Aktualizacja Diablo 4 [1.1.0] - sezon 1. Spore zmiany w balansie klas
Blizzard informuje o zmianach w Diablo 4. Tuż przed rozpoczęciem pierwszego sezonu zmianie ulega balans postaci. Aktualizacja naprawia również całą masę bugów, a liczne usprawnienia są odpowiedzią na zgłaszane problemy społeczności.
19.07.2023 10:49
Pierwszy sezon w Diablo 4 jest tuż za rogiem. Blizzard przed samym jego rozpoczęciem wprowadza aktualizację [1.1.0] i trzeba przyznać, że zmian jest naprawdę sporo. Część z nich dotyczy balansu szeroko pojmowanej rozgrywki, jak i klas postaci. Nie brakuje poprawek i eliminacji błędów zarejestrowanych przez graczy
W Sanktuarium odkryto nowe przedmioty unikatowe i aspekty legendarne. Użyjcie ich, aby ulepszyć swoje postacie w Sferze Wieczności lub Sezonowej. Te unikatowe przedmioty można zdobyć na IV randze świata, a legendarne aspekty na dowolnej.
6 przedmiotów unikatowych
Ogólne
- Ahavarion, Włócznia Likandry (uber unikatowy kostur – ranga świata IV): Zapewnia losowy efekt kapliczki na 10–20 sek. po zabiciu elitarnego wroga. Efekt może wystąpić tylko raz na 30 sek.
Barbarzyńcy
- Lazurowy Gniew (unikatowy miecz): Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności Główne mają maksymalnie 20% szans na zamrożenie wrogów na 3 sek. i zadanie im 0,75–1,5 pkt. obrażeń od Zimna.
Druidzi
- Rozrywacz Ciał (unikatowa buława jednoręczna): Obezwładniający Ryk i Zew Krwi zadają 0,5–1 pkt. obrażeń pobliskim zatrutym celom.
Nekromanci
- Bezoki Mur (unikatowa tarcza):Szczęśliwy traf: Kiedy masz aktywną Nawałnicę Kości, trafienie wroga nieobjętego jej efektem zapewnia 5–25% szans na utworzenie w jego miejscu kolejnej Nawałnicy Kości. Każda aktywna premia za Ofiarę zwiększa tę szansę o 25%, a całkowitą liczbę dodatkowych Nawałnic Kości, które możesz stworzyć, o +1.
Łotrzy
- Orli Róg (unikatowy łuk): Przebijający Strzał ma 30–80% szans na wystrzelenie strzały, która odbija się od ścian i obiektów. Trafianie wrogów Przebijającym Strzałem od tyłu odsłania ich na 3 sek.
Czarodzieje
- Okulus (unikatowa różdżka): Zyskujesz darmowy efekt zaklinania Teleportacji. Kiedy wykonujesz Odskok z użyciem zaklinania Teleportacji, przenosisz się w losowe miejsce.
Komentarz twórców: Unikatowe przedmioty Lazurowy Gniew i Rozrywacz Ciał mają stałe efekty obrażeń, które skalują się wraz z mocą. Przykładowo, przy 820 pkt. mocy przedmiotu, Lazurowy Gniew zadaje od 3359 do 6718 pkt. obrażeń.
7 nowych aspektów legendarnych
Ogólne
- Zuchwały (aspekt funkcjonalny): Kiedy w pobliżu znajduje się co najmniej 5 wrogów, ogłuszasz ich na 2–4 sek. Efekt ten może wystąpić tylko raz na 20 sek.
- Tchórzliwy (aspekt mobilności): Zyskujesz premię 20–40% do szybkości ruchu, gdy oddalasz się od spowolnionych lub wyziębionych wrogów.
Barbarzyńcy
- Pradawnej Szarży (aspekt ofensywny): Szarża przyzywa 4 Starożytnych, którzy także podejmują Szarżę, zadając 50–100% standardowych obrażeń.
Druidzi
- Podziemny (aspekt ofensywny): Efekt rującego Pełzacza wywołuje również Osuwisko w okręgu wokół ciebie. Umiejętności Ziemi zadają obrażenia zwiększone o 10–20% zatrutym wrogom.
Nekromanci
- Okrwawionych Kolców (aspekt ofensywny): Rzucenie Krwawej Lancy zużyje krwawe kule i z nich również uwolni lance. Każda dodatkowa Krwawa Lanca zadaje 20–50% standardowych obrażeń i wyszukuje priorytetowo wrogów nietrafionych dotąd przez lancę.
Łotrzy
- Dotyku Zarazy (aspekt ofensywny): Co 3 użycie Rany Kłutej jest nasycone Trucizną o mocy równej 100–150% standardowej.
Czarodzieje
- Palących Symboli (aspekt ofensywny): Po wydaniu 100–200 pkt. many rzucenie następnej Ściany Ognia będzie darmowe i zniszczy ona nadchodzące niewielkie pociski.
Poprawki błędów: Usprawnienia dostępu
- Wprowadzono różne usprawnienia z zakresu dostępności – przede wszystkim wiele poprawek czytnika ekranu, który nie odczytywał określonych elementów.
Wyzwania
- Naprawiono błędy, które powodowały, że określone wyzwania nie zapewniały odpowiednich nagród lub nie można było ich ukończyć.
- Naprawiono błędy, które powodowały, że niektóre wyzwania mogły zostać ukończone w niezamierzony przez twórców sposób.
- Naprawiono błędy, które powodowały, że gracze mogli uzyskiwać postępy w niektórych wyzwaniach dzięki działaniom innych graczy znajdujących się w pobliżu.
- Naprawiono wiele przypadków, w których aktywności, które powinny być wliczane do kryteriów niektórych wyzwań, nie były zaliczane.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali powiadomień o ukończeniu wyzwania przez znajomego.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wspaniałe osiągnięcia nie były uwzględniane przy obliczaniu procentu ukończonych wyzwań.
- Wspaniałe osiągnięcie "Ostateczna Destrukcja Pierwszej Matki" wymaga teraz zabicia bossa Iglicy 100 poziomu w pojedynkę. Wyzwanie "Milczenie jest Piekłem" pozostaje niezmienione.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wspaniałe osiągnięcia "W Gronie Pierwszych" i "Najwcześniejsze Doświadczenie" nie wyświetlały wszystkich tytułów, które zapewniały w nagrodę.
Tryb współpracy
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe działanie kamery, gdy gracze znajdowali się daleko od siebie w lokalnym trybie współpracy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pola konwersacji postaci niezależnych nakładały się na siebie, jeśli wielu graczy w lokalnym trybie współpracy rozmawiało z tą samą postacią niezależną w tym samym czasie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Wewnętrzne Spojrzenie łotrów zapełniało się tylko dla jednego z graczy w sesji w trybie współpracy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wyzwanie "Mroczny potencjał" było zaliczane obu graczom po jego ukończeniu, niezależnie od postępów drugiego gracza.
- Naprawiono wiele przypadków, w których postęp zadań nie był prawidłowo synchronizowany lub postęp zadań mógł zostać zablokowany dla graczy w lokalnym trybie współpracy.
- Naprawiono wiele błędów występujących podczas przerywników filmowych u grających w trybie współpracy.
