Unreal Engine 5.2 to apogeum realizmu. To nagranie was tylko utwierdzi
Unreal Engine 5.2 doczekał się prezentacji. Epic Games ujawnia demo technologiczne, którego główną cechą jest fotorealizm. Najnowsza wersja silnika to szereg nowości, w tym eksperymentalne narzędzie do proceduralnego tworzenia otwartego świata.
23.03.2023 10:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W trakcie Game Developers Conference 2023 nie mogło zabraknąć giganta branży, jakim bez wątpienia jest Epic Games. Sztandarową technologią tego przedsiębiorstwa jest rzecz jasna silnik Unreal Engine, który jest stale rozwijany. Najnowsze demo technologiczne ujawnia potencjał tego narzędzia w wersji 5.2.
Unreal Engine 5.2 Preview jest już dostępny za pośrednictwem Epic Games Launcher i GitHub. Nowa wersja silnika to dalsze udoskonalenia i kolejny krok w kierunku jeszcze lepszej optymalizacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Demo technologiczne Unreal Engine 5.2
Nowe funkcje silnika Unreal Engine 5.2 ujęto w demie technologicznym "Electric Dreams". Całość obywa się rzecz jasna w czasie rzeczywistym. Na nagraniu zobaczymy fotorealistyczną, elektryczną ciężarówkę Rivian R1T, która przedziera się przez środowisko wypełnione bujną roślinnością, stworzoną za pomocą Quixel Megascans. Za skaliste struktury odpowiada natomiast Quixel MegaAssembilies.
Unreal Engine 5.2 z nowym systemem cieniowania
Twórcy prezentacji nie bez powodu zwracają uwagę na to, jak prezentuje się pojazd z zewnątrz; nowy system cieniowania Substrance umożliwia bowiem nałożenie kilku modeli cieniowania, by jeszcze bardziej zbliżyć się do realizmu. Podkreślmy raz jeszcze – realizmu w czasie rzeczywistym. Substrance to jedna z funkcji eksperymentalnych w Unreal Engine 5.2
Unreal Engine 5.2 pokazuje realistyczną symulację płynów
Warto zwrócić uwagę na krótki fragment rozpoczynający się w 1:02, gdzie pokazano symulację płynu w czasie rzeczywistym. To wygląda naprawdę autentycznie. Na uwagę zasługuje także fizyka pojazdu. Gdy auto pokonuje skały, układ zawieszenia wiernie reaguje na przeszkody.
Otwarte światy generowane proceduralnie w Unreal Engine 5.2
Unreal Engine 5.2 to także Procedural Content Generation, czyli narzędzie do proceduralnego generowania zawartości w edytorze. Artysta dostarcza kilka reguł i parametrów, a w "odpowiedzi" dostaje rozległy i szczegółowy obszar, który oczywiście można edytować ręcznie, według potrzeb. Coś jak Ghostwriter dla scenarzysty.
Oczywiście nagranie wykorzystuje inne dobrodziejstwa silnika Unreal Engine, w tym Lumen, które sprawia, że oświetlenie wygląda tak realistycznie. Trzeba przyznać, że demo technologiczne wygląda naprawdę nieźle, ale nadal jest to demo i nadal wielu graczy może pomarzyć o sprzęcie, który by to wszystko udźwignął.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii