Nowy Wiedźmin powstanie na Unreal Engine 5. Wiemy, dlaczego

To była informacja na którą czekało wielu graczy na całym świecie. CD Projekt RED potwierdził, że w planach znajduje się kolejna produkcja z serii Wiedźmin. Gra ma powstać na silniku Unreal Engine 5.

Unreal Engine
Unreal Engine
Źródło zdjęć: © Unreal Engine

22.03.2022 14:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wysłużony już REDengine nie będzie stanowił fundamentu dla najnowszej odsłony wiedźmińskich przygód. Co nie oznacza, że silnik odejdzie w niepamięć. W komunikacie opublikowanym na łamach PAP Biznes, czytamy, że REDengine pozostaje nadal w użyciu. Będzie to konieczne ze względu na produkcję dodatkowej zawartości do Cyberpunk 2077, czyli gry, która na tym silniku powstała.

Dodatek do Cyberpunka 2077 powstaje w oparciu o REDengine. Osoby pracujące nad tą technologią są dla nas nadal niezwykle istotne w kontekście prac nad tym projektem. Jeśli zaś chodzi o UE5, to deweloperzy zatrudnieni w CD Projekt RED przejdą szkolenia, które umożliwią im zapoznanie się z możliwościami nowego silnika.

Prezes CD Projekt RED Adam Kiciński

Jeśli chodzi o umowę z Epic Games (twórcy Unreal Engine), to została ona podpisana na 15 lat z możliwością dalszego jej przedłużenia i nie nakłada ograniczeń na liczbę stworzonych w tym czasie gier. Dodatkowo w pakiecie znajduje się pełne wsparcie technologiczne.


Wykorzystanie silnika Unreal Engine 5 ma wiązać się, według Adama Kicińskiego, z wieloma korzyściami: usprawni to proces tworzenia gier i jednocześnie otworzy nowe możliwości rekrutacji. Umowa z Epic Games może przyciągnąć utalentowanych ludzi do studia, którzy przyczynią się do powstania wyjątkowych tytułów.

Społeczność graczy prowadzi żywiołową debatę na temat tego, czy zmiana technologii na nową jest dobrym posunięciem. A skoro mowa o silnikach, to wszelkie dywagacje w tym temacie można podsumować klasycznym - "jeździć, obserwować", bo tylko dowiemy się, czy decyzja była słuszna.

Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.