Podziemia
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie mógł otrzymać wystarczającej ilości animusa, aby przejść przez podziemiach Uświęcone Ossuarium.
- Naprawiono błąd, który powodował duplikowanie się kamiennej rzeźby w podziemiach wieńczących Upadła Świątynia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że afiks regeneracji potworów w Podziemiach Koszmarów wpływał również na budowle w tym podziemiu.
- Naprawiono błąd, który powodował ciągłe odradzanie się wrogich kozłoludów i powłóczących zwłok w podziemiach Porzucony Kamieniołom.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wrodzy strażnicy nie mieli broni w podziemiach Bastion Wiary.
- Naprawiono błąd, który powodował, że czasami nie można było ukończyć podziemiach Bastion Wiary.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł odrodzić się za barierą w podziemiach wieńczących Upadła Świątynia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że mapa podziemi Katedra Krzyżowca była niekompletna.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Klątwa Gnuśności i Klątwa Słabości kumulowały się nawet wtedy, gdy gracz był martwy w podziemiu wieńczącym Upadłej Świątyni.
- Naprawiono wiele przypadków, w których nie można było przejść przez Mgliste Drzwi w niektórych podziemiach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że afiks Ciernie Potworów w Podziemiach Koszmarów odbijał obrażenia Fizyczne. Teraz będzie on prawidłowo odbijał obrażenia niefizyczne.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Krwawe Wrzody nie pojawiały się prawidłowo w podziemiach Koszary Kor Dragan.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pułapki zadawały więcej obrażeń niż zamierzano.
- Naprawiono błąd, który powodował niespójne skalowanie poziomów w podziemiach wieńczących na 100 poziomie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Przebudzony glif nie pojawiał się, jeśli przywódca drużyny opuścił podziemia przed jego ukończeniem.
Rozgrywka
Barbarzyńcy
- Naprawiono błąd, który powodował, że liczba wrogów do pokonania w zadaniu Mistrzowie Walki dla klasy barbarzyńców nie była wyświetlana.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Żelazna Nawałnica mogła zostać rzucona więcej niż 3 razy podczas szybkiego użycia Okrzyku Wojennego.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kumulowanie aspektów Ślepej Furii, Gruchoczącego i Anemii pozwalało graczom zadawać ekstremalne obrażenia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zewnętrzna krawędź wstrząsów przyznawanych Młotowi Starożytnych za pośrednictwem Aspektu Echa Starożytnych zadawała znacznie większe obrażenia niż zamierzono.
Komentarz twórców: Zdajemy sobie sprawę z tego, że ta poprawka stanowi znaczące obniżenie skuteczności konfiguracji barbarzyńcy z Młotem Starożytnych, ale nie chcemy, aby jej siła zależała od błędu projektowego.
Druidzi
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętności Ziemi oraz Spustoszenie zużywały jednocześnie 2 wzmocnienia Przytłoczenia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekt premii do Zewu Krwi od Aspektu Nocnego Wyjca działał dwukrotnie na wilczych kompanów, ale wcale nie działał na kruczych kompanów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kumulacja pasywnej Prowokacji nie aktualizowała się poprawnie po dodaniu do niej większej liczby punktów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczna transformacja z Nienasyconej Furii powodowała, że moc pasywna Niedźwiedzia Siła nie działała spójnie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Wzmocnione Spustoszenie nie usuwało się samoczynnie podczas przebywania w mieście.
- Naprawiono błąd, który powodował, że szukające Tornada wytwarzane przez Aspekt Łowcy Burz nie zadawały obrażeń.
- Naprawiono błąd, który powodował, że obrażenia pasywne Kruków nie zwiększały się po ulepszeniu umiejętności.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Wścieklizna nie zadawała żadnych obrażeń, gdy gracz stał bardzo blisko wroga.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Aspekt Burzoszponowy umożliwiał Rozszarpaniu zadawanie ekstremalnych obrażeń.
Nekromanci
- Naprawiono błąd, który powodował, że nekromanci nie mogli uzyskać sztyletów od dostarczycieli kuriozów.
- Naprawiono błąd, który powodował dezaktywację premii do zdrowia sług nekromanty podczas przebywania w mieście.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Włócznia z Kości rzucona przez Wyziębiający Wiatr w elitarnego wroga zwiększała liczbę generowanych Ech dla tego rzutu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Wzmocniona Włócznia z Kości poruszała się chaotycznie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że anulowanie Krwawej Mgły po upływie czasu odnowienia powodowało jej natychmiastowe ponowne użycie.
Łotrzy
- Naprawiono błąd, który powodował, że Krok w Cień nie uruchamiał Aspektu Niezwykłej Zdrady, jeśli cel został zabity.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Zaawansowany Przebijający Strzał nie powalał innych graczy w trybie PvP.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Wirujące Ostrza nie powracały, gdy umiejętność ta zabijała napuchniętego trupożera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Pędu nie przesuwała się na pełną odległość, jeśli celowano we wroga za pomocą kontrolera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że węzeł mistrzowski Mroczne Zlecenie nieprawidłowo zapewniał dodatkowe odporności.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Szybki Ostrzał zawierał wizualny efekt specjalny dodatkowej strzały, która zachowywała się niekonsekwentnie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Przebudzony glif nie pojawiał się u łotrów korzystających z Ulepszonej Salwy.
Czarodzieje
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekt zaklinania Ognistej Wiązki nie przyczyniał się do efektu mocy pasywnej Zapłon.
- Naprawiono błąd, który powodował, że pasywne kumulacje generowane przez Koniunkcję Żywiołów mogły się częściowo resetować w nieoczekiwany sposób.
- Naprawiono błąd, który powodował, że użycie Głębokiego Mrozu uniemożliwiało uruchomienie efektu zaklinania Lodowego Odłamka.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Aspekt Kontroli stosował premię do obrażeń 3 razy w przypadku zamroczonych bossów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Aspekt Grawitacyjny wydawał się słabszy na broniach dwuręcznych lub amuletach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekt zaklinania dla Seryjnych Błyskawic nie zapewniał premii do namierzania wizualnego i mógł niespodziewanie zanikać.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Spopielenie kosztowało 30 pkt. many po użyciu, oprócz stałego kosztu many związanego z podtrzymywaniem. Spopielenie zużywa teraz manę tylko wtedy, gdy jest podtrzymywane.
Ogólne
- Naprawiono wiele przypadków, w których gracze mogli nienaturalnie teleportować się podczas starć z bossami.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ze skrzynią w Zachodnich Szlakach można było wchodzić w interakcje w nieskończoność.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał interakcję z bohaterem niezależnym Erimanem w niektórych sytuacjach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zniszczalne obiekty w świecie gry nie ulegały zniszczeniu podczas Odskakiwania przez nie.
- Naprawiono wiele przypadków, w których gracz mógł uniknąć obrażeń od bossów, jeśli ustawił się w określonym miejscu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie można było wchodzić w interakcje z fałszywymi relikwiami.
- Naprawiono błąd, który powodował, że potwory z afiksem Zimna, Krwawienia, Podpalenia lub Spaczenia zamrażały graczy po 1 trafieniu w Podziemiach Koszmarów z afiksem Zaklęte Zimno.
