Trzy nowe materiały z rozgrywki z Half-Life: Alyx

Trzy nowe materiały z rozgrywki z Half-Life: Alyx
Bartosz Witoszka

03.03.2020 11:39, aktual.: 03.03.2020 14:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Czego tam nie ma.

Powoli przestaję się dziwić, czemu zestawy Index VR rozchodzą się jak świeże bułeczki, a sami gracze, którzy od dłuższego czasu siedzą w temacie wirtualnej rzeczywistości, chyba od początku wiedzieli, że Valve szykuje coś naprawdę specjalnego. I jak zazwyczaj wszelkiego rodzaju materiały z rozgrywki, o których chcę potem skrobnąć kilka zdań oglądam z niewielkim zainteresowaniem, tak w przypadku tych z Half-Life: Alyx byłem naprawdę zainteresowany, co stanie się dalej i jakie nowe bajery przygotowali twórcy.

Wybaczcie ten nieco zbyt osobisty wydźwięk wpisu, ale dawno nie czułem, że jakiś przedpremierowy filmik z gry wywołał we mnie tyle emocji. A tutaj dostałem jeszcze potrójną dawkę – szaleństwo.

Half-Life: Alyx Gameplay Video 1

No dobra, starczy tych ochów i achów, pora na konkrety. Pierwszy i zarazem najdłuższy materiał (bo prawie 5-minutowy) pokazuje Alyx, która przedziera się przez opuszczoną stację metra i walczy z klasycznymi zombiakami. Co ważne, zaprezentowano tam jeden z trzech systemów poruszania się, który opiera się na pełnej teleportacji (tzw. blink). Zdradzono również kilka szczegółów dotyczących modowania broni – o ile akurat będziemy posiadać w danym momencie ogniwa energetyczne – czy ulepszania swoich statystyk za pomocą. Wygląda to fajnie i mam nadzieję, że przynajmniej część z pokazanych rzeczy będzie dostępna w finalnej wersji gry (premiera już za trzy tygodnie).

Half-Life: Alyx Gameplay Video 2

Drugi z materiałów skupia się w głównej mierze na eksploracji i rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych poprzez wykorzystanie rękawicy, która działa trochę jak Omni-Klucz z Mass Effecta. Podobnie, jak w poprzednim filmie, tak i tutaj Alyx dotyka wszystkiego, co może, demonstrując przy okazji jak wiele interakcji będzie można wykonywać z przedmiotami wokół nas. Podejrzewam, że podczas normalnej rozgrywki większość osób nie będzie zwracała na to dużej uwagi, ale być może ogrom możliwości, jaki zapowiadają twórcy realnie zachęci kogoś do zabawy, a nie parcia do przodu na złamanie karku. Zresztą, to nowych Half-Life – tam każdy kamyczek zostanie dokładnie zbadany przez fanów, którzy będą się wymieniać na jego temat uwagami i budować wokół niego teorię.

Half-Life: Alyx Gameplay Video 3

Ostatni i najkrótszy materiał to już walka z ludzkimi przeciwnikami, i ten materiał był chyba najciekawszy. Przede wszystkim dlatego, że Alyx musiała tam realnie walczyć o życie i cały czas balansowała na granicy przeżycia. Oczywiście to tylko filmik przygotowany przez twórców, a podczas normalnej rozgrywki będzie pewnie powtarzać jakąś sekwencję wielokrotnie w nadziej, że tym razem się uda, co w zasadzie byłoby ciekawym nawiązaniem do poprzednich części, które z perspektywy czasu są piekielnie trudne.

W Half-Life: Alyx zagramy już 23 marca, ale do tego będą potrzebne gogle VR – Valve Index, HTC Vive lub Oculus Rift – i dość mocny komputer, choć Valve zdecydowało się jedynie na udostępnienie wymagań minimalnych.

Half-Life: Alyx - 9 Minutes of Gameplay - IGN First

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (13)
Zobacz także