Odkrycia dokonał PixelRickyRick (dobra ksywka, winszuję) z Red Tools Team, a opisane zostało na Reddicie. Sprawa dotyczy ogólnie modów i save'ów do "Cyberpunka 2077", które wiele osób pobiera z różnych miejsc w sieci albo konkretnie z huba Nexus Mods.
Jak wyjaśnia autor wpisu, złośliwy kod w ściągniętym pliku może doprowadzić nawet do przejęcia komputera. Sprawa dotyczy oczywiście wersji PC, choć zdaniem ekipy w teorii mogłaby dotknąć także tą z PlayStation 4.
Autor wątku zarzuca Redom "brak przeprowadzenia kompetentnych testów" i ma dla osób korzystających z modów dwie porady. Ściągnąć Cyber Engine Tweaks, które naprawia lukę, lub poczekać na odpowiedni hotfix/patch od CD Projektu Red.
Moderski tweak ma też pomóc tym, którzy już zostali dotknięci wirusem, ale może spowodować błędy w działaniu "Cyberpunka 2077".
Cóż, "błędy wieku dziecięcego". Niektórzy od razu chcieli zapełnić grę modami, a Redzi ruszyli sprawę społecznościowej twórczości dopiero po uporaniu się z największymi błędami wersji premierowej. Obstawiam, że teraz, po wydaniu oficjalnej paczki narzędzi moderskich, a także po załataniu błędu, rozpocznie się nowy rozdział w dziedzinie modyfikacji.
[Aktualizacja]
CD Projekt Red poinformował na Twitterze, że jest świadomy problemu i postara się tę kwestę możliwie szybko naprawić.