Pixel i PSX Extreme proszą o wsparcie. Ruszyła kampania na Patronite

Pixel i PSX Extreme proszą o wsparcie. Ruszyła kampania na Patronite12.03.2021 11:59
Magazyny Pixel i PSX Extreme
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Artykuł sponsorowany

Branża gier i internetowych mediów o grach ma się świetnie w pandemii. COVID-19 walnął za to potężnie w inne branże, a magazynom Pixel i PSX Extreme oberwało się podwójnie. Jeśli jest w waszym serduszku miejsce na "papier", chodźcie rzucić groszem.

Początek akcji na Patronite.pl zaplanowany jest na 12 marca na godzinę 12 pod adresami patronite.pl/PIXEL oraz patronite.pl/PSXEXTREME. Za wsparcie przewidziane są nietypowe prezenty - karty klubowe, spotkania online z redakcją, poszerzone numery pisma(!), gadżety czy imprezowe spotkanie, gdy pandemia odpuści. A skąd w ogóle taka decyzja?

Media drukowane mają pod górkę z oczywistych powodów - rzadziej wychodzimy z domu, centra handlowe bywają zamknięte, a niektóre kioski zwyczajnie splajtowały. Ale w przypadku Idea Head sytuacja jest jeszcze bardziej złożona.

- Działalność naszej firmy oparta jest na dwóch kluczowych filarach: organizacji targów i konferencji oraz wydawaniu czasopism, a większość przychodów generuje z eventów właśnie. Tymczasem od półtora roku nie zorganizowaliśmy ani jednej imprezy targowej czy konferencyjnej, z których zyski pozwalały nam przez poprzednie 10 lat spokojnie funkcjonować... - mówi Robert Łapiński, właściciel wydawnictwa.

Jedną z takich imprez jest słynne Pixel Heaven, impreza skupiona wokół tematyki retro i gier indie, mająca swoją część targową i branżową. Pierwotnie impreza miała odbyć się w maju, później pojawiły się dwa inne terminy, a ostatecznie całość odbyła się tylko w formie online. Ale PH to tylko jedna z kilku imprez, które organizuje Idea Head.

- Przez ostatnie półtora roku wypadło nam z kalendarza osiem dużych imprez, w tym dwie edycje międzynarodowych targów, które corocznie organizujemy w EXPO XXI od ponad 10 lat, największych na świecie w swojej branży. No i oczywiście Pixel Heaven 2020... Szczególnie ta ostania impreza to duży ból. Kiedy końcu przenieśliśmy się do co najmniej dwa razy większych przestrzeni niż Zajezdnia MZA, dogadaliśmy świetnych gości specjalnych i naprawdę kroiło się grubo, jak to mówią, również pod względem wystawców czy sponsorów. Pandemia zmieniła wszystko - dodaje Łapiński.

W przypadku magazynów "PSX Extreme" oraz "Pixel" stały dochód zapewniają prenumeraty. Ale jak potwierdza mi Robert, przychody z niej wcale nie pokrywają kosztów - a tymi są przecież nie tylko druk i dystrybucja, ale też opłacenie wszystkich autorów.

- Pomysł na Patronite.pl podsunęli nam sami Czytelnicy. Oba pisma mają dużą i zaangażowaną społeczność odbiorców, którym zależy na tym, żeby nadal się ukazywały w formie drukowanej i nie straciły na jakości. Wspólnie uznaliśmy, że model proponowany przez Patronite.pl jest świetnym rozwiązaniem, które pomoże nam przetrwać coraz trudniejsze czasy - kończy wyjaśnienie tej decyzji Łapiński

Trzymam kciuki za powodzenie akcji. Sentyment do papieru, do którego pisałem o grach bite 6 lat, to jedno. Ale jako redaktor prowadzący serwisu online widzę też wyraźnie, że jest wiele fajnych tematów, na które miejsca w sieci... po prostu nie ma. Bo giną w konkurencji z newsami. A o magazynach "Pixel", "PSX Extreme" czy "CD-Action" nie myślę jak o konkurencji, my po prostu się dopełniamy.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.