Miliard euro polskiej branży gier. Gigantyczny wkład CD Projektu

Polska branża gier zarobiła w 2020 roku prawie miliard euro. Raport, który przygotowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, przedstawia strukturę branży i wskazuje jednoznacznie na lidera zestawienia, czyli CD Projekt.

CD Projekt Red
CD Projekt Red
Źródło zdjęć: © Polygamia.pl

13.10.2021 10:24

Branża gier wideo w Polsce rozwija się bez większych problemów. Zdecydowanie duży wpływ na tę sytuację ma spółka CD Projekt, której produkty są znane na całym świecie, ale popularność polskich gier wcale nie ogranicza się do Wiedźminatarget="_blank"> i Cyberpunka 2077. W 2020 roku polska branża gier osiągnęła przychody w wysokości 969 milionów euro.

Raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości opisuje strukturę polskiej branży gamingowej. W sierpniu 2021 w Polsce funkcjonowało 470 firm zajmujących się grami. Przy tworzeniu gier pracuje 12110 osób, z czego ponad 1000 stanowią obcokrajowcy. Rok wcześniej w branży pracowało 9170 osób. To wskazuje na szybkie tempo wzrostu. W 2020 roku Polacy wyprodukowali łącznie ponad 600 gier.

Jeśli chodzi o zarobki, to z blisko miliarda euro, który przypadł branży, sporą część zgarnął CD Projekt. Raport wskazuje, że twórcy Wiedźmina zarobili około 50 procent całej tej kwoty.

Zarobki polskiej bramki gier wideo
Zarobki polskiej bramki gier wideo© The Game Industry of Poland 2021

Sukces GOG

Maciej Gołębiewski z GOG pochwalił się liczbami dotyczącymi platformy. Może ona poszczycić się wzrostem liczby aktywnych użytkowników o 208 procent. Ale to nie wszystko.

- Kolejną liczbą, którą chcemy się pochwalić, jest 60 proc. - tyle procent naszych użytkowników gra przynajmniej raz dziennie, co udowadnia jak zaangażowana jest nasza społeczność - mówi Gołębiewski.

GOG podkreśla też, że cieszy się dużym zaufaniem użytkowników - mimo 30 dni na zwrot produktu, użytkownicy zwracają zaledwie 3 proc. zakupionych gier.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
cd projektbranża giertworzenie gier
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.