Return of the Obra Dinn faworytem Independent Games Festival

W ogóle mnie to nie dziwi. Chociaż już brak niektórych tytułów - tak.

Return of the Obra Dinn faworytem Independent Games Festival
Joanna Pamięta - Borkowska

07.01.2019 12:55

20 marca, podczas Game Developers Conference, odbędzie się dwudziesta pierwsza edycja Festiwalu Gier Niezależnych (Independent Games Festival).

Warto oczywiście zapisać sobie na liście wszystkie nominowane gry - ja traktuję tego typu imprezy jako latarnię, która pozwala mi nawigować w morzu gier - ale kilka z nich zwróciło szczególną uwagę.

Najnowsza gra Lucasa Pope'a została nominowana w największej ilości kategorii. Return of the Obra Dinn, opowieściami o którym zanudzałam przez święta przyjaciół i rodzinę, wyróżniono za ścieżkę dźwiękową (zasłużenie), projekt (jak najbardziej), warstwę graficzną (tak!) i narrację. Ponadto tytuł ten stanie do walki o nagrodę Seumasa McNally'ego.

Kilka razy została też wspomniana Do Not Feed the Monkeys. Z grona gier niezależnych recenzowanych na łamach Polygamii na listę trafił Moss (tutaj recenzja Bartka), Forgotton Anne (mój tekst), Minit (o którym pisałam najpierw ja, a potem Adam w cyklu eSzperacz) oraz Unavowed (recenzja Dominika tutaj).

Zwycięzcy dostaną nagrodę w wysokości 50 tysięcy dolarów (za Seumasa McNally'ego - 30 tysięcy).

A oto i pełna lista nominowanych:

Seumas McNally Grand Prize (Wielka Nagroda Seumasa McNally'ego)

  • Minit (Kitty Calis, Jan Willem Nijman, Jukio Kallio & Dominik Johann)
  • Opus Magnum (Zachtronics)
  • Noita (Nolla Games)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope)
  • Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran)
  • Do Not Feed the Monkeys (Fictiorama Studios)

Wyróżnieni: Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit); Subnautica (Unknown Worlds Entertainment); Mirror Drop (Ian Lilley); Moss (Polyarc); Unavowed (Wadjet Eye Games); Iconoclasts (Joakim Sandberg); Virtual Virtual Reality (Tender Claws); Beat Saber (Beat Games)

Excellence in Visual Art (Doskonałość w dziedzinie sztuk wizualnych)

  • Forgotton Anne (ThroughLine Games)
  • Alto's Odyssey (Team Alto)
  • Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran)
  • Just Shapes & Beats (Berzerk Studio)
  • Mirror Drop (Ian Lilley)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope)

Wyróżnieni: Beat Saber (Beat Games); Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit); Subnautica (Unknown Worlds Entertainment); Moss (Polyarc); Iconoclasts (Joakim Sandberg); Guildlings (Sirvo Studios); Paratopic (Arbitrary Metric)

Excellence in Audio (Doskonałość w dziedzinie audio)

  • ETHEREAL (Nonsense Arts - Nicolás Recabarren and Tomás Batista)
  • Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran)
  • Moss (Polyarc)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope)
  • Alto's Odyssey (Team Alto)
  • Paratopic (Arbitrary Metric)

Wyróżnieni: Creaks (Amanita Design); Holedown (grapefrukt games); Pikuniku (Sectordub); The Messenger (Sabotage); Distance (Refract Studios); Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit); Wattam (Funomena)

Excellence in design (Doskonały Projekt)

  • What the Golf? (Triband)
  • Do Not Feed the Monkeys (Fictiorama Studios)
  • Noita (Nolla Games)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope)
  • Dicey Dungeons (Terry Cavanagh, Chipzel, and Marlowe Dobbe)
  • Opus Magnum (Zachtronics)

Wyróżnieni: Subnautica (Unknown Worlds Entertainment); Carto (Sunhead Games); Black Room (Cassie McQuater); JUMPGRID (Ian MacLarty); Mirror Drop (Ian Lilley); Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran); Beat Saber (Beat Games)

Excellence in Narrative (Doskonała narracja)

  • Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit)
  • Genital Jousting (Free Lives)
  • Unavowed (Wadjet Eye Games)
  • Seers Isle (Nova-box)
  • Watch Me Jump (Jeremy Gable)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope)

Wyróżnieni: Do Not Feed The Monkeys (Fictiorama Studios); The Hex (Daniel Mullins Games); Speed Dating for Ghosts (Copychaser Games); after HOURS (Bahiyya Khan, Claire Meekel, Tim Flusk, Abi Meekel); Fortune-499 (AP Thomson); Marie's Room (like Charlie); Tango: The Adventure Game (Gualicho Games)

Nuovo Award (Nagroda Nuovo)

  • Circle0 (yesyes)
  • eCheese Zone (Seemingly Pointless)
  • Noita (Nolla Games)
  • Mirror Drop (Ian Lilley)
  • Black Room (Cassie McQuater)
  • Paratopic (Arbitrary Metric)
  • Do Not Feed the Monkeys (Fictiorama Studios)
  • Nth Dimension[al] Hiking (Zachariah Chandler)

Wyróżnieni: All Our Asias (Sean Han Tani); Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran); Cyberpet Graveyard (alienmelon); levedad (solimporta); Subserial Network (Aether Interactive); macdows 95 (gamebra.in); The Norwood Suite (Cosmo D); Nerve Damage (Dennis Carr)

Best Student Game (Najlepsza Gra Studencka)

  • It's Paper Guy! (Paper Team)
  • Grace Bruxner Presents: The Haunted Island, a Frog Detective Game (Grace Bruxner)
  • After HOURS (Bahiyya Khan, Claire Meekel, Tim Flusk, Abi Meekel)
  • En Garde! (En Garde! Team)
  • levedad (solimporta)
  • Sole (Gossamer Games)

Wyróżnieni: We Should Talk (HeartBeetStudio); Coffin Rot Brewing Co. (Rosser-McGraw Studio); Fling to the Finish (SplitSide Games); Indecision. (Bilge Kaan); Seasons (David Su and Dominique Star); supertype (Philipp Stollenmayer); Atlas' Fate: Between Light and Darkness (Baby Robot Games); Marbloid (Supyrb)

Natomiast dziwić może całkowity brak Celeste, która w naszym redakcyjnym zestawieniu najlepszych gier 2018 zajęła dość wysokie miejsce (o tytule tym pozytywnie wypowiadał się Maciej Kowalik w recenzji, a i Adam dodał swoje trzy grosze w cyklu eSzperacz). Mnie osobiście martwi brak najnowszej produkcji Application Systems Heidelberg, czyli Lamplight City.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.