Znaczny wzrost liczby zestawów VR na Steamie po premierze Half-Life: Alyx

Choć 1,9% wszystkich użytkowników platformy Valve, którzy w kwietniu użyli gogli VR może nie brzmi zbyt imponująco, to fani wirtualnej rzeczywistości mają powody do zadowolenia.

Znaczny wzrost liczby zestawów VR na Steamie po premierze Half-Life: Alyx
Bartosz Witoszka

Już sam tytuł polyrecenzji Half-Life: Alyx sugerował, że mamy do czynienia z grą kalibru “Valve dało radę”, co zresztą potwierdzili też autorzy innych serwisów, wystawiając grze wyjątkowo wysokie noty. Jeszcze przed premierą tytuł wywołał sporo emocji, bowiem był powodem braku w dostawach zestawów Index VR, do których była dołączana darmowa kopia gry. Jak to się jednak przełożył na sprzedaż gry?

Obraz

W tym przypadku mówimy jednak o jednej z najbardziej kultowych marek wszech czasów, którą gracze pecetowi darzą ogromnym sentymentem. Dlatego wynik blisko miliona (konkretnie to 950 tysięcy) nowych urządzeń VR, jakie pojawiły się w kwietniu na Steamie, robi wrażenie. Oczywiście, nie są to oficjalne dane sprzedażowe udostępnione przez Valve, ale z czystym sumieniem można założyć, że zdecydowana większość tego wyniku należy do Half-Life: Alyx. Poza tym firma regularnie przygotowuje podsumowania dotyczące komputerów i sprzętu użytkowników Steama.

Obraz

Warto też dodać, że to największy przyrost użytkowników VR w historii platformy Valve, a sama gra była kompatybilna również z innymi zestawami gogli, więc sprzedaż tytuł może być znacząco wyższa. I to jest całkiem dobra wiadomość, oby takich więcej.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.