- Naprawiono błąd, który powodował, że potwory z Zaklętym Zimnem zamrażały graczy częściej niż zamierzano na wyższych rangach świata.
- Naprawiono błąd, który powodował pojawienie się skrzyni zapewniającej nieskończoną ilość łupów.
Piekielne Przypływy i Pola Nienawiści
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł otrzymać obrażenia od burzy ogniowej Piekielnego Przepływu, gdy stał w Jirandai.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wrogowie wskrzeszeni przez szamanów ciągle upuszczali wynaturzone popioły w Piekielnym Przepływie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Seryjne Błyskawice mogły odbijać się w nieskończoność między rzucającym zaklęcie a innymi postaciami gracza stojącymi na Polach Nienawiści.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Roziskrzona Energia mogła trafiać innych graczy w mieście Pól Nienawiści. (Wiemy, szokujące!)
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie widzieli innych graczy po ponownym wejściu do Alzuudy w strefie Pól Nienawiści.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre obszary na Polach Nienawiści były nieprawidłowo oznaczane jako miasto, przez co gracze nie mogli używać umiejętności, a jednocześnie mogli otrzymywać obrażenia.
Przedmioty i aspekty
- Naprawiono błąd, który powodował, że premia do redukcji kosztu Pierścienia Bezgwiezdnej Nocy mogła niespodziewanie zanikać.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Aspekt Obrońcy uruchamiał efekt bariery po destrukcji zniszczalnego przedmiotu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Pierścień Nieszczęścia miał nieprawidłowe współczynniki.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Rozżarzony Kostur nie zadawał dodatkowych obrażeń wrogom o ograniczonej kontroli, co jest nieodłączne dla wszystkich kosturów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że każda interakcja w menu postaci resetowała premię przyznawaną przez aspekt Wewnętrzny Spokój.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe skalowanie afiksu maksymalnego zdrowia na przedmiocie z zadania Znak Konklawe.
- Naprawiono błąd, który powodował zwiększenie mocy aspektu podczas ulepszania przedmiotu u kowala.
- Wymagany poziom dla świętych przedmiotów będzie teraz ograniczony do 60.
- Wymagany poziom dla przedmiotów starożytnych będzie teraz ograniczony do 80.
- Naprawiono błąd, który powodował, że unikatowy pierścień Objęcia Matki nie aktywował poprawnie kilku zdolności.
Potwory
- Naprawiono błąd, który powodował, że rzadkie potwory upuszczały przedmioty o większej mocy niż zamierzono.
- Naprawiono błąd, który powodował, że atak z wyskoku warga nie zadawał obrażeń podczas przenikania przez gracza.
- Naprawiono błąd, który powodował, że potwór Gur Bezlitosny bez końca biegał w kółko.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wzmocniony błyskawicami czempion kozłoludów nie zadawał graczowi obrażeń.
- Naprawiono błąd, który powodował, że potwory z afiksem Tłumienia były odporne na obrażenia zadawane przez umiejętności, które początkowo znajdowały się poza kręgiem niewrażliwości (np. gdy barbarzyńca rozpoczynał rzucanie Trąby Powietrznej, zanim znalazł się w strefie Tłumienia).
- Naprawiono błąd, który powodował, że klony potworów z afiksem Tłumienia mogły również go posiadać.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gobliny skarbniki zachowywały się niekonsekwentnie, jeśli początkowo zostały zaatakowane z dużej odległości.
- Naprawiono wiele innych błędów, w wyniku których zachowanie potworów nie działało poprawnie i w niektórych przypadkach mogło zostać wykorzystane.
Zadania i wydarzenia
- Naprawiono błąd, który powodował, że pasek postępu nie wypełniał się podczas wydarzenia Oblężona Karawana.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gnijące resztki mogły pozostawać bezczynne podczas wydarzenia Splugawiona Ziemia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wrodzy czempioni nie mogli pojawiać się podczas wydarzenia Starożytny Obelisk.
- Naprawiono błędy, które powodowały, że po pokonaniu przeszkód przez gracza potwory elitarne i bossy znikały podczas wielu wydarzeń.
- Naprawiono błąd, który powodował, że skrzynie promieniejące i większe promieniejące nie pojawiały się po ukończeniu wydarzenia Wystraszone Kości.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie można było ukończyć wydarzenia Przeklęta Skrzynia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że punkt odrodzenia na Splugawionej Ziemi w Hawezarze znajdował się znacznie dalej niż zamierzano.
- Naprawiono błąd, który powodował, że unikatowe topielce pojawiające się podczas wydarzeń na Zapomnianym Brzegu mogły być niewrażliwe na obrażenia.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty afiksu tłumienia u potworów były aktywne na pojemnikach i meblach w podziemiach podczas zadania Pozostałości.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł teleportować się przez starożytną bramę, co blokowało postępy podczas zadania Szturm na Bramy.
- Naprawiono błąd, który powodował blokowanie postępów podczas wykonywania zadania Ciało i Krew.
- Naprawiono błąd, który powodował, że podziemia zadań nie resetowały się, jeśli powiązane zadanie zostało porzucone.
- Naprawiono błąd, który powodował brak śledzenia zadań, jeśli gracz ponownie wszedł do gry podczas wykonywania zadania Przebieranie Kości.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie pojawiała się wystarczająca liczba potworów, aby spełnić wymagania do ukończenia zadania Wygłodniała Skrytka Nekrolity.
- Naprawiono błąd, który powodował brak wroga podczas przechodzenia przez podziemia Zaginione Archiwa podczas zadania Dziedzictwo Magów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie można było odczytać niepamiętnej inskrypcji podczas wykonywania zadania Przepowiednia z Kości.
- Naprawiono błąd, który powodował, że postać gracza nie mogła stanąć twarzą w twarz z postacią niezależną podczas inicjowania dialogu dla wielu zadań.
- Naprawiono błąd, który powodował, że duch Bakiry mógł pozostać widoczny po pokonaniu go podczas zadania klasowego łotra – Prawdziwy Potencjał.
- Naprawiono błąd, który powodował, że członkowie drużyny z zewnątrz mogli wpływać na postępy w zadaniu Zła Krew.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczowi ponowne wejście do obszaru bossa po śmierci podczas walki z Eliaszem w zadaniu Przebijając Zasłonę.
- Naprawiono różne inne błędy, w wyniku których postęp zadań mógł zostać zablokowany.
Interfejs i wrażenia użytkownika
- Naprawiono błąd, który powodował, że minimapa nie odzwierciedlała dokładnie świata gry podczas zadania Ślepe Oko.
- Naprawiono błąd, który powodował, że mapa regionu Loch Rasth w Scosglen była niekompletna.
- Naprawiono błąd, który powodował, że część mapy była niewidoczna w podziemiach Wywyższony Taras.
- Naprawiono błąd, który powodował, że tytuł Szalonego Bombiarza nie wyświetlał się dla wrogów napotkanych za pośrednictwem Szeptu o tej samej nazwie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że artykuły na kanale aktualności nie mogły być otwierane za pomocą myszy i klawiatury.
- Naprawiono błąd, który powodował wysyłanie na czat komunikatu "Masz włączoną rozgrywkę międzyplatformową" za każdym razem, gdy cel zadania kampanii został ukończony.
