Instytut Pamięci Narodowej tworzy grę. Pojawił się zwiastun

Wojna polsko-bolszewicka w nowej odsłonie. Instytut Pamięci Narodowej pracuje nad projektem gamingowym, który utrwali pamięć o tamtych zdarzeniach. Motywem przewodnim jest kryptologia.

Gra szyfrów: projekt gamingowy IPN
Gra szyfrów: projekt gamingowy IPN
Źródło zdjęć: © YouTube

Piątkowa konferencja Instytutu Pamięci Narodowej przebiegała pod znakiem gier cyfrowych, a w zasadzie jednej, konkretnej. Gra szyfrów - bo tak zatytułowana jest produkcja - to gamingowe doświadczenie, zrealizowane z perspektywy FPP. Prace nad projektem powierzono studiu Chronospace.

Gra szyfrów pozwala wcielić się młodym ludziom w bohaterów polskiej kryptologii. To jest niesamowity moment, żeby w tej wirtualnej rzeczywistości odkryć pasję i miłość do swojego kraju. Chcemy pokazać, w jaki sposób można tę technologię wykorzystać, aby pogłębiać wiedzę i obserwować swoje pasje z różnych perspektyw. W ciągu ostatnich dwóch dni realizujemy pogłębione badania z młodzieżą licealną, żeby dowiedzieć się, w jaki sposób mamy ukierunkować swoje dalsze plany, jest to dla nas bardzo ważne, aby wykorzystywać minimalizm cyfrowy, ale przekierować atencję młodych ludzi właśnie w tym kierunku edukacyjnym.

Magdalena Hajdukdyrektor Biura Nowych Technologii IPN

Gra szyfrów ma składać się z trzech misji. Mocno nakreślone zostaną elementy skradankowe oraz rozwiązywanie zagadek logicznych - w tym przypadku mowa głównie o łamaniu szyfrów. Tytuł ma pozostać wierny wydarzeniom historycznym. W sieci pojawił się zwiastun nadchodzącego projektu.

Fabuła projektu rozpoczyna się pod koniec 1920 roku, kiedy to miały miejsce walki o Korosteń - niezwykle ważny węzeł kolejowy. Jednym z głównych zadań będzie właśnie unieszkodliwienie bolszewickiego pociągu pancernego.

Premierę zaplanowano na 21 kwietnia 2022 roku. Gra szyfrów będzie dostępna na platformie Steam, App Store i Google Play. Chętni będą mogli przeżyć swoją przygodę wykorzystując technologię VR. Produkcja będzie całkowicie darmowa.

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.