Minecraft trafi do polskich szkół. Nauczyciele urozmaicą lekcje

Minecraft trafi do polskich szkół. Nie jako "zabijacz czasu" dla uczniów w trakcie długiej przerwy, lecz jako narzędzie do prowadzenia lekcji. Prekursorami takiego rozwiązania są wrocławskie szkoły.

Minecraft
Minecraft
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

14.11.2022 12:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie takie straszne te gry

Mijają czasy, kiedy to gry komputerowe były utożsamiane z całym złem tego świata. Coraz częściej słyszy się o ciekawych inicjatywach, które wykorzystują potencjał drzemiący w tej formie rozrywki. Przykładów nie musimy daleko szukać, bowiem to właśnie Polska przeciera szlaki w tej wędrówce.

This War of Mine(craft)

Najlepszym przykładem jest gra This War of Mine od 11 bit studios, która trafiła do kanonu lektur nieobowiązkowych, a nauczyciele chętnie wykorzystują ten tytuł w trakcie zajęć z uczniami. Edukacja odbywa się również na polu tematyki historycznej; Instytut Pamięci Narodowej jest wydawcą darmowej Gry Szyfrów. Do grona tych produkcji dołącza właśnie Minecraft.

Minecraft we wrocławskich szkołach

Minecraft zawita do dziesięciu wrocławskich szkół, by urozmaicić lekcje Historii i Teraźniejszości oraz Wiedzy o Społeczeństwie. Jest to pierwsze tego typu oficjalne przedsięwzięcie w Polsce. Oficjalne, bowiem projekt jest pilotowany przez Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli przy wsparciu od giganta branży, czyli Microsoft. Inicjatorka pomysłu, Monika Włodarczyk, widzi olbrzymi potencjał w grze Minecraft.

Chcieliśmy dać atrakcyjne narzędzie pracy nauczycielom „Historii i Teraźniejszości” oraz WOS-u. Wiedza na temat zjawisk i umiejętności dotyczących postaw obywatelskich i kompetencji społecznych, najpełniej przyswajana jest w działaniu. Minecraft doskonale nadaje się do tego.

Monika WłodarczykWicedyrektorka Wrocławskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, inicjatorka pomysłu

W czym pomoże Minecraft?

Minecraft pomoże realizować i lepiej zrozumieć założenia przedsięwzięcia "Projekt Obywatel. Odpowiedzialność i tożsamość". Zespoły z poszczególnych szkół będą realizować zadania dotyczące aktywności społecznej; dalszych szczegółów brak. Hackaton potrwa dwa tygodnie, a jego start zaplanowano na 18 listopada.

Inne przykłady wykorzystania gier w edukacji

Polska jest niezwykle aktywna pod tym względem, ale nie oznacza to, że "konkurencja" śpi. Minecraft w szeroko pojętej edukacji to nic nowego, a kooperacja z BBC Earth jest tego najlepszym przykładem. Ubisoft (we współpracy z ONZ) również ma coś do powiedzenia na ten temat.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.