- Mistrzowska moc pasywna Przywódcy Kultu nie pojawia się już nad wrogimi stronnikami w PvP.
- Naprawiono błąd, który powodował, że premia z Aspektu Balistycznego wyświetlała na pasku premii +0 do umiejętności zamiast +2.
- Naprawiono błąd, który powodował niespójne sortowanie pieczęci między ekwipunkiem a skrytką.
- Naprawiono błąd, który powodował pomijanie zakładki społecznościowej w oknie edycji koła akcji podczas nawigacji na kontrolerze.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ilość złota nie wyświetlała się prawidłowo podczas handlu dużymi jego ilościami.
- Naprawiono błąd, który powodował, że numery porównawcze przedmiotów były niedokładne, jeśli dany przedmiot miał osadzony w gnieździe klejnot, który przyznawał współczynnik obecny również bazowo w przedmiocie.
- Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe wczytywanie obrazów na kanale aktualności w menu głównym.
- Naprawiono błędy związane z funkcją pinezki mapy.
- Naprawiono błędy, które powodowały nieprawidłowe wyświetlanie znaczników zadań i Szeptów.
- Wprowadzono różne ulepszenia spójności i przejrzystości komunikatów, opisów umiejętności i podpowiedzi.
- Wprowadzono różne inne ulepszenia interfejsu i wrażeń użytkownika.
Pozostałe poprawki
- Naprawiono błąd, który powodował, że muzyka ukończenia po pokonania Skąpstwa mogła zacząć grać przed pokonaniem bossa. (Zawsze potwierdzajcie swoje zabójstwa przed świętowaniem, wędrowcy).
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli wysyłać zaproszeń do znajomych na Battle.necie grających na konsoli.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli potwierdzić, czy tryb hardkorowy jest włączony po zalogowaniu się nową postacią.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze, którzy nie odblokowali wyższej rangi świata, mogli zostać zaproszeni do drużyny z wyższej rangi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli przenieść przywództwa klanu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nadawca zaproszenia do drużyny nie był informowany o niepowodzeniu zaproszenia z powodu niezgodności z postępem prologu kampanii.
- Naprawiono błąd, który powodował duplikowanie włóczni Nafaina w przerywniku filmowym, w którym gracz ją podnosi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wielbłąd Meshifa nie wydawał dźwięków.
- Naprawiono błąd, który powodował brak dźwięku, gdy Lorat budził Meshifa kopniakiem.
- Wprowadzono różne inne ulepszenia.
Zmiany ekranu wczytywania
Wraz z premierą Sezonu Plugawców dodaliśmy więcej dynamicznych ekranów wczytywania. Obejmuje to dodanie większej liczby zasobów do ekranu wczytywania, takich jak postać gracza.
Zmiany rozgrywki - Ogólne
- Odblokowanie Ołtarza Lilit ma teraz zastosowanie do całego konta.
- Odkrywanie mapy ma teraz zastosowanie dla całego konta.
- Szepty nie będą już nagradzane pyłem pieczęci.
- Znacznie poprawiono ogólną jakość łupów w Milczących Skrzyniach.
- Wydłużono czas działania mocy Opuść podziemia z 3 do 5 sek.
- Ogólnie rzecz biorąc, zmniejszyliśmy tendencję wielu potworów do poruszania się podczas walki, dzięki czemu postacie walczące wręcz nie muszą tak często ścigać swoich wrogów.
- Dodano obsługę kontrolera bezprzewodowego PS5 Dual Sense Edge dla komputerów PC.
Rangi świata
- Rangę świata II wzbogacono o następujące premie:
- Dodatkowe złoto: zwiększono z 15% do 20%.
- Potwory upuszczają teraz o 15% więcej przedmiotów.
Komentarz twórców: Ogólnie rzecz biorąc, podoba nam się sytuacja rangi II, ale zwiększamy częstotliwość pojawiania się nagród, aby lepiej dostosować ją do poziomu trudności.
- Skalowanie poziomów w podziemiach i większości obszarów świata zostało dostosowane w III i IV rangi świata. Potwory zaczną pozostawać w tyle za graczem po osiągnięciu określonego poziomu (maksymalnie do 5 poziomów). Zmiana ta nie ma wpływu na Bossów Świata, Wydarzenia Legionowe, Pola Nienawiści, Piekielne Przepływy ani Podziemia Koszmarów.
Komentarz twórców: Chcemy dać graczom lepsze poczucie progresji mocy i panowania nad światem, jednocześnie wciąż stawiając przed nimi wyzwania dzięki ustrukturyzowanym aktywnościom w rozgrywce postfabularnej.
Przykład III rangi świata:
- Jeśli poziom gracza jest niższy niż 55, poziom potwora wynosi 55.
- Jeśli poziom gracza wynosi 56–60, poziom potwora wynosi 55.
- Jeśli poziom gracza wynosi 61, poziom potwora wynosi 56.
- Jeśli poziom gracza wynosi 62, poziom potwora wynosi 57 itd. (od tego momentu poziom potworów będzie zawsze wynosił -5, aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu potwora 70 w randze świata III).
Przykład IV rangi świata:
- Jeśli poziom gracza jest niższy niż 75, poziom potwora wynosi 75.
- Jeśli poziom gracza wynosi 76–80, poziom potwora wynosi 75.
- Jeśli poziom gracza wynosi 81, poziom potwora wynosi 76.
- Jeśli poziom gracza wynosi 82, poziom potwora wynosi 77 itd. (od tego momentu potwory zawsze będą miały poziom -5).
Doświadczenie
- Znacznie zwiększono nagrody w postaci doświadczenia za ukończenie Szeptów na rangach świata III i IV.
Komentarz twórców: Zauważyliśmy, że premia do doświadczenia za zabicie potworów wyższego poziomu rośnie zbyt szybko w porównaniu do jego trudności. Nadal chcemy nagradzać graczy za podjęcie tego wyzwania, zachęcając ich do wspólnego zdobywania poziomów, zamiast zabijania wrogów przez jednego gracza, podczas gdy inny członek jego drużyny czeka przy wejściu do podziemi.
- Dostosowujemy nagrody w postaci dodatkowego doświadczenia za zabijanie potworów o poziomie wyższym niż poziom gracza.
- Premie przed Sezonem Plugawców:
- 1 poziom wyżej: +15%.
- 2 poziomy wyżej: +20%.
- 3+ poziomy wyżej: +25%.
- Po Sezonie Plugawców:
- 1,5% premii za każdy poziom do 10 poziomów.
- Np.:
- +1 poziom: +1,5%.
- +2 poziomy: +3%.
- +10 poziomów: +15%.
- Dostosowujemy również nagrody w postaci doświadczenia za różnice poziomów potworów na wyższych rangach świata.
- Obecne kompensacje rang świata:
- Ranga świata II: Do +3.
- Ranga świata III: Do +10
- Ranga świata IV: do +100.
- Zmieniamy to na:
- Ranga świata II: Do +3 (niezmienione).
- Ranga świata III: Do +6.
- Ranga świata IV: Do +10.
- Na przykład:
- Jesteście na 1 poziomie. Wasi znajomi przenoszą was do rangi świata IV i zostawiają przy wejściu do podziemi. Zaczynają zabijać potwory 100 poziomu.
