Medycyna gamingowa. Gra na receptę trafia na rynek komercyjny
Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków dostrzega olbrzymi potencjał w grach komputerowych. Na rynku komercyjnym pojawiła się pierwsza w historii gra na receptę. Terapeutyczna produkcja pomaga dzieciom, które biorą udział w terapii z ADHD.
Gry komputerowe to coś więcej niż piksele
Gry komputerowe były przez wiele lat stygmatyzowane, jednak coraz głośniej mówi się o tym, że ta forma rozrywki może wpływać korzystnie na nasz mózg. Ten demonizowany "zjadacz czasu" wykorzystywany jest w edukacji, a Polska jest tego najlepszym przykładem. Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków nie pozostaje "w tyle". 15 czerwca 2020 r. zarejestrowano terapeutyczną grę komputerową, która była dostępna receptę. I to nie jest ostatnie słowo.
EndeavorRx pomaga dzieciom w walce z ADHD
EndeavorRx zostało dopuszczone do użytku przez Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków już w 2020 r. Jak donosi PAP, teraz produkcja trafi na rynek komercyjny. Tytuł przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, u których zdiagnozowano ADHD. Rozgrywka ma stymulować obszary mózgu odpowiadające za koncentrację, skupienie i uwagę, a jej skuteczność została potwierdzona w badaniach. Po wdrożeniu na rynek amerykański, EndeavorRx może pojawić się w Europie oraz w Roblox.
EndeavorRx® Full Length Trailer
Gry, które leczą
Gry niekiedy mogą okazać się "lekarstwem". Doskonałym przykładem jest historia pewnego mężczyzny, który od 14-tego roku życia chorował na migrenę. Leki nie pomagały, a chwilę ukojenia znajdował jedynie w grach komputerowych, a jedną z nich jest Wiedźminie 2. Ostatecznie studio CD Projekt RED sprawiło niemały prezent cierpiącemu graczowi. Jego podobizna znalazła się w Wiedźminie 3.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygami