Medycyna gamingowa. Gra na receptę trafia na rynek komercyjny

Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków dostrzega olbrzymi potencjał w grach komputerowych. Na rynku komercyjnym pojawiła się pierwsza w historii gra na receptę. Terapeutyczna produkcja pomaga dzieciom, które biorą udział w terapii z ADHD.

Gry mogą być korzystne dla mózgu
Gry mogą być korzystne dla mózgu
Źródło zdjęć: © Unsplash.com

01.08.2022 | aktual.: 01.08.2022 16:14

Gry komputerowe to coś więcej niż piksele

Gry komputerowe były przez wiele lat stygmatyzowane, jednak coraz głośniej mówi się o tym, że ta forma rozrywki może wpływać korzystnie na nasz mózg. Ten demonizowany "zjadacz czasu" wykorzystywany jest w edukacji, a Polska jest tego najlepszym przykładem. Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków nie pozostaje "w tyle". 15 czerwca 2020 r. zarejestrowano terapeutyczną grę komputerową, która była dostępna receptę. I to nie jest ostatnie słowo.

EndeavorRx pomaga dzieciom w walce z ADHD

EndeavorRx zostało dopuszczone do użytku przez Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków już w 2020 r. Jak donosi PAP, teraz produkcja trafi na rynek komercyjny. Tytuł przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, u których zdiagnozowano ADHD. Rozgrywka ma stymulować obszary mózgu odpowiadające za koncentrację, skupienie i uwagę, a jej skuteczność została potwierdzona w badaniach. Po wdrożeniu na rynek amerykański, EndeavorRx może pojawić się w Europie oraz w Roblox.

EndeavorRx® Full Length Trailer

Gry, które leczą

Gry niekiedy mogą okazać się "lekarstwem". Doskonałym przykładem jest historia pewnego mężczyzny, który od 14-tego roku życia chorował na migrenę. Leki nie pomagały, a chwilę ukojenia znajdował jedynie w grach komputerowych, a jedną z nich jest Wiedźminie 2. Ostatecznie studio CD Projekt RED sprawiło niemały prezent cierpiącemu graczowi. Jego podobizna znalazła się Wiedźminie 3.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygami

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.