- Przed Sezonem Plugawców otrzymujecie:
- (PD za potwora 100 poziomu) x (1 + 25%)
- Po Sezonie Plugawców otrzymujecie:
- (PD za potwora 11 poziomu) x (1 + 15%)
Piekielne Przepływy
Komentarz twórców: Chcemy zwiększyć niebezpieczeństwo w rozgrywce w Piekielnych Przypływach, czyniąc potwory nieco bardziej wymagającymi, a Udręczony Dar Tajemnic trudniejszym do otwarcia.
- Potwory Piekielnego Przepływu są teraz o 3 poziomy wyższe od gracza zamiast o 2.
- Koszt skrzyni Udręczonego Daru Tajemnic został zwiększony ze 175 do 250 wynaturzonych popiołów.
- Wszystkie interaktywne obiekty w strefach Piekielnych Przypływów mają teraz niewielką szansę na pozostawienie wynaturzonych popiołów.
Zmiany balansu
Komentarz twórców: Gdy nasza społeczność kontynuuje walkę z Płonącymi Piekłami, konfiguracje postacie u nowych graczy nie zaprzestają nas zadziwiać. Zdecydowaliśmy się skupić zmiany balansu Sezonu Plugawców na wyraźnych różnicach w przedmiotach, a nie na przeprojektowywaniu cech klasowych. Zmiany w klasach koncentrują się głównie na numerycznym zwiększeniu ulepszeń umiejętności i legendarnych aspektów, których gracze nie uznali jeszcze za atrakcyjne. Ponadto zmieniamy glify mistrzostwa obrażeń od trafień krytycznych, aby wzmocnić wszystkie obrażenia – zamiast tylko umiejętności Głównych – w celu udostępnienia większej liczby strategii i konfiguracji.
Istnieje również kilka obniżek współczynników klasowych ze źródeł, które zapewniają ekstremalne ilości obrażeń, leczenia lub nieustępliwości. Ogólnie rzecz biorąc, wolimy, aby zmiany dotyczące konfiguracji postaci były premiami, a nie obniżkami, ale uważamy, że niektóre zmiany są konieczne dla ogólnego stanu gry. Diablo IV to gra, która nieustannie ewoluuje wraz z kolejnymi sezonami, w związku z czym wprowadzane przez nas poprawki będą również ewoluować.
Barbarzyńcy - zmiana balansu
Umiejętności
- Wydłużono czas działania odsłonięcia przez Gwałtowne Podwójne Uderzenie z 1 do 2 sek.
- Zwiększono premię do obrażeń za każdy poziom kumulacji Wściekłego Wypiętrzenia z 3% do 5%.
- Redukcja czasu odnowienia Potężnej Szarży jest teraz ograniczona do 3 celów, co daje maksymalnie 9 sek. redukcji czasu odnowienia.
- Zwiększono przyrost furii Taktycznego Tąpnięcia z 25 do 40 pkt.
- Zwiększono obrażenia dodatkowe zadawane bossom przez Wzmocniony Śmiertelny Cios ze 100% do 150%.
- Wydłużono czas działania odsłonięcia przez Wzmocniony Stalowy Potrzask z 2,5 do 3 sek.
- Zwiększono obrażenia Wzmocnionego Rozerwania z 30% do 45%.
- Zwiększono premię do szybkości ataku Wojowniczego Rozerwania z 20% do 30% oraz wydłużono czas działania z 4 do 5 sek.
- Zwiększono skuteczność leczenia Wojowniczego Rozerwania z 15% do 18% maksymalnego zdrowia.
Moce pasywne
- Okulawienie spowalnia teraz tylko wrogów w pełni sił, a poziom spowolnienia zwiększono z 10/20/30% do 20/40/60%.
- Zmniejszono premię do obrażeń od krwawienia zadawanych odsłoniętym przez Głębokie Cięcie z 6/12/18% do 5/10/15%.
Mistrzostwo
- Premia Glifu Gniewu wpływa teraz na wszystkie obrażenia zamiast tylko na umiejętności Główne.
Aspekty
- Wydłużono czas działania Aspektu Nieustępliwego Berserkera z 1 do 2 sek.
- Wydłużono czas działania Aspektu Bitewnego Szału Bersekera z 1–2,5 do 2–3,5 sek.
- Zwiększono obrażenia Aspektu Zapaśnika z 1–1,3 do 1,5–1,8.
- Zwiększono obrażenia Aspektu Płonącej Furii z 0,08–0,14 do 0,22–0,28.
- Zwiększono redukcję obrażeń Aspektu Żelaznego Wojownika z 15–25% do 18–28%.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Aspektu Ugaszenia z 30–50% do 40–60%.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Aspektu Echa Starożytnych z 40–50% do 50–60%.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Aspektu Fechmistrza z 32–50% do 37–55%.
Przedmioty
- Niszczycielski Uścisk Gora wybucha teraz co 2 sek. lub po zakończeniu działania, a limit trafień został usunięty.
- Zwiększono premię do obrażeń od krwawienia zadawanych przez Karmazynowe Pole z 10% do 15%.
Druidzi - zmiana balansu
Umiejętności
- Zwiększono premię do szybkości ataku Wzmocnionych Pazurów z 10% do 15%.
- Zmniejszono redukcję obrażeń zadawanych przez Burzowy Cios z 25% do 15%.
- Zwiększono obrażenia od Głazu z 33% do 46%.
- Zwiększono przyrost mocy duchowej od Okrutnego Tratowania z 20 do 40 pkt.
- Zwiększono skuteczność leczenia od Większych Ran Szarpanych 3% do 5% maksymalnego zdrowia.
- Zwiększono obrażenia od błyskawic Kataklizmu z 64% do 77%, a obrażenia od Tornada z 19% do 23%.
- Wydłużono czas działania odsłonięcia od Największego Kataklizmu z 2 do 3 sek.
- Wydłużono czas działania Największego Kataklizmu z 2 do 4 sek.
- Większy Niedźwiedzi Szał zapewnia teraz nieustępliwość przez 6 sek. zamiast przez cały czas działania.
Moce pasywne
- Zmniejszono próg Prowokacji wymagany do zagwarantowania przytłoczenia z 35/30/25 do 24/20/16 sek.
Duchowe Dary
- Masochista wymaga teraz również szansy na szczęśliwy traf na poziomie 75%.
- Wzmocniono Ciernie Gęsiej Skórki z 0,1 to 0,15.
- Zwiększono maksymalne zdrowie Żelaznego Pióra z 10% do 14%.
- Zwiększono umocnienie Stabilizacji z 10% do 15% maksymalnego zdrowia.
- Zwiększono obrażenia Przeciążenia z 0,2 do 0,25 pkt.
Mistrzostwo
- Premia Duchowego Glifu wpływa teraz na wszystkie obrażenia zamiast tylko na umiejętności Główne.
Aspekty
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Aspektu Spokojnej Bryzy z 5–10% do 7–12%.
- Zwiększono maksymalny poziom siły duchowej Aspektu Równowagi z 30–50 do 60–80 pkt.
- Zwiększono premię do obrażeń od Aspektu Orkanu z 7–15% do 10–18%.
- Zwiększono skuteczność leczenia Aspektu Skórołaza z 0,05–1,1 do 0,07–12.
