Zmien skórke
Logo Polygamii

Valve może być bardziej niż zadowolone z premiery Half-Life: Alyx

Wysokie noty recenzentów idą w parze z dużym zainteresowaniem graczy.

Nie jest to nowa myśl, ale na pewno warto ją tutaj powtórzyć, bo idealnie będzie współgrać z tematem całego wpisu. Zarówno pierwszy, jak i drugi Half-Life były dla gier na komputerach osobistych swoistym przełomem. Czymś, do czego porównywało się inne pierwszoosobowe gry akcji i oceniało, czy w jakimś stopniu zbliżyły się do poziomu narzuconego przez Valve, czy może zostały w przeszłości, bazując na już znanych rozwiązaniach.

Prawdopodobnie dlatego pełnoprawny Half-Life 3 nie powstanie, ale wygląda na to, że Valve po raz kolejny to zrobiło. Na swój własny, trochę okrężny sposób, ale znów zrewolucjonizowało pewną gałąź giereczkowa, a konkretnie VR.

Wirtualna rzeczywistości traktowana dotychczas jako ciekawostka, czy swoisty pokaz dem technologicznych miała problem z przebiciem się do szerokiego grona odbiorców. Jasne, ukazał się wszystkim znany i lubiany Beat Saber, czy kilka innych ciekawie wyglądających produkcji, ale brakowało tej technologii czegoś, co przekona graczy do zainwestowania pieniędzy w tę technologię.

Valve na pewno liczyło się z ryzykiem, że ich pomysł wypuszczenia nowego Half-Life’a tylko na VR nie spodoba się wszystkim graczom, a po drugie może nie być wystarczającym powodem do zainwestowania we wcale nie tanie gogle czy w miarę dobrego peceta. Już sama zapowiedź czy wyprzedawanie kolejnych zestawów Index VR były jednak na tyle wyraźnymi sygnałami, że wszystko musiało się skończyć tak, jak powinno.

Zacznijmy zatem od wyjątkowo przychylnych recenzji i ocen, wśród których nie brakuje maksymalnych not wystawionych chociażby przez VR Focus, Road to VR UploudVR czy bardziej popularne wśród głównonurtowych graczy, VG24/7, IGN i DualShockers. Póki co na Metacriticu najniższa ocena oscyluje wokół 80%, które wystawiły PC Gamer, Gamers Beat i Metro GameCentral. Brytyjski Eurogamer z kolei wystawił rekomendację, co nie jest najwyższą notą w tym serwisie (dzięki Simplex!), ale dalej mamy do czynienia z pozytywną oceną.

A jeśli nie ufacie recenzentom i bardziej cenicie sobie zdanie graczy, to na pewno przekonująca okaże się liczba osób, które od wczoraj rozpoczęły swoją zabawę w świecie opanowanym przez obcą rasę. Według danych ze Steam DB było to ponad 42 tysiące osób, a tylko w tym momencie w produkcji Valve spędza około 8 tysięcy użytkowników. Na Twitchu również nie wygląda to najgorzej i aktualnie zmagania innych ogląda prawie 30 tysięcy użytkowników platformy.

Co do naszej recenzji, której temat poruszył Simplex w komentarzach – nie wiem, czy Barnaba coś szykuje, ale podejrzewam, że jeśli nie pełnoprawny tekst krytyczny, to jakiś dłuższy wpis o nowym Half-Lifie się pojawi.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
3 Odpowiedzi
4 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Simplex
Użytkownik

Dobry artykuł, już miałem chwalić, a tu ten fragment. Tak więc chwale wszytko oprócz tego: “Choć na pewno upłynie jeszcze sporo wody w rzece nim zaczną pojawiać się duże, dopracowane tytuły tworzone z myślą o wirtualnej rzeczywistości.” W 2017 roku sam bym się podpisał pod tym stwierdzeniem, ale jestemy w 2020 roku no i obecnie taka opinia świadczy o niewiedzy autora, albowiem takie gry już są, nawet jeśli autor o tym nie wie 🙂 (i jeszcze to nieszczęsne “na pewno”). Biorąc pod uwagę jak mały jest rynek posiadaczy gogli VR w porównaniu do reszty, to jest ich więcej niż można… Czytaj więcej »

anogianos
Użytkownik

Ja mam tylko taką osobistą nadzieje ze MS zmieni swoja politykę co do VR i udostępni technologie na xboxsie.

Simplex
Użytkownik

[10 char]

Popularne wpisy

Popularne Gry