Pierwszy dzień People Can Fly na warszawskiej giełdzie

Wracamy na warszawską giełdę. I tym razem nie o spadkach będzie, a o debiucie. Na główny parkiet weszło dziś People Can Fly.

People Can Fly
People Can Fly
Źródło zdjęć: © Polygamia.pl

CD Projekt Red, 11 bit studios, Playway, CI Games i TenSquare Games – tak wyglądał dotychczasowy skład producentów gier wideo, obecnych na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Od 18 grudnia dołączyła do nich ekipa People Can Fly.

Początek twórcy "Painkillera" i "Bulletstorm" mieli entuzjastyczny. Startowa cena akcji ustalona była na niecałe 50 zł, ale bardzo szybko podskoczyła do poziomu ponad 80 zł, choć z czasem utrzymały się w okolicach 70 zł. Na koniec dnia obroty People Can Fly przekroczyły 55 mln zł. Co przyniosą kolejne dni? Czas pokaże. Ale jak czytamy na "Strefie Inwestorów": "zainteresowanie akcjami wchodzącymi na GPW było tak duże, że przez pierwsze 70 minut notowania się nie otworzyły".

Wejście na główny parkiet GPW to odważny ruch ze strony PCF i dowód, że twórcy mają chrapkę na poważne dołączenie do pierwszej ligi na rynku gier wideo. Największy test ekipa People Can Fly zdawać będzie w lutym, gdy światło dzienne ma ujrzeć "Outriders".

Na tym jednak PCF nie kończy. Od pewnego czasu wiadomo, że tworzona jest druga gra AAA, której wydawcą będzie również japońskie Square Enix. A więc gigant. Smaczku dodaje fakt, że nienazwana jeszcze gra powstaje w filii w Nowym Jorku, w której pracuje ponad 30 osób (dane z października 2020), a wspomoże ją dywizja z kanadyjskiego Montrealu. Nad czym pracują? Nie wiadomo.

Niewiadomych jest więcej. W lipcu 2020 People Can Fly zawarło umowę z wielkim Take-Two na stworzenie jeszcze jednej gry. Tytuł roboczy "Project Dagger". Wiadomo, że ma to być "gra akcji z gatunku RPG" w dodatku AAA.

Według umów, które zostały zawarte w prospekcie inwestorskim, przygotowującym wejście PCF na giełdę, obie gry mają ukazać się do końca 2024 roku.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
People Can Flygpwgiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.