CD Projekt Red zachęca dziewczyny do robienia gier wideo

Dziewczyny w grze - program stypendialny dla licealistek
Dziewczyny w grze - program stypendialny dla licealistek
MACIEJ ZON

01.10.2021 10:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od dziś do 10 grudnia potrwa rekrutacja programu stypendialnego dla licealistek. Zgłosić może się każda uczennica szkół średnich każdego typu z mniejszych miejscowości.

To pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Dziewczyny w grze, bo tak nazywa się program, to cykl szkoleń z zakresu tworzenia gier wideo, opieka ze strony doświadczonej mentorki bądź mentora z CD Projekt Red oraz wsparcie finansowe przeznaczone na pokrycie kosztów edukacji i rozwoju.

– Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to "zajęcia dla chłopaków"? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży, a ją samą uczynić bardziej różnorodną – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska z CD Projekt Red.

Redów w programie wspiera Fundacja Edukacyjna Perspektywy, która od lat działa na rzecz wspierania wyborów edukacyjnych młodych ludzi i jest odpowiedzialna za szereg inicjatyw mających na celu wspieranie kobiet w branży technologicznej.

–Wspólnie chcemy dotrzeć do utalentowanych dziewczyn, przekazać im wiedzę, narzędzia i to co mniej uchwytne, a kluczowe — dawkę odwagi, która pomoże im spojrzeć na swoje życie w szerszej perspektywie i zaplanować z przytupem przyszłość – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.

Warto dodać, że patronką programu jest Karolina Grochowska, która pełniła rolę producentki przy wielu grach, cieszących się ogromną popularnością, w tym przy serii Wiedźmin. Była jedną z pionierek w polskiej branży gier wideo, a przy tym charyzmatyczną, ambitną i pełną ciepła liderką. Zmarła w 2014 roku po długiej i intensywnej walce z chorobą nowotworową.

– Karolina aplikowała do CD Projekt Red bez żadnego doświadczenia. Gry były jej pasją i chciała sprawdzić, co mogłaby przy nich robić. Chciała zostać testerką, ale szybko udowodniła, że jej miejsce jest gdzie indziej. Roztaczała wokół siebie aurę, która przyciągała i otwierała ludzi. Została fantastyczną producentką. Była żywiołowa, otwarta, komunikatywna. Mogła dogadać się z każdym: od ekscentrycznego artysty po introwertycznego programistę. Równocześnie była perfekcyjnie zorganizowana i można było na niej polegać. Do tego zawsze pamiętała o wszystkim i nawet w najtrudniejszych chwilach zarażała innym optymizmem – mówi Paweł Mielniczuk, Art Director w CD Projekt Red.

Wszystkie szczegóły znajdziecie na oficjalnej stronie programu.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (20)
Zobacz także