CD Projekt Red zachęca dziewczyny do robienia gier wideo
Od dziś do 10 grudnia potrwa rekrutacja programu stypendialnego dla licealistek. Zgłosić może się każda uczennica szkół średnich każdego typu z mniejszych miejscowości.
01.10.2021 10:15
To pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Dziewczyny w grze, bo tak nazywa się program, to cykl szkoleń z zakresu tworzenia gier wideo, opieka ze strony doświadczonej mentorki bądź mentora z CD Projekt Red oraz wsparcie finansowe przeznaczone na pokrycie kosztów edukacji i rozwoju.
– Nasz program kierujemy do młodych dziewcząt z mniejszych miejscowości, które dopiero zaczynają planować swoją przyszłość i karierę zawodową. Być może część z nich nigdy nie pomyślała poważnie o pracy przy grach wideo, bo to "zajęcia dla chłopaków"? W naszym społeczeństwie pokutuje bowiem stereotyp, że branża gier wideo jest miejscem tworzonym głównie przez i dla mężczyzn. Chcemy to zmienić i tym samym ułatwić dziewczynom dostęp do naszej branży, a ją samą uczynić bardziej różnorodną – mówi Agnieszka Szamałek-Michalska z CD Projekt Red.
Redów w programie wspiera Fundacja Edukacyjna Perspektywy, która od lat działa na rzecz wspierania wyborów edukacyjnych młodych ludzi i jest odpowiedzialna za szereg inicjatyw mających na celu wspieranie kobiet w branży technologicznej.
–Wspólnie chcemy dotrzeć do utalentowanych dziewczyn, przekazać im wiedzę, narzędzia i to co mniej uchwytne, a kluczowe — dawkę odwagi, która pomoże im spojrzeć na swoje życie w szerszej perspektywie i zaplanować z przytupem przyszłość – mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech.
Warto dodać, że patronką programu jest Karolina Grochowska, która pełniła rolę producentki przy wielu grach, cieszących się ogromną popularnością, w tym przy serii Wiedźmin. Była jedną z pionierek w polskiej branży gier wideo, a przy tym charyzmatyczną, ambitną i pełną ciepła liderką. Zmarła w 2014 roku po długiej i intensywnej walce z chorobą nowotworową.
– Karolina aplikowała do CD Projekt Red bez żadnego doświadczenia. Gry były jej pasją i chciała sprawdzić, co mogłaby przy nich robić. Chciała zostać testerką, ale szybko udowodniła, że jej miejsce jest gdzie indziej. Roztaczała wokół siebie aurę, która przyciągała i otwierała ludzi. Została fantastyczną producentką. Była żywiołowa, otwarta, komunikatywna. Mogła dogadać się z każdym: od ekscentrycznego artysty po introwertycznego programistę. Równocześnie była perfekcyjnie zorganizowana i można było na niej polegać. Do tego zawsze pamiętała o wszystkim i nawet w najtrudniejszych chwilach zarażała innym optymizmem – mówi Paweł Mielniczuk, Art Director w CD Projekt Red.
Wszystkie szczegóły znajdziecie na oficjalnej stronie programu.