Rusza Games for Impact. Gry zaangażowane społecznie i This War of Mine w szkołach

Od 8 do 11 grudnia trwa festiwal Games for Impact, jedna z najważniejszych imprez growych w naszym kraju. Nie będzie zwiastunów nowych gier i wersji demo, będzie za to dużo świetnie zapowiadających się paneli o szerokiej roli gier w naszym świecie.

This War of Mine
This War of Mine
Źródło zdjęć: © 11 bit studios
Barnaba Siegel

08.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 18:51

To druga edycja festiwalu. Pierwsze Games for Impact odbyło się w 2018 roku. Zaprezentowano wówczas "ponad 30 starannie wyselekcjonowanych tytułów, które angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy w mierzalny sposób wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne". O jednym z poruszanych tam tematów pisała na Polygamii Joanna Pamięta-Borkowska.

Co usłyszymy na edycji w 2020 roku? Oto jak prezentuje się program. Pierwszego dnia "uroczystości wstępne" i panel, który odpowie na pytania: "Jak twórcy gier i innowatorzy społeczni mogą wzajemnie na siebie wpływać? Jak współpraca międzybranżowa działa w rzeczywistości? I jaką rolę odgrywają w niej państwowe regulacje i dofinansowanie?"

8 grudnia:

  • 18:30 - Otwarcie festiwalu z Susanną Pollack
  • 19:00 - Zmiana społeczna to gra kooperacyjna

Kolejny dzień poświęcony jest grom dla dzieci - o odpowiednich grach dla najmłodszy oraz zdecydowanie oczekiwany przez wielu temat, czyli wykorzystanie gier wideo w edukacji.


Jednym z przykładów będzie "This War of Mine", które już w 2016 roku stało się podstawą do przeprowadzenia lekcji o etyce. A jak wiemy, od września 2020 "TWoM" trafiło na listę nieobowiązkowego kanonu lektur szkolnych.

9 grudnia:

  • 18:00 - Czy gry i szkoły są na siebie gotowe?
  • 19:00 - Gry dla dzieci. Czy odpowiedzialne projektowanie się opłaca?
  • 20:00 - This War of Mine. Projektujemy lekcję
  • 20:00 - Znajdź odpowiednią grę dla swojego dziecka
  • 20:00 - Kreatywna Europa
  • 21:00 - Photon. Robot idzie do szkoły
  • 21:00 - Jak korzystać z gier na zajęciach edukacyjnych? Praktyczny przewodnik

Kolejny dzień pod hasłem "Demokracja i krytyczne myślenie". Najciekawej prezentują się dla mnie zwłaszcza dwa panele. Pierwszy to "Gry i rewolucja na Białorusi" - u naszego sąsiada od 4 miesięcy(!) trwają protesty po wyborach prezydenckich. Wystąpi m.in. Franak Viačorka, białoruski dziennikarz i działacz wolnościowy, doradca Swiatłany Cichanouskiej.

Drugi dotyczy tworzenia "pełnowymiarowych postaci reprezentujących mniejszości". Jedni gracze narzekają, że mniejszości "wtyka im się na siłę", inni krytykują tokenowość i załatwianie tej kwestii po łebkach. Może to być dobra lekcja i dla twórców gier, i dla ich odbiorców.

10 grudnia:

  • 18:00 - Jak projektować gry, aby naprawdę zmieniały ludzi?
  • 19:00 - Gry i rewolucja na Białorusi
  • 20:00 - Get Bad News i Go Viral. Gry na froncie walki z dezinformacją
  • 20:00 - Jak budować pełnowymiarowe postaci reprezentujące mniejszości?
  • 20:00 - Fundusz Sektora 3.0
  • 21:00 - Jak pozyskać dofinansowanie na grę zaangażowaną społecznie?
  • 21:00 - Justice Talk. Cyfrowe LARP-y edukacyjne w czasach lockdownu
  • 21:00 - Gry kontra dezinformacja

Finał 11 grudnia upłynie pod hasłem "Dostępność i użyteczność". Wśród gości menadżerka programu dostępności z Microsoftu, a wśród tematów dostępność gier dla osób starszych, dla osób głuchych i dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

11 grudnia:

  • 18:00 - Gry są dla wszystkich
  • 19:00 - Silver gaming, czyli gry dostępne dla osób starszych
  • 20:00 - Deaf gaming, czyli gry dostępne dla osób głuchych
  • 21:00 - Growe technologie dla osób z niepełnosprawnością ruchową

Dodatkowe informacje o panelach znajdziecie na stronie Games for Impact.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.