Unreal Engine 5.2 już dostępny. Nowe funkcje to absolutny majstersztyk

Silnik Unreal Engine w wersji 5.2 oficjalnie dostępny. Epic Games konsekwentnie rozwija swoje narzędzie: jedna z nowych funkcji pozwoli na proceduralne generowanie otwartych światów.

Demo Unreal Engine 5.2
Demo Unreal Engine 5.2
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

O Unreal Engine 5.2 usłyszeliśmy po raz pierwszy w trakcie Game Developers Conference 2023. Nowa wersja silnika została wtedy udostępniona jako preview na platformie Epic Games Launcher i GitHub. Teraz otrzymujemy pełnoprawną aktualizację.

Do czego jest zdolny Unreal Engine 5? Cóż, aktualnie na rynku nie ma zbyt wielu gier, których rdzeniem jest rzeczony silnik, ale w najbliższym czasie to się zmieni, bo lista nadchodzących produkcji, opartych na tej technologii, wydłuża się każdego dnia. Nie brakuje przykładów z naszego podwórka: Layers of Fear czy nowy Wiedźmin

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Unreal Engine 5.2 – nowe opcje są przepotężne

Daniem głównym jest bez wątpienia Procedural Content Generation, czyli proceduralne generowanie treści. Praktyka sprowadza się do tego, że artysta implementuje kilka reguł, a silnik, w oparciu o wskazane zmienne, "wypluwa" gotową treść i nic nie stoi na przeszkodzie, by w taki sposób stworzyć otwarty świat lub jego podwaliny. Oto dowód.

Nowością (nie tak do końca, bo to opcja eksperymentalna znana wcześniej) w Unreal Engine 5.2 jest Substrate, czyli system dający większą swobodę w tworzeniu materiałów i cieniowania. Ulepszono działanie Nanite i usprawniono wydajność Lumen.

Unreal Engine 5.2 kładzie spory nacisk na modelowanie i tworzenie siatek UV wewnątrz silnika; Seam Tool otrzymuje opcje dodawania i usuwania "szwów" z naszego modelu 3D.

Darmowy silnik, darmowe assety

To tylko niektóre z najważniejszych nowości. Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z silnikiem Unreal Engine, to możesz go pobrać za darmo z platformy Epic Games. Co więcej, Epic Games raz w tygodniu udostępnia darmowe gry, a raz w miesiącu otrzymujemy darmowe assety do Unreal Engine, które możemy bez żadnych ograniczeń wrzucać do swojego projektu.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.