Medycyna gamingowa. Gra na receptę trafia na rynek komercyjny

Medycyna gamingowa. Gra na receptę trafia na rynek komercyjny

Gry mogą być korzystne dla mózgu
Gry mogą być korzystne dla mózgu
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
01.08.2022 15:22, aktualizacja: 01.08.2022 16:14

Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków dostrzega olbrzymi potencjał w grach komputerowych. Na rynku komercyjnym pojawiła się pierwsza w historii gra na receptę. Terapeutyczna produkcja pomaga dzieciom, które biorą udział w terapii z ADHD.

Gry komputerowe to coś więcej niż piksele

Gry komputerowe były przez wiele lat stygmatyzowane, jednak coraz głośniej mówi się o tym, że ta forma rozrywki może wpływać korzystnie na nasz mózg. Ten demonizowany "zjadacz czasu" wykorzystywany jest w edukacji, a Polska jest tego najlepszym przykładem. Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków nie pozostaje "w tyle". 15 czerwca 2020 r. zarejestrowano terapeutyczną grę komputerową, która była dostępna receptę. I to nie jest ostatnie słowo.

EndeavorRx pomaga dzieciom w walce z ADHD

EndeavorRx zostało dopuszczone do użytku przez Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków już w 2020 r. Jak donosi PAP, teraz produkcja trafi na rynek komercyjny. Tytuł przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, u których zdiagnozowano ADHD. Rozgrywka ma stymulować obszary mózgu odpowiadające za koncentrację, skupienie i uwagę, a jej skuteczność została potwierdzona w badaniach. Po wdrożeniu na rynek amerykański, EndeavorRx może pojawić się w Europie oraz w Roblox.

EndeavorRx® Full Length Trailer

Gry, które leczą

Gry niekiedy mogą okazać się "lekarstwem". Doskonałym przykładem jest historia pewnego mężczyzny, który od 14-tego roku życia chorował na migrenę. Leki nie pomagały, a chwilę ukojenia znajdował jedynie w grach komputerowych, a jedną z nich jest Wiedźminie 2. Ostatecznie studio CD Projekt RED sprawiło niemały prezent cierpiącemu graczowi. Jego podobizna znalazła się w Wiedźminie 3.


Sebastian Barysz, dziennikarz Polygami

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)