Will Wright pomoże nam zbudować mapę życia

Dzięki tej grze odkryjecie prawdę na swój temat, tak obiecują.

Will Wright pomoże nam zbudować mapę życia
Joanna Pamięta - Borkowska

21.03.2018 12:36

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Will Wright to autor, który na stałe zapisał się w historii gier wideo jako twórca takich tytułów jak The Sims, Spore czy Sim City oraz założyciel studia Maxis. Od jakiegoś czasu pracuje nad nową grą na urządzenia mobilne, a więcej na jej temat zdradził podczas konferencji w San Francisco. Projekt nosi tytuł Proxi i po raz pierwszy usłyszeliśmy o nim już w 2016 roku, kiedy to nazywał się jeszcze SimYou. A oto, co ma nam do powiedzenia Will:

Will Wright's Proxi Art Challenge

Nie powiem, brzmi to wszystko bardzo enigmatycznie i ambitnie. Gra ma nam dać możliwość odkrycia swojego prawdziwego ja i być symulatorem zupełnie nowego pokolenia graczy. Dzięki niej będziemy mieli możliwość nauczenia się czegoś o nas samych. Ale przejdźmy do konkretów, bo szumne obietnice w tej branży to już norma.

Będziemy budować świat gry całkowicie od zera, a budulcem będą nasze własne wspomnienia, podzielone na kategorie: dom, rodzina, nauka, przygody itd. Artyści ze studia Gallium Artistic będą musieli opracować manifestacje tych wspomnień w formie modeli 3D. Są one nazywane memami i będą klockami, z których powstaną całe struktury. Każdy mem ma wygląd, dźwięk i przedstawia pewien koncept. Propozycje niektórych możecie obejrzeć np. na Sketchfabie.

Obraz

Stworzymy wyspy, które powoli będą rozrastać się i łączyć z innymi wyspami należącymi do innych kategorii. W ten sposób otrzymamy coś na kształt mapy naszego życia. Czy brzmi to rewolucyjnie? Na pewno brzmi ciekawie i odważnie. Ciekawa też jestem jednego - czy Wright ma jakiś pomysł na zaznaczenie wagi i znaku emocji danego wydarzenia. Dla jednego liceum to ważny i bardzo pozytywny rozdział w życiu, dla kogoś innego już niekoniecznie. Podobnie jak standardowo uznawane za miłe wydarzenia, jak np. narodziny dziecka, mogą być dla kogoś traumą. Czy twórca Simsów pójdzie tak daleko w ocenie wspomnień, czy raczej przyjdzie nam budować wyspę szczęśliwości zatytułowaną "praca w korpo"?

Zastanawia mnie również, na ile wygląd memów będzie typowy dla danej kultury. Na pewno kwestia ta będzie zaprzątać umysły pracujących nad Proxi artystów. Zresztą, zamieszczony wyżej film skierowany jest również do nich. Will Wright ogłosił konkurs Proxi Art Challenge, w ramach którego modderzy i graficy będą nadsyłać swoje propozycje manifestacji wspomnień. Czekają na nich atrakcyjne nagrody oraz szansa na zatrudnienie w studio.

Gra pojawi się już w tym roku.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsimsspore
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.