- Zmniejszono redukcję czasu odnowienia Aspektu Symbiotycznego z 4–8 do 3–5 pkt.
- Zwiększono premię do obrażeń zadawanych przez Aspekt Stratowania z 10–20 do 16–26%.
- Zwiększono premię do obrażeń Pasterskiego z 6–8% do 6–10%.
Przedmioty
- Zwiększono rangi umiejętności niedźwiedziołaka Nienasycona Furia z 2 do 3.
- Zwiększono rangi umiejętności wilkołaka Uciecha Szalonego Wilka z 2 do 3.
Nekromanci - zmiana balansu
Umiejętności
- Zwiększono spowolnienie od Nowicjuszowskiego Rozkładu z 30% do 50%.
- Zmniejszono liczbę wymaganych użyć Paranormalnego Rozdarcia dla odsłonięcia z 4 do 3.
- Zwiększono skuteczność leczenia za Wzmocniony Napływ Krwi z 2,5% do 3% maksymalnego zdrowia.
- Zmniejszono redukcję obrażeń od przebicia zadawanych przez Wzmocnioną Krwawą Lancę z 15% do 10%.
- Zwiększono początkowy przyrost esencji od Więzienia z Kości z 15 do 25 pkt.
- Zwiększono skuteczność leczenia Odrażającą Żelazną Dziewicą z 5% do 7% maksymalnego zdrowia.
- Golemy poruszają się szybciej i bez przeszkód przez wrogów, gdy ich czas odnowienia jest aktywny.
- Największa Fala Krwi pozostawia na swojej drodze krwawe kule.
- Zwiększono o 50% zasięg automatycznego namierzania zwłok za pomocą myszy i klawiatury dla umiejętności Ożywienie Szkieletu, Wybuch Zwłok i Trupie Macki.
- Zwiększono premię do obrażeń zadawanych przez Szkieletowych Kapłanów z 20% do 30%.
- Zwiększono premię do leczenia Ożywienia Szkieletów (Szkieletowych Kapłanów) z 10% do 15%.
Moce pasywne
- Zmniejszono premię do obrażeń od Strzępów zadawanych postaciom odsłoniętym z 6/12/18% do 5/10/15%.
- Zwiększono skuteczność leczenia sług przez Transfuzję z 15/30/45% do 20/40/60%.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Wyssania Witalności z 25% do 30%.
- Zwiększono obrażenia od Wzmacniania z 3/6/9% do 4/8/12%.
Księga Umarłych
- Sługi nekromanty będą teraz automatycznie przywoływać się ponownie po odrodzeniu się podczas walki z bossem świata.
- Wzmocniono ciernie Szkieletowych Wojowników od ulepszenia Obrońcy z 40% do 50%.
- Zmniejszono liczbę ataków wymaganych od Szkieletowych Magów Cienia do dodatkowej wiązki cienia z 5 do 4.
- Zwiększono poziom umocnienia Szkieletowego Maga Kości z 11% do 20%.
- Zmniejszono liczbę ataków ulepszenia żelaznych golemów wymaganych do ataku łomotem z 5 do 4.
Mistrzostwo
- Premia glifu esencji wpływa teraz na wszystkie obrażenia zamiast tylko na umiejętności Główne.
Aspekty
- Zmniejszono premię do obrażeń zadawanych przez Odłamek Kości Aspektu Rozdzierającego z 50–100% do 30–60%.
- Zwiększono premię do obrażeń od Aspektu Bezdennej Ciemności z 50–100% do 75–125%.
- Skrócono czas odnowienia Zamieci od Aspektu Wychładzającego z 10 do 8 sek.
- Zwiększono szansę Aspektu Wygłodniałej Krwi na wystrzelenie Krwawej Lancy z 10–20% do 13–23%.
- Zwiększono obrażenia Aspektu Przekrwienia z 0,15–0,2 do 0,24–0,31.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Aspekt Nadcienia z 0,16–0,22 do 0,43–0,48.
- Zmniejszono premię do obrażeń od trafień krytycznych Aspektu Pętających Żył z 30–60% do 20–40%.
- Wydłużono premię do czasu działania Burzy Kości od Aspektu Wichrokostnego z 4–8 do 5–10 sek.
- Zwiększono premię do obrażeń od Aspektu Potępionych z 30–40% do 40–50%.
- Zmniejszono redukcję obrażeń Echa od Aspektu Skrwawienia z 70–60% do 60–50%.
- Zwiększono premię do obrażeń zadawanych przez Szkielety od Aspektu Reanimacji z 20–30% do 30–40%.
Przedmioty
- Zwiększono przyrost esencji od Bezkrwawego Wrzasku z 2–5 to 7–10 pkt.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Bezśmiertne Oblicze z 0,25–0,35 do 0,28–0,38.
Łotrowie - zmiana balansu
Umiejętności
- Wydłużono czas działania Zaawansowanego Szybkiego Ostrzału z 3 do 5 sek.
- Zwiększono szybkość użycia Kolczatek o 15%.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Wzmocnionego Nasycenia Zimnem z 30% do 40%.
- Zwiększono premię do obrażeń Wzmocnionego Granatu Dymnego z 15% do 20%.
- Zwiększono maksymalną redukcję czasu odnowienia Metodycznego Pędu z 3 do 4 sek.
- Wydłużono czas działania ukrycia od Maskowania z 4 do 5 sek.
- Zwiększono szansę na to, że Wzmocniony Mroczny Całun nie zostanie zużyty z 10% do 14%.
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia Największej Zabójczej Pułapki z 10 do 12 sek.
Moce pasywne
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Krzywdy z 30% do 35%.
- Wysysające Uderzenia wymagają teraz również szansy na szczęśliwy traf na poziomie 75%.
- Zwiększono redukcję obrażeń Szorstkości przeciwko efektom obrażeń z upływem czasu z 5/10/15 do 6/12/18.
- Zwiększono skuteczność leczenia na sekundę za pomocą Leczącego Zaciemnienia w Ukryciu z 3/6/9% do 4/8/12%.
- Zwiększono przywróconą energię Pokłosia z 25/50/75 do 30/60/90.
Mistrzostwo
- Premia glifu walki wpływa teraz na wszystkie obrażenia zamiast tylko na umiejętności Główne.
- Wydłużono czas działania legendarnego węzła Mrocznego Zlecenia z 6 do 9 sek.
Specjalizacja
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia Mocy Specjalnej Przygotowanie z 4 do 5 sek.
Legendarne aspekty
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Aspektu Chaotycznych Cieni z 0,1075–0,193 do 0,2–0,27.
- Zwiększono skuteczność wyziębienia Aspektu Zmrażającego z 15% do 25%.
- Zwiększono obrażenia od Aspektu Cienistego Cięcia z 25–35% do 80–100%.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Aspekt Trucicielski z 0,080–0,13 do 0,11–0,16.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Aspektu Mściwości z 30–50% do 40–60%.
- Wydłużono czas działania Aspektu Iluzorycznego Nasycenia z 5 do 9 sek.
- Zwiększono wartość leczenia Aspektu Skradzionego Wigoru z 0,02–0,06 do 0,04–0,08.
- Wydłużono czas działania Aspektu Zabójczego Zmierzchu z 4 do 6 sek.
