Half-Life: Alyx od początku tworzony jest z myślą o goglach VR

Half-Life: Alyx od początku tworzony jest z myślą o goglach VR
Bartosz Witoszka

22.11.2019 10:43, aktual.: 23.11.2019 02:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mamy zwiastun, mamy też wyjaśnienie czemu zdecydowano się na wirtualną rzeczywistość.

Od kilku dobrych lat gracze zadają sobie pytanie: gdzie u licha podziały się gry od Valve? Jakiś czas temu włodarze platformy Steam wypuścili Artifact, karciankę z iście staro szkolnym systemem zdobywania nowych kartoników, ale sama produkcja raczej szybko odeszła w zapomnienie. Tak szybko, że nasz Polygamijny karciankowy ekspert (pozdrawiamy Pawle!), nie zdążył napisać drugiej części artykułu. Tak czy siak, pierwsza jest do poczytania tutaj, przyjemna lektura.

Half-Life: Alyx Announcement Trailer

No i kiedy tak wszyscy się głowiliśmy, kiedy będzie ta nowa gra od legendarnego Valve nagle dostaliśmy przeciek, a chwilę później oficjalne potwierdzenie. Wczoraj wieczorem na oficjalnych kanałach Valve pojawił się zwiastun Half-Life: Alyx, który będzie prequelem do części drugiej. Jak sama nazwa wskazuje, gra będzie skupiała się na Alyx Vance i jej ojcu, Eli, którzy razem będą tworzyć ruchu oporu w City 17 przeciwko obcej rasie, czy tam z czym Gordon Freeman walczył.

Co ważne, twórcy podkreślają, że “Alyx” będzie pełnoprawną grą, a nie naprędce skleconym demem technologicznym, więc brzmi to zachęcająco, zwłaszcza dla laików VR (ja nim totalnie jestem), którzy nie są zafascynowani technologią, a chcieliby po prostu pograć w jakąś tradycyjną grę z wykorzystaniem gogli. Oprócz strzelania będziemy też rozwiązywać zagadki i robić wszystko to, co w poprzednich Half-Life’ach. Tylko, że na VR.

The Final Hours of Half-Life: Alyx -- Behind Closed Doors at Valve Interview

Skąd w ogóle pomysł na Half-Life’a VR? Z pomocą przychodzi “pan The Game Awards”, Geoff Keighley, który jakiś czas temu odwiedził siedzibę Valve i miał okazję porozmawiać z twórcami projektu. Przede wszystkim, Valve chciało stworzyć grę, która od początku do końca będzie wykorzystywać potencjał gogli wirtualnej rzeczywistości. Dopiero potem dorobiono do tego Half-Life’ową skórkę, co tylko pomoże “Alyx” w byciu dobrą grą, a to chyba jest najważniejsze, prawda?

Obraz

A sama gra pojawi się w marcu 2020 roku tylko na sprzętach VR wspieranych przez Steam (Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift, Windows Mixed Reality). Sama “Alyx” będzie kosztować około 215 złotych. A, no i zapomniał bym o najważniejszym, gracze będą mogli tworzyć własne poziomy i dzielić się nimi za pośrednictwem Steam Workshop.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także