Wypowiedź Dana Hausera o 100-godzinnych tygodniach pracy może spowodować lawinę

Pierwszy kamyczek już spadł...

Wypowiedź Dana Hausera o 100-godzinnych tygodniach pracy może spowodować lawinę
Krzysztof Kempski
10

Nadgodziny w branży gier to często przewijający się temat. Nie tak dawno głośnym echem odbiła się sprawa rekordowo długiego dnia pracy w CD Projekcie na finiszu nowego Wiedźmina, Wczoraj natomiast burzę rozpętał Dan Houser, który w wywiadzie wspominał o 100 godzinnych tygodniach pracy, jakie czekały pracowników przy Red Dead Redemption 2. Oczywiście szybko zorientował się, że niekoniecznie jest to rzecz, którą wypada się jako pracodawca chwalić i szybko się z tego wycofał...

Cóż, trzeba było jednak myśleć, zanim się coś powiedziało, bo jego tekst o rzekomo dobrowolnych nadgodzinach doprowadził do kolejnych wyznań na temat pracy w Rockstarze. Temat podchwycił Jason Schreier z Kotaku, zapraszając na Twitterze pracowników firmy do dzielenia się informacjami na temat rzeczywistości pracy w firmie. Chętny do (publicznego) wyznania znalazł się bardzo szybko...

Jeden z developerów wspomina swoją pracę w firmie jeszcze za czasów GTA IV. Nie wiemy czy nadgodziny w czasie tworzenia Red Dead Redemption 2 były obowiązkowe, ale... Stauffer mówi, że praca nad GTA IV przypominała działanie z przystawionym do głowy przez cały tydzień pistoletem. Developerzy musieli przychodzić do firmy także w soboty i niedziele, przede wszystkim na wypadek, jakby Sam lub Dan Hauserowie przyszli, bo chcieli widzieć ciężką pracę całego zespołu...

Obraz

Z drugiej strony nie można też pominąć faktu, że również głównodowodzący pracowali w owym czasie po 100 godzin w tygodniu. Crunch to niestety ciężki do jednoznacznej oceny temat, bo poza higieną pracy chodzi też przecież o dotrzymanie terminów i wiele zależy też od tego, czy nadgodziny wiążą się z jakąś formą dodatkowego wynagrodzenia i czy są dobrowolne. Na koniec chciałbym przypomnieć jeszcze jeden starszy tekst z naszej strony, obrazujący zjawisko z bliska.

A o tym, czym zaowocowały długie nadgodziny developerów przy Red Dead Redemption 2 przekonamy się już 26 października...

Krzysztof Kempski

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne