Fani Burnouta, weźcie chusteczki - ekstremalne wyścigi od Criterion zostały anulowane

Niestety, tak kończy się obiecywanie gruszek na wierzbie i medialne pompowanie prototypów.

Fani Burnouta, weźcie chusteczki - ekstremalne wyścigi od Criterion zostały anulowane
Patryk Fijałkowski

22.06.2016 13:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Po konferencjach na tegorocznym E3 Maciu zastanawiał się nad grami, których na targach zabrakło, mimo że prace nad nimi oficjalnie trwają. Między Beyond Good & Evilami i Crackdownami znalazł się też nienazwany tytuł od Criterion zapowiedziany podczas E3 w 2014. Materiał promocyjny opowiadał wtedy o ekstremalnej jeździe za pomocą niemal każdego możliwego środka transportu. Duże prędkości, zróżnicowane tereny, rozmach... "To nasza największa gra" - padało na sam koniec. A teraz stwierdzono zgon projektu.

Criterion Games Prototype - E3 2014 EA Press Conference

Bardzo smutna wiadomość i szpila wbita zarówno w przedwczesne promowanie produktów, jak i same targi, gdzie często karmieni jesteśmy zwiastunami gier, które są jeszcze w powijakach (ech, ten AT-AT z Battlefronta) albo i tak wyjdą przy dobrych wiatrach za 2-3 lata. Choć na E3 zdarzają się również konkrety.

A jakie są powody anulowania obiecującego wyścigowego projektu? W końcu zainteresowanie byłoby duże, graczy tęskniących za Burnoutem nie brakuje, a Dangerous Golf od dawnych pracowników Criterion mimo wszechobecnej rozpierduchy nie zaspokoi potrzeby prędkości i warkotu silnika.

Cóż, okazuje się, że winne są Gwiezdne Wojny. Jak pokazano podczas tegorocznych targów, Criterion tworzy aktualnie VR-owy dodatek do Battlefronta; ma też pomagać innym studiom EA przy tytułach z uniwersum Star Wars. Deweloper z takim doświadczeniem sprowadzony do roli pomagiera? Przedstawiciel Electronic Arts powiedział GameSpotowi, że nie tylko: - Chociaż odstąpili od poprzedniego projektu, o którym mówili, i nie zamierzają go kontynuować, wciąż wymyślają nowe rzeczy oraz eksperymentują z nowym IP dla EA, a do tego współpracują z naszymi innymi studiami.

Star Wars Battlefront X-Wing VR Mission Reveal Trailer - E3 2016

Studiu DICE pomagali już zaprojektować ścigacze w Battlefroncie. Może w sequelu ich rola będzie większa, bo - dajmy na to - w grze otrzymamy większą swobodę w sterowaniu kosmicznymi pojazdami? Kto wie... No, z pewnością niewiele osób, bowiem EA Play rozczarowało pod względem konkretów na temat nadchodzących gwiezdnych gier.

Tak czy inaczej Criterion nie zrobi w najbliższym czasie "nowego Burnouta". Gdzie zatem należy pokładać nadzieje? W Three Fields Entertainment, studiu założonym przez współzałożycieli Criterion, które wydało już swoje Dangerous Golf i teraz - zgodnie z obietnicami - kolej na wyścigi będące duchowym spadkobiercą "pewnej znanej z prędkości, gęstego ruchu ulicznego i kraks serii". Jeśli natomiast bardziej niż na obowiązkowych czterech kółkach zależy Wam na samym elemencie ekstremalności, to czekajcie na Steep od Ubisoftu - jedną z milszych niespodzianek tegorocznego E3.

Tak czy inaczej: RIP, nienazwana gro wyścigowa Criterion. Niechaj zaprzęg rozpędzonych, warczących dżipów poprowadzi cię do nadniebnych bram Burnout Paradise.

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.