Premiera PlayStation 5 w Polsce. Możesz kupić, ale nie dostaniesz od ręki

Premiera PlayStation 5 w Polsce. Możesz kupić, ale nie dostaniesz od ręki19.11.2020 09:14
PS5 pierwsze wrażenia
Źródło zdjęć: © Własne | Oliwier Nytko

Niby Sony przestrzegało, że konsol PlayStation 5 w dniu premiery w sklepach nie dostaniemy, ale trochę się łudziliśmy. Zakup PS5 to skomplikowany proces. W dodatku wymaga cierpliwości. Bo sprzedaż niby rusza dziś, ale moment odbioru konsoli to odrębna sprawa.

Szczęśliwi ci, którzy zdecydowali się na zakup PlayStation 5 przed premierą. Ich konsole powinny czekać w sklepach i punktach odbioru lub lada moment do drzwi zapuka kurier z ciężkawą paczką.

Pozostali, a zwłaszcza liczący na zakup w sklepie, obejdą się dziś smakiem. PS5 w sklepie bowiem nie było, nie ma i nie będzie. Przynajmniej dziś. Powód? Oficjalnie koronawirus. Sony w trosce o klientów zdecydowało o sprzedaży wyłącznie online. Nieoficjalnie – konsol jest po prostu zbyt mało. A chętnych za dużo.

Xbox Series X|S borykał się z podobnym problemem, ale finalnie z dostępem konsol Microsoftu problemów nie było. Nie ma zresztą nadal.

Dzień dobry. Poproszę PS5

Przychodzi człowiek do RTV Euro i pyta: "Będzie nowa plejka?". Odpowiedź oficjalna brzmi: "Wciąż nie mamy potwierdzenia od producenta dostępności PlayStation 5, stąd nie prowadziliśmy również przedsprzedaży. Ze względu na ograniczoną dostępność konsol, w tym roku nie pojawią się w sklepach stacjonarnych – jeśli je otrzymamy, znajdą się one wyłącznie w naszym sklepie online, o czym niezwłocznie poinformujemy naszych klientów". Tako rzecze Karol Grzegorek, szef działu handlowego sieci elektromarketów.

Na szczęście w kraju mamy wolny rynek. Idę zatem do kolejnej sieci. Żeby było alfabetycznie, najpierw zaglądam, wirtualnie rzecz jasna, do Media Expertu. Plus jest taki, że nie słyszę Cleo, śpiewającej piosenkę Reni Jusis. Albo odwrotnie.

Słyszę natomiast przewidywalne słowa: "Konsole zamówione w przedsprzedaży można odebrać osobiście w jednym z działających elektromarketów, a także w Punktach Odbioru Zamówień Internetowych". Czyli na parkingach. Z naszych informacji wynika, że większość wybrała słuszną w zaistniałych warunkach, dostawę do domu.

Czy konsole dotrą na czas? - Wysyłka już ruszyła, mam nadzieję, że nie pojawią się żadne komplikacje i nie będzie opóźnień w dostawach – mówi Michał Mystkowski, rzecznik sieci Media Expert.

PlayStation 5 pod choinkę?

Co z późniejszymi zamówieniami? W mediach społecznościowych i na stronach elektromarkety grzmią przecież, że 19 listopada o godzinie 10 ruszy sprzedaż. - Pracujemy wspólnie z producentem nad kolejnymi dostawami i wszystko wskazuje na to, że już w przyszłym tygodniu będziemy mogli uruchomić dodatkową sprzedaż z gwarancją dostawy do 15 grudnia. Sprzedaż będziemy realizować wyłącznie przez internet – dodaje Mystkowski.

Ten sam mechanizm ma zadziałać w konkurencyjnym MediaMarkt. Zamówimy jutro, opłacimy od ręki i dostaniemy gwarancję, że nowe i pachnące PlayStation 5 zostanie dostarczone do domu lub okolicznego sklepu. Problem pozostaje ten sam – konsola dotrze do 15 grudnia. Może wcześniej. A może nie. Zasadniczo - nie wiadomo kiedy.

MediaMarkt ma jednak jeszcze jeden haczyk. W tych sklepach zamówimy PS5 WYŁĄCZNIE w pakiecie z dwoma padami i grą "FIFA 21". Przy czym sieć odgraża się, że cena zestawu ma być atrakcyjna.

Zawsze może być gorzej

Ale to i tak lepiej niż, przykładowo, w sklepach x-kom. Ich przedsprzedaż zapowiadała się obiecująco – dawali atrakcyjne 100 zł zniżki do zakupu. Mniej atrakcyjna okazała się przeszkoda – konsolę będą dostarczone później. Dużo później.

- Najwcześniej będą u nas dostępne na początku 2021 roku – mówi Kamil Szwarbuła, rzecznik x-komu. Co zawiodło? Z naszych informacji wynika, że zapotrzebowanie po prostu przerosło stany magazynowe. W ramach rekompensaty x-kom przekaże wszystkim - niezależnie od tego czy anulowali wcześniejsze zamówienia, czy nie - bon na 100 zł do wykorzystania w sklepie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.