Windows 11 a Steam i Epic Games Store. Microsoft wyciąga rękę

Microsoft tworzył nowy system na tych samych zasadach, na jakich w Hollywood kręci się kontynuacje wielkich hitów. W Windows 11 wszystkiego ma być "więcej" i "bardziej".

Windows 11
Windows 11

28.06.2021 11:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie dotyczy to tylko szybkości Windowsa 11, bezpieczeństwa i płynności działania. Również aplikacji ma być więcej i mają być otwarte na tak wielu użytkowników, jak to tylko możliwe. W tym graczy.

Pisaliśmy już o tym, że nowy system obsłuży AutoHDR, a gry będą się wczytywać i działać szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki ładowaniu danych wprost do karty graficznej z pominięciem CPU. Na tym jednak nie koniec.

Game Pass zostanie na stałe zintegrowany z aplikacją Xbox, którą znajdziemy w Windowsie 11. Microsoft nie zamknie jednak drzwi przed konkurencją. Przeciwnie. Zamierza otworzyć je na całą szerokość. Gigant zapewnia, że twórcy własnych aplikacji zatrzymają 100 procent swoich przychodów z płatności przeprowadzanych przez zewnętrznych operatorów i nie będzie nakładał na nich własnych marż.

- Jeżeli ktoś chce wejść do Microsoft Store, my zachęcamy i z myślą o nich opracowujemy regulamin – mówi Panos Panay w rozmowie z The Verge. – Dążymy do tego, żebyś wchodząc do naszego sklepu, znajdował aplikację, której szukasz.

Wspomniane 100 procent nie dotyczy gier wideo. Nie jest zatem jasne, jak będzie to wyglądało w praktyce i co to oznacza dla takich platform, jak Steam czy Epic Games Store. Trzeba również dodać, że od 1 sierpnia Microsoft zmniejszył swoją prowizję pochodzącą ze sprzedaży gier z 30 na 12 procent.

System Windows 11 będzie dostępny w ramach bezpłatnej aktualizacji dla kwalifikujących się urządzeń z systemem Windows 10 oraz w nowych komputerach od końca 2021 r.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
windows 11steamepic games store
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.