie są obowiązkowe.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.