Diablo 4 wymagało tytanicznej pracy. Te liczby mówią wszystko

Diablo 4, czyli najszybciej sprzedająca się gra w historii Blizzarda, osiąga niesamowity sukces. Zatem ilu deweloperów pracowało nad Diablo 4? Te liczby są bezprecedensowe.

Diablo 4
Diablo 4
Źródło zdjęć: © YouTube

11.07.2023 | aktual.: 24.01.2024 17:44

Diablo 4 wykręca rekord za rekordem. Blizzard ma powody do zadowolenia, ponieważ nowa odsłona serii nie potrzebowała wiele czasu, by stać się najszybciej sprzedającą się grą w historii firmy. Iście piekielne wyniki finansowe również imponują. To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie zaangażowanie poszczególnych osób i tu również padają kolosalne liczby.

Ilu ludzi pracowało nad Diablo 4? Wszystko wskazuje na to, że Blizzard również i w tej kategorii ustanawia rekord i wykręca "wynik" jakiego branża gier do tej pory nie widziała - ponad 9 tys. osób to liczba bezprecedensowa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Diablo 4: te liczby mówią same za siebie

W rozwój Diablo 4 zaangażowanych było ponad 9 tys. pracowników. Konkretnie - 9166, bo właśnie tyle osób figuruje na liście płac nowego Diablo. Żadna inna gra nie może pochwalić się takim wynikiem. Źródłem tych doniesień jest serwis MobyGames, specjalizujący się w katalogowaniu i przechowywaniu informacji o grach oraz deweloperach.

Najwięcej osób zaangażowano w prace związane z udźwiękowieniem Diablo 4. Ta konkretna grupa liczy aż 2464 nazwisk. Ciekawostką jest informacja, że 26 osób realizowało się jako twórcy efektów dźwiękowych wydawanych przez bestie i demony. Prace graficzne spoczywały na "skromnej" grupie 902 osób, dodatkowo zaangażowano 397 testerów jakości, 394 programistów i 193 designerów.

Rozwój Diablo 4 trwa nadal

Diablo 4 spełnia się jako gra-usługa przez co możemy liczyć na regularną aktualizację zawartości. Pierwszy sezon Diablo 4 startuje za chwilę, bo już 20 lipca 2023 r., niedawno otrzymaliśmy nowy patch, a nieśmiało mówi się o dwóch potężnych DLC. Jedną z kluczowych zmian, które wejdzie w życie w bliżej nieokreślonej przyszłości, będzie powiększenie ekwipunku Diablo 4.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.