- Zwiększono premię do obrażeń Aspektu Szkodliwego Lodu z 10–25% do 14–29%.
- Zwiększono szansę na unik od Aspektu Ulotnej Groźby z 1–5% do 3–7%.
Przedmioty
- Zwiększono przyrost energii Podniebnego Łowcy z 15–25 do 20–30 pkt.
- Zwiększono szansę na szczęśliwy traf Chwytu Cienia z 20–30% do 24–34%.
Czarodzieje - zmiana balansu
Umiejętności
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Wzmocnione Wiązki Błyskawic z 24% do 30% i teraz czerpią one korzyści z rang umiejętności.
- Zwiększono redukcję obrażeń Destrukcyjnych Wiązek Błyskawic z 20% do 25%.
- Zwiększono redukcję obrażeń Destrukcyjnego Spopielenia z 20% do 25%.
- Usprawniono Lodowe Ostrza, umożliwiając graczom szybsze działanie po ich użyciu.
- Zwiększono wstępne obrażenia Ognistej Wiązki z 10% do 18%.
- Zwiększono maksymalną regenerację many Czarowniczej Ściany Ognia z 25% do 35%.
- Zwiększono redukcję kosztu many umiejętności Głównej Czarownicza Zamieć z 10% do 20%.
- Zwiększono redukcję czasu odnowienia Największego Głębokiego Mrozu z 50% do 100%.
Moce pasywne
- Panowanie nad Żywiołami wpływa teraz również na umiejętności Mistrzostwa, a nie tylko na umiejętności Główne.
- Wydłużono czas działania Potężnego Znaku Ochronnego z 3 do 9 sek.
- Wydłużono czas działania Bariery Ochronnej z 2 do 3 sek.
- Zwiększono redukcję obrażeń na sekundę zadawanych przez Koniunkcję Żywiołów z 1/2/3 do 3/6/9.
- Zwiększono redukcję obrażeń od Tarczy Many z 5/10/15% do 7/14/21%.
- Zmniejszono premię do obrażeń krytycznych Pochłaniającej Pożogi z 10/20/30% do 7/14/21%.
- Zmniejszono premię do obrażeń od trafień krytycznych zadawanych unieruchomionym przez Pochłaniającą Pożogę z 25/50/75% do 10/20/30%.
- Zwiększono regenerację many od Płomiennego Uderzenia z 10/20/30% do 15/30/45%.
Mistrzostwo
- Glif Zniszczenia wpływa teraz na wszystkie obrażenia zamiast tylko na umiejętności Główne.
Zaklinanie
- Zaklinanie Iskry ma zwiększoną szansę na utworzenie Roziskrzonej Energii z 10% do 14%.
- Zwiększono szansę na rzucenie zaklinania Zamarzniętej Kuli z 20% do 30%.
- Skrócono czas odnowienia zaklinania Spopielenia z 18 do 14 sek.
- Zmniejszono próg many zaklinania Hydry z 300 do 200 pkt.
Legendarne aspekty
- Zwiększono redukcję kosztu many Aspektu Skuteczności z 10–20% do 15–25%, która teraz wpływa również na umiejętności Mistrzostwa.
- Zwiększono obrażenia Aspektu Armagedonu z 0,205–0,25 do 0,35–0,4.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Aspekt Roztrzaskanych Gwiazd z 0,15–0,2 do 0,2–0,25.
- Zmniejszono redukcję czasu działania Hydry od Aspektu Wężowego z 30–20% do 20–10%.
- Zmniejszono premię do obrażeń zadawanych przez Lodowe Kolce od Aspektu Lodowcowego z 25% do 15%.
- Zwiększone obrażenia zadawane przez Lodowe Kolce od Aspektu Lodowcowego z 0,2–0,3 do 0,25–0,35.
- Zwiększone obrażenia zadawane przez Lodowe Kolce od Aspektu Zamarzniętej Tundry z 0,2–0,3 do 0,25–0,35.
- Zwiększone obrażenia zadawane przez Lodowe Kolce od Aspektu Zamarzniętej Jawy z 0,2–0,3 to 0,25–0,35 a wychłodzenie zwiększono z 10% do 15%.
- Zwiększono z 25–35% do 30–40% szansę Aspektu Kąsającego Zimna na zastosowanie odsłonięcia na zamrożonych wrogach.
- Zwiększono przywracanie zdrowia i many na sekundę od Aspektu Otaczającego z 10–20% do 20–30%.
- Zwiększono szansę na darmowe użycie od Aspektu Stabilnego z 5–10% do 7–12%.
- Zwiększono szansę na pojawienie się dodatkowej Włóczni Błyskawic dzięki Aspektowi Rozsadzającej Energii z 11–20% do 41–50%.
- Zwiększono szansę na dodatkowe Seryjne Błyskawice od Aspektu Nieprzerwanej Więzi z 25–35% do 30–40%.
Przedmioty
- Zmniejszono redukcję obrażeń od kuli ognia Rękawic Rozświetlenia z 65–75% do 55–65%.
- Zwiększono szansę Schedy Esu na trafienie krytyczne od szybkości ruchu z 15–25% do 20–30%.
- Zwiększono szansę Kamei Przepełnienia Esadory na uwolnienie novy błyskawic z 10% do 15%.
Ogólne zmiany balansu
Aspekty
- Zmniejszono maksymalną liczbę kumulacji Aspektu Nieposłuszeństwa ze 100 do 60, zmniejszając maksymalną premię do pancerza z 25%–50% do 15%–30%.
- Zmniejszono premię do obrażeń zadawanych ogłuszonym celom przez Aspekt Pomsty z 20–40% do 10–20%.
- Zmniejszono premię do obrażeń zadawanych nieustępliwym przez Aspekt Ciemiężący z 20–50% do 20–40%.
- Zwiększono przywracanie zasobów przez Aspekt Gwiezdny z 10–20 do 20–40 pkt.
Przedmioty
- Zwiększono spowolnienie od Tasaka Rzeźnika z 40–75% do 61–75%.
- Zmiany we współczynnikach wypadania łupów:
- Zwiększono premię do wypadania przedmiotów świętych i starożytnych w Podziemiach Koszmarów z +5% do +10%.
- Usunięto 20% szansy na wypadnięcie dodatkowego przedmiotu z elitarnych potworów poza Podziemiami Koszmarów i Piekielnymi Przepływami.
- Zwiększono szansę na wypadnięcie dodatkowego przedmiotu z elitarnych potworów w Podziemiach Koszmarów i Piekielnych Przepływach o 10%.
- W Podziemiach Koszmarów jest teraz 50% szans na wypadnięcie 2 przedmiotu legendarnego po ich ukończeniu.
- Podziemia Koszmarów zapewniają teraz 3 rzadkie przedmioty po ukończeniu zamiast 1.
Potwory
- Zwiększono skalowanie PZ potworów z 85% do 100% premii za każdego dodatkowego gracza w drużynie.
Pozostałe poprawki
- Dostosowano skalowanie Kapliczki Chciwości, aby zwiększyć jej skuteczność w całej grze.
- Bossowie świata częściej upuszczają teraz mikstury.
- Nie ma już ograniczeń co do liczby materiałów, które można jednocześnie przekształcić w materiały wyższego poziomu.
