Diablo 4 "obraża chrześcijan i promuje satanizm". To była kwestia czasu

Reklama Diablo 4 to obraz "przerażający dla dzieci", a swojego oburzenia nie kryją nawet dorośli. Billboard przedstawiający Lilith, zdaniem jednego z mieszkańców Melbourne, obraża uczucia religijne i przypomina o koszmarnych chwilach lockdownu.

Diablo 4 "obraża chrześcijan i promuje satanizm". To była kwestia czasuDiablo 4 przypomina "piekło lockdownu" i obraża chrześcijan
Źródło zdjęć: © Ad Standards Community Panel
Sebastian Barysz
12

Nie ma Diablo bez afery. Wokół serii, która wyszła z mroku w 1996 r., narosło wiele kontrowersji. Te dotyczą głównie promowania satanizmu, a to z kolei obraża uczucia religijne chrześcijan. W przypadku Diablo 4 jest nie inaczej – reklama gry nie spodobała się mieszkańcowi Melbourne. Do tego stopnia, że wystosowano oficjalną skargę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Diablo IV - wrażenia z bety. Czy warto czekać na premierę?

Diablo 4 obraża uczucia religijne. To niemalże "tradycja"

W przypadku Diablo 4 nie da się przemilczeć hucznej kampanii marketingowej. Blizzard robi wiele, by wypromować grę. Przed oficjalną premierą zrobiło się głośno o demonicznej instalacji we francuskiej katedrze, a chwilę później pikanterii dodała Megan Fox. W obliczu takich akcji, zwykły billboard wydaje się czymś skromnym. Otóż nie tym razem.

Josh Taylor, reporter Guardian Australia, nagłośnił w mediach społecznościowych pewien incydent. Jeden z mieszkańców Melbourne "idzie na wojnę" z Diablo 4, ponieważ jego zdaniem billboard promujący grę obraża uczucia religijne, promuje satanistyczne akcesoria i jednocześnie sprawia, że dzieci mają koszmary.

"Witamy w piekle, Melbourne "

Reklama znajduje się obok ruchliwej drogi i zwyczajnie rzuca się w oczy. Takie same billboardy widzieliśmy w Warszawie, przykładowo w warszawskim metrze. Na plakacie zobaczymy tu Lilith, główną antagonistkę w Diablo 4, datę premiery gry oraz hasło "Witamy w piekle, Melbourne" To w zupełności wystarczyło; czara goryczy przelała się.

Słowa "Witamy w Piekle, Melbourne" jako część reklamy tej gry oraz obraz diabła są obraźliwe dla mnie jako chrześcijanina. Obraz jest również nieodpowiedni dla moich dzieci i już wywołał u nich koszmary.

fragment skargi

W dalszej części skargi możemy przeczytać, że "pokazywanie tak obrzydliwych i niepokojących treści na billboardzie jest niewłaściwe, a dzieci widzą je codziennie". Co więcej, ta reklama, według osoby wnoszącej oskarżenie, przywołuje niemiłe wspomnienia związane z lockdownem.

Reklama nie jest obraźliwa

Reklamodawca stwierdza, że taka forma reklamy nie jest obraźliwa. W tym wszystkim umyka jedna bardzo ważna rzecz: seria Diablo opiera się na walce przeciwko demonom i szeroko pojętym siłom zła.

Reklamy nie przedstawiają również ani nie promują diabła. "Witamy w piekle" odnosi się do fikcyjnej lokalizacji, którą osoba odwiedzi jako część rozgrywki w swoim dążeniu do pokonania fikcyjnego złoczyńcy
przedstawionego w reklamach. Biorąc pod uwagę interpunkcję, nie stwierdza ani nie sugeruje, że Brisbane lub Melbourne to "piekło" i jako takie nie jest obraźliwe dla tych miast ani ich mieszkańców.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne