Kupiłem Forza Horizon 5 za 3,50 zł. Długo nie pograłem

Kupiłem Forza Horizon 5 za 3,50 zł. Długo nie pograłem23.11.2022 10:47
Forza Horizon 5 na promocji? Otóż nie
Źródło zdjęć: © Polygamia

Nigdy nie byłem fanem symulacyjnych gier wyścigowych, głównie dlatego, że brakuje mi do nich cierpliwości. Dlatego kusiła mnie Forza Horizon 5 - nieco luźniejsze podejście, duża mapa i masa samochodów. W końcu trafiła się dobra promocja, lecz nie cieszyłem się nią długo.

Forza Horizon 5 wraz z Forza Horizon 4 za 3,50 zł. Okazja jakich mało, w przededniu Black Friday. Kto by się nie skusił. Gdy tylko otrzymałem o niej informacje, szybko zalogowałem się na konto Microsoft i podjąłem decyzję, by kupić pierwszy produkt na tej platformie. Było nieco zamieszania, oferta przygotowana została w szwedzkim sklepie, więc trzeba było się odnaleźć w interfejsie stworzonym w obcym języku, ale język zakupów zawsze jest taki sam.

Zamówienie "przeszło" bez najmniejszych problemów. Pobrałem najnowszą odsłonę cyklu na swojego peceta i od razu zacząłem grać. Trwało to kilka dni, nie pojawiały się żadne problemy, a ja, pochłonięty, rozległymi możliwościami gry, zacząłem zastanawiać się, czy zaoszczędzonych na jej zakupie pieniędzy nie zainwestować w jakąś kierownicę do komputera.

Radość nie trwała długo, dziś rano, sześć dni po tym, jak kupiłem rzeczony pakiet, otrzymałem od Microsoftu wiadomość o tym, że zamówienie zostało anulowane. Zdziwiłem się - w przypadku błędów cenowych takie decyzje są podejmowane raczej o wiele wcześniej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kupiłem Forza Horizon 5. Teraz "walczę" z Microsoftem

Podczas zakupów gdzieś tam światło mi, ze zamówienie może być cofnięte ze względu na niską kwotę. Z drugiej strony - promocje z okazji Czarnego Piątku są z nami już od dłuższego czasu, więc czemu Microsoft miałby nie sprzedawać swojej sztandarowej produkcji w tak niskiej cenie?

Zdecydowałem się nieco "podrążyć w temacie". Zadzwoniłem na infolinię Microsoftu, by zapytać o całą sprawę. Otrzymałem informację, że czas oczekiwania powinien wynosić około dwóch minut. Po kwadransie odebrałem telefon, porozmawiałem chwilę z automatem i zacząłem czekać na połączenie.

W tle słyszałem dziwne dźwięki, szumy i trzaski. W końcu odezwała się do mnie pracownica Microsoftu. Okazało się, że nie jest ona konsultantem, cała infolinia jest zajęta i ponoć wiele telefonów dotyczy właśnie rzeczonej promocji, czy, jak już oficjalnie nazywa to Microsoft, błędu cenowego na pakiet Forza Horizon 4 i Forza Horizon 5.

Jak się dowiedziałem, zgodnie z regulaminem sklep ma prawo cofnąć zamówienie, jeśli doszło do oczywistego błędu cenowego. Czy w tej sytuacji mieliśmy z nim do czynienia? To pewnie zależy od perspektywy. Dla sprzedającego błąd taki zdecydowanie był. Kupujący niekoniecznie muszą mieć świadomość na temat tego, ile trzeba zapłacić za taką grę. Szczególnie w szwedzkiej wersji sklepu, na krótko przed Czarnym Piątkiem.

Tanie klucze czy oczywisty błąd cenowy

Jako gracze jesteśmy przyzwyczajeni do tanich kluczy do gier. Promocje nawiedzają nas jedna za drugą, wyprzedaże Steam, GOG, czy darmowe gry na platformie Epic Games Store uczą, że nawet za spore hity płaci się czasem raptem kilka złotych, albo odbiera się je nawet za darmo. Wystarczy przypomnieć sobie promocje EGS na koniec roku, kiedy codziennie otrzymywaliśmy darmową produkcję, z kolekcją Tomb Raider w Sylwestra na czele.

Microsoft walczy ze sklepami z tanimi kluczami

Microsoft zablokował możliwość kupowania kluczy w argentyńskiej i tureckiej wersji swojego sklepu. To cios wymierzony głównie w sklepy, które handlują tanimi kluczami. Jednak w przypadku oferty na Forza Horizon 4 i Forza Horizon 5 wydaje się, że to właśnie te keyshopy mają się póki co najlepiej. Z komentarzy internautów można przeczytać, że do tej pory gry zostały usunięte tylko z kont, na których zostały aktywowane bezpośrednio.

W przypadku tych osób, które kody kupowały w formie prezentów i aktywowały je w takiej formie, gry mają wciąż działać, przynajmniej ok. godziny 10:00 23 listopada 2022 r. Jeżeli faktycznie Microsoft będzie miał problem z cofnięciem zamówień na produkty zamówione w formie kluczy, będzie to oznaczać, że najmocniej oberwą gracze, którzy faktycznie kupili tylko jeden egzemplarz gry "dla siebie", a sklepy, które kupiły ich setki czy tysiące będą mogły je nadal sprzedawać.

Można mieć jednak nadzieję, że Microsoft uzna reklamacje graczy, którzy aktywowali produkt na swoim koncie. Wizerunkowo byłoby to pewnie najlepsze wyjście, szczególnie że sam zakup nie wiązał się z koniecznością korzystania z VPN czy zmyślania jakichkolwiek danych. Dało się go zrealizować w prosty sposób - z tym zastrzeżeniem, że po szwedzku.

Na rozwój sytuacji musimy poczekać do czasu, aż nieco zluzuje się sytuacja na infolinii Microsoftu. Dopóki telefonów nie zaczną odbierać konsultanci, którzy na co dzień zajmują się tego typu zdarzeniami, nie ma możliwości, by zgłosić reklamację.

Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.