Afiksy przedmiotów
Komentarz twórców: Wiele afiksów jest zbyt skutecznych i przyćmiewa alternatywy. Chcemy dopracować przypadki skrajne, zwiększyć liczbę znaczących wyborów i zwiększyć ogólną wszechstronność przedmiotów. Wiemy, że zmiany te zmniejszą całkowitą możliwą moc, jaką może posiadać postać, więc będziemy monitorować, jak wpłynie to na zdolność graczy do zaliczania oczekiwanych postępów w trakcie sezonu.
Zwiększamy dostępność poniższych afiksów, aby ułatwić ich użycie w różnych konfiguracjach.
- Redukcja czasu działania ograniczenia kontroli: Może teraz pojawiać się na spodniach.
- Generowanie barier: Może teraz występować dla wszystkich klas. Zacznie również pojawiać się później w trakcie gry.
- Szansa na szczęśliwy traf, jeśli masz barierę: Może teraz występować dla wszystkich klas. Wartość wspólczynnika jest niższa o ~12% na hełmie i o ~20% na amuletach lub przedmiotach w drugiej ręce.
- Obrażenia od umiejętności Mistrzostwa: Nowość; może pojawić się na broni czarodziejów. Skaluje się identycznie jak obrażenia umiejętności Głównych.
- Odporność na wszystkie żywioły: Może teraz pojawiać się na tarczach.
Komentarz twórców: Premia do podstawowych współczynników na broniach była zbyt wysoka, więc zmniejszamy ją.
- Siła: 50% silniejsza na broni -> 25% silniejsza na broni.
- Zręczność: 50% silniejsza na broni -> 25% silniejsza na broni.
- Inteligencja: 50% silniejsza na broni -> 25% silniejsza na broni.
- Siła woli: 50% silniejsza na broni -> 25% silniejsza na broni.
Komentarz twórców: Afiksy redukujące czas odnowienia często wydawały się obowiązkowe ze względu na ich moc. Wyobrażamy sobie, że redukcja czasu odnowienia pozostanie wysoce pożądanym współczynnikiem, ale jej brak nie będzie aż tak odczuwalny.
- Redukcja czasu odnowienia: Zmniejszono o ~30%.
- Redukcja czasu odnowienia umiejętności Nasycenia: Zmniejszono o ~30%.
- Redukcja czasu odnowienia umiejętności Pułapek: Zmniejszono o ~30%.
Komentarz twórców: Widzimy, że obrażenia od trafień krytycznych i obrażenia odsłonięcia są często postrzegane jako warunek sukcesu danej konfiguracji w Diablo IV. Wierzymy, że jest to krok w kierunku umożliwienia rozwoju większej liczbie konfiguracji i będziemy nadal wprowadzać zmiany wspierające ten cel.
- Obrażenia od trafień krytycznych: Zmniejszono o ~17%.
- Obrażenia krytyczne od Błyskawic: Zmniejszono o ~17%.
- Obrażenia od trafień krytycznych umiejętnościami Kości, Ziemi, Nasycenia i Wilkołaka: Zmniejszono o ~17%.
- Obrażenia zadawane odsłoniętym celom: Zmniejszono o ~40%.
Komentarz twórców: Różnice w typowych afiksach mogą wykluczyć niektóre bronie, zanim jeszcze zostaną wyliczone pozostałe współczynniki. Otrzymują one większe redukcje niż ich normalne odpowiedniki, aby zwiększyć wszechstronność broni.
- Obrażenia od trafień krytycznych (typowe dla mieczy): Zmniejszono o ~50%.
- Obrażenia zadawane odsłoniętym celom (typowe dla kuszy): Zmniejszono o ~65%.
Komentarz twórców: Premia do obrażeń zadawanych wrogom o ograniczonej kontroli była zbyt wysoka w stosunku do łatwości aktywacji w porównaniu z bardziej rygorystycznymi afiksami specyficznymi dla ograniczenia kontroli.
- Obrażenia zadawane wrogom o ograniczonej kontroli: Zmniejszono o ~30%.
- Obrażenia zadawane zamrożonym wrogom: Zmniejszono o ~20%.
Komentarz twórców: Obserwowaliśmy sytuacje, gdy zręczni gracze często zabijali potwory o wiele poziomów wyższe niż ich postacie. Chcemy to wspierać, ale obecna sytuacja wykracza poza to, co uważamy za właściwe dla długoterminowego stanu gry. Aby osiągnąć ten cel, przenosimy moc na wiele ofensywnych afiksów z afiksów defensywnych. Wiemy, że uczyni to naszą zawartość dla rozwiniętych postaci bardziej zabójczą, szczególnie dla tych, którzy ścigają naszego ostatecznego bossa, który nie jest dla osób o słabym sercu. Pokonanie ostatecznego bossa będzie wymagało od was wykorzystania wszystkich dostępnych narzędzi. Będziemy nadal przyglądać się opiniom społeczności i wprowadzać zmiany w mechanice walki.
- Obrażenia Fizyczne: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od Ognia: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od Zimna: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od Błyskawic: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od Trucizn: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od Cienia: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia niefizyczne: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia Fizyczne z upływem czasu: Zwiększono o ~40%.
- Obrażenia od Ognia z upływem czasu: Zwiększono o ~40%.
- Obrażenia od Cienia z upływem czasu: Zwiększono o ~40%.
- Obrażenia od dwuręcznej broni obuchowej: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od dwuręcznej broni siecznej: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od broni dwuręcznej: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od broni dystansowej: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności przełączających na nową broń: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia zadawane w postaci ludzkiej: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia podczas zmiennokształtności: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Krwi: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Kości: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Bijatyki: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Kompana: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Przyzywania: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Napaści: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Ciemności: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Ziemi: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Mrozu: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Nasyconych: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Nasycenia: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Strzelectwa: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Piromancji: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Porażenia: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Burzy: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Przywoływania: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Pułapek: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Mistrzostwa Broni: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Niedźwiedziołaka: Zwiększono o ~25%.
- Obrażenia od umiejętności Wilkołaka: Zwiększono o ~25%.
- Łączny pancerz: Zmniejszono o ~30%.
- Szybkość ataku na 4 sek. po uniknięciu ataku: Zwiększono o ~20%.
- Obrażenia na 4 sek. po uniknięciu ataku: Zwiększono o ~20%.
- Całkowity pancerz w postaci niedźwiedziołaka: Zmniejszono o ~25%.
- Całkowity pancerz w postaci wilkołaka: Zmniejszono o ~25%.
- Redukcja obrażeń od pobliskich wrogów: Zmniejszono o ~20%.
- Redukcja obrażeń od odległych wrogów: Zmniejszono o ~20%.
- Redukcja obrażeń od wrogów w stanie krwawienia: Zmniejszono o ~25%.
- Redukcja obrażeń od wrogów w stanie podpalenia: Zmniejszono o ~25%.
- Redukcja obrażeń od wrogów w stanie zatrucia: Zmniejszono o ~25%.
- Redukcja obrażeń od wrogów będących pod wpływem obrażeń od Cienia z upływem czasu: Zmniejszono o ~25%.
- Redukcja obrażeń podczas umocnienia: Zmniejszono o ~25%.
Zobacz także
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii