Znaczny wzrost liczby zestawów VR na Steamie po premierze Half-Life: Alyx

Znaczny wzrost liczby zestawów VR na Steamie po premierze Half-Life: Alyx
04.05.2020 15:34
Znaczny wzrost liczby zestawów VR na Steamie po premierze Half-Life: Alyx
Bartosz Witoszka
Bartosz Witoszka

Choć 1,9% wszystkich użytkowników platformy Valve, którzy w kwietniu użyli gogli VR może nie brzmi zbyt imponująco, to fani wirtualnej rzeczywistości mają powody do zadowolenia.

Już sam tytuł polyrecenzji Half-Life: Alyx sugerował, że mamy do czynienia z grą kalibru “Valve dało radę”, co zresztą potwierdzili też autorzy innych serwisów, wystawiając grze wyjątkowo wysokie noty. Jeszcze przed premierą tytuł wywołał sporo emocji, bowiem był powodem braku w dostawach zestawów Index VR, do których była dołączana darmowa kopia gry. Jak to się jednak przełożył na sprzedaż gry?

325316473608484828

W tym przypadku mówimy jednak o jednej z najbardziej kultowych marek wszech czasów, którą gracze pecetowi darzą ogromnym sentymentem. Dlatego wynik blisko miliona (konkretnie to 950 tysięcy) nowych urządzeń VR, jakie pojawiły się w kwietniu na Steamie, robi wrażenie. Oczywiście, nie są to oficjalne dane sprzedażowe udostępnione przez Valve, ale z czystym sumieniem można założyć, że zdecydowana większość tego wyniku należy do Half-Life: Alyx. Poza tym firma regularnie przygotowuje podsumowania dotyczące komputerów i sprzętu użytkowników Steama.

325316473608615900

Warto też dodać, że to największy przyrost użytkowników VR w historii platformy Valve, a sama gra była kompatybilna również z innymi zestawami gogli, więc sprzedaż tytuł może być znacząco wyższa. I to jest całkiem dobra wiadomość, oby takich więcej.

Bartek Witoszka

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)