Wywiad: Heather Rabatich o Mass Effect 2

Podczas Gamescom w Kolonii mieliśmy okazję porozmawiać z Heather Rabatich, producentką z BioWare. Spytaliśmy ją między innymi, czy strzelanki są przyszłością RPGów, co zainteresuje w Mass Effect 2 fanów Baldur's Gate i Dragon Age oraz jaka jest najważniejsza przewaga ME2 nad pierwszą częścią serii.

Wywiad: Heather Rabatich o Mass Effect 2
marcindmjqtx

21.08.2009 | aktual.: 07.01.2016 16:31

Epic's CliffyB stated that RPGs are the future of shooters. Are shooters also the future of RPGs?

I think that today's gaming audience is more and more sophisticated. They don't just want to aimlessly grind through levels for no reason. They actually want a story, they want a meaning to what they're doing. While the missions in Mass Effect 2 are very combat-oriented and play like a first-person shooter, that's just to make the gameplay more enjoyable. In BioWare games we have a huge story, but we also now have this powerful combat experience. So it's all about giving you this really amazing, dynamic game.

What would you say to the Dragon Age fans, Baldur's Gate fans to make them interested in Mass Effect? It's more shootery, like an FPS/RPG hybrid.

Fans of BioWare tend to enjoy the story and obviously Dragon Age has an in-depth, amazing story with some great combat, great weapons and all that. Mass Effect is a different subgenre, but I think any Dragon Age fan could easily pick up Mass Effect and enjoy how it looks and feels and have an appreciation for what we're doing with the shooter gameplay.

So, during the gameplay, which is more important, player skill or character skill?

I think your skills as a player do transfer into the skills of your character.  What I like about Mass Effect 2 is that you have all these different types of characters  that you can play as. So you have a Bionics Expert, you have an Assassin, you have Grunt. And you need to think tactically or strategically about how to best combine these skills in a fight. Like a coach, where do you put the right people, what do you do with them? It's a really cool way to hand that control to the player to command them, to give the player access to all these skill sets.

Why did you reveal one of the endings of the game?

No, no, it wasn't actually the ending.

What is the main improvement in Mass Effect 2 over Mass Effect 1?

We've made a few key improvements. There is no other game around that has this amount of reality within the digital actors, it's beautiful cinematically, the scenes are set up beautifully, the characters show emotions without speaking. I haven't seen any game like that coming out. We are very proud of how it looks and the response that we are getting.

And Shepard now heals automatically when you're in cover and don't do anything.  Is it meant to bring more casual players to the game?

We are trying to make the game more accessible to people.  Like in your first question, because it's a first person shooter,  it is a more attractive game, as  the word "RPG" can scare people off from playing a game because they think it's going to be boring.  But I think Mass Effect bridges that, because it's exciting and emotionally involving. It's fun, any gamer would love this game. Your Halo gamer would love this game, because again, it's a more sophisticated gaming audience now.

CliffyB z Epic Games stwierdził, że RPG to przyszłość strzelanek. Czy strzelanki są również przyszłością RPGów?

Uważam, że dzisiejsi gracze są coraz bardziej wyrafinowani. Nie chcą po prostu chodzić bez celu po poziomach i zabijać potworów. Chcą fabuły, która nadaje sens temu, co robią w grze. Chociaż misje w Mass Effect 2 są zorientowane na walkę i gra się w nie jak w FPS, ma to na celu umilenie rozgrywki. W grach BioWare mamy zawsze sporą fabułę, ale teraz gracze doświadczą też tego potężnego systemu walki. Chodzi więc o stworzenie niesamowitej, dynamicznej gry.

Co powiedziałabyś fanom Dragon Age  czy Baldur's Gate, aby zainteresować ich Mass Effect? W końcu jest to RPG ze sporymi elementami strzelanki.

Fani BioWare zwykle zainteresowani są bardzo fabułą i oczywiście Dragon Age ma głęboką, niesamowitą fabułę ze świetnym systemem walki, bronią i tak dalej. Mass Effect to inny podgatunek, ale uważam, że każdy fan Dragon Age może spokojnie zagrać w Mass Effect i cieszyć się wyglądem i atmosferą gry oraz docenić jej strzelankowy system rozgrywki.

Co jest ważniejsze podczas gry, umiejętności gracza, czy bohatera?

Uważam, że umiejętności gracza przekładają się na umiejętności bohatera.  W Mass Effect 2 lubię to, że można grać tyloma różnymi rodzajami postaci. Jest ekspert od bioniki, zabójca, żołnierz. Gracz musi myśleć taktycznie i strategicznie, jak najlepiej połączyć te umiejętności w walce. Jak trener, gdzie umieszczę odpowiednich ludzi, co z nimi zrobię? To naprawdę świetny sposób przekazania graczowi kontroli, udostępnienia mu tych umiejętności.

Dlaczego zdradziliście jedno z zakończeń gry?

Nie, to nie było tak naprawdę zakończenie.

Jaka jest najważniejsza przewaga Mass Effect 2 nad Mass Effect 1?

Ulepszyliśmy kilka kluczowych aspektów. Żadna inna gra nie ma obecnie tak realistycznych animacji postaci. Sceny są naprawdę pięknie wyreżyserowane, jak w filmie, postacie wyrażają emocje nawet nic nie mówiąc. Nie widziałam czegoś takiego w żadnej innej nadchodzącej grze. Naprawdę jesteśmy dumni z tego, jak gra wygląda i z reakcji na nią.

Shepard leczy się teraz automatycznie, kiedy jesteś osłonięty i nic nie robisz. Czy ma to na celu uczynienie gry bardziej przystępną dla niedzielnych graczy?

Chcemy sprawić, żeby gra była bardziej przystępna dla ludzi. Jak w pierwszym pytaniu, przez to, że jest to strzelanka, jest to bardziej atrakcyjna gra, bo skrót "RPG" może odstraszyć część ludzi, którzy uznają, że gra będzie nudna. Ale uważam, że Mass Effect zapobiega takiej reakcji, dzięki temu, że jest ekscytujący i angażuje gracza emocjonalnie.  To świetna zabawa, która spodoba się każdemu graczowi. Gracz, który jest fanem Halo pokocha tę grę, jako że gracze są teraz bardziej wyrafinowani.

Wywiad przeprowadził: Piotr Gnyp

Tłumaczenie: Paweł Dembowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
publicystyka360bioware
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.