Równo rok temu Nintendo zapowiedziało Switcha, a dziś wygrywa na rynku amerykańskim

Równo rok temu Nintendo zapowiedziało Switcha, a dziś wygrywa na rynku amerykańskim20.10.2017 14:19
Adam Piechota

Ależ wiele się zmieniło przez te dwanaście miesięcy.

Rok temu przestaliśmy pisać NX, zaczęliśmy Switch. Prezentacji konsoli towarzyszyło właściwie jeszcze więcej zagadek niż podczas kilkumiesięcznego okresu przecieków. Dla mnie zaczął się jednocześnie najgorętszy rok w tej branży. Sam sobie nawarzyłem tego piwa, pokazując kilkukrotnie sympatię do wydawcy z Kioto oraz ich dziwacznych pomysłów. Towarzyszyłem Pstryczkowi od tej prezentacji, przez prasowe testy, szalony marzec, gdy konsola uderzyła w rynek razem z Zeldą, pierwsze dobre E3 od lat i kilka udanych premier, wśród których wyróżnię strategiczne Kingdom Battle. Najważniejszą zagadką, wtedy, w październiku, była jednak odpowiedź na pytanie: "Czy Nintendo się ogarnie?". Dziś już spokojnie możemy napisać pozytywny werdykt.

First Look at Nintendo Switch

Nikogo raczej nie dziwi, że Nintendo radzi sobie dobrze na rynku japońskim. Tam przenośne urządzenia od lat wygrywają ze stacjonarnymi. Ale od dłuższego czasu Switch dominuje również na drugim najważniejszym obszarze - w Stanach Zjednoczonych. Według raportu NPD Switch przekroczył tam już dwa miliony sprzedanych egzemplarzy. Cały czas brakuje konsol w sklepach. Już w pięciu miesiącach w tym roku platforma zaliczyła wyższe wyniki od starszej konkurencji. A przecież dopiero za chwilę zacznie się przedświąteczne szaleństwo zakupowe. Analitycy sprytnie łączą liczby wykręcone przez Switcha, 3DS-a i SNES-a Classic, gdy rzucają mocnym hasłem, że Nintendo zgarnęło dwie trzecie całej wrześniowej sprzedaży w USA.

Szalony rok dla całej branży. Ale dobrze móc w końcu napisać, że Nintendo wróciło. Większa konkurencja jest dobra dla wszystkich graczy, niezależnie od reprezentowanego obozu.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.