Diablo 4 "obraża chrześcijan i promuje satanizm". To była kwestia czasu
Reklama Diablo 4 to obraz "przerażający dla dzieci", a swojego oburzenia nie kryją nawet dorośli. Billboard przedstawiający Lilith, zdaniem jednego z mieszkańców Melbourne, obraża uczucia religijne i przypomina o koszmarnych chwilach lockdownu.
07.07.2023 | aktual.: 24.01.2024 17:13
Nie ma Diablo bez afery. Wokół serii, która wyszła z mroku w 1996 r., narosło wiele kontrowersji. Te dotyczą głównie promowania satanizmu, a to z kolei obraża uczucia religijne chrześcijan. W przypadku Diablo 4 jest nie inaczej – reklama gry nie spodobała się mieszkańcowi Melbourne. Do tego stopnia, że wystosowano oficjalną skargę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Diablo 4 obraża uczucia religijne. To niemalże "tradycja"
W przypadku Diablo 4 nie da się przemilczeć hucznej kampanii marketingowej. Blizzard robi wiele, by wypromować grę. Przed oficjalną premierą zrobiło się głośno o demonicznej instalacji we francuskiej katedrze, a chwilę później pikanterii dodała Megan Fox. W obliczu takich akcji, zwykły billboard wydaje się czymś skromnym. Otóż nie tym razem.
Josh Taylor, reporter Guardian Australia, nagłośnił w mediach społecznościowych pewien incydent. Jeden z mieszkańców Melbourne "idzie na wojnę" z Diablo 4, ponieważ jego zdaniem billboard promujący grę obraża uczucia religijne, promuje satanistyczne akcesoria i jednocześnie sprawia, że dzieci mają koszmary.
"Witamy w piekle, Melbourne "
Reklama znajduje się obok ruchliwej drogi i zwyczajnie rzuca się w oczy. Takie same billboardy widzieliśmy w Warszawie, przykładowo w warszawskim metrze. Na plakacie zobaczymy tu Lilith, główną antagonistkę w Diablo 4, datę premiery gry oraz hasło "Witamy w piekle, Melbourne" To w zupełności wystarczyło; czara goryczy przelała się.
W dalszej części skargi możemy przeczytać, że "pokazywanie tak obrzydliwych i niepokojących treści na billboardzie jest niewłaściwe, a dzieci widzą je codziennie". Co więcej, ta reklama, według osoby wnoszącej oskarżenie, przywołuje niemiłe wspomnienia związane z lockdownem.
Reklama nie jest obraźliwa
Reklamodawca stwierdza, że taka forma reklamy nie jest obraźliwa. W tym wszystkim umyka jedna bardzo ważna rzecz: seria Diablo opiera się na walce przeciwko demonom i szeroko pojętym siłom zła.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii