To już oficjalne. Reklamy w grach wideo nadciągają na konsole i PC [Aktualizacja]

Ktoś w końcu wpadł na niepokojący pomysł i chce zaszczepić 30-sekundowe spoty reklamowe w grach. Co gorsza, znaleźli się pierwsi chętni.

To już oficjalne. Reklamy w grach wideo nadciągają na konsole i PC [Aktualizacja]

Wyobraźcie sobie taką sytuację. Gracie w ekstremalnie wymagający tytuł. Na potrzeby tego tekstu załóżmy, że to jakiś soulslike. W końcu udało wam się przebrnąć przez nieznośną chmarę wrogów, a potem ubić uciążliwego bossa. Zaraz, już za sekundkę, dosłownie za chwilkę dotrzecie do skrótu, dzięki któremu nie będziecie musieli powtarzać całej sekwencji po raz szesnasty. I nagle: reklama! Jak w Polsacie czy na TVN! Irracjonalne? Bardzo. Irytujące? Piekielnie. Realne? Niestety, ale coraz bardziej.

Gra zawiera lokowanie produktu

Jak się nad tym dłużej zastanowić to reklamy w grach nie są niczym nowym. Wystarczy włączyć dowolną FIFĘ, ostatnie F1 czy UFC 4.

A nie zapomnijmy też o Death Stranding, w którym główny bohater popijał monsterka za monsterkiem. O grach mobilnych nawet nie wspominam, bo niektóre z nich to istne słupy reklamowe.

Nie wiadomo ile Monster zapłacił za reklamę w grze Death Stranding
Nie wiadomo ile Monster zapłacił za reklamę w grze Death Stranding

Tym jednak razem ktoś postanowił pójść o kilka kroków dalej. Za pomysłem stoi firma playerWON. Stworzyli platformę, zbadali użytkowników i wyszło im, że w zamian za 15- lub 30-sekundowe spoty reklamowe, gracze dostaną coś w zamian lub nie będą musieli zapłacić za tytuł. Mało tego. Z badań wyszło im, że w zamian za bezpłatne dodatki, jesteśmy w stanie obejrzeć nawet 10 takich spotów dziennie.

Pomysłowi już przyklasnęli pierwsi wydawcy i umowę z playerWON podpisali Electronic ArtsHi-Rez. Nie jest jasne czy chodzi o gry free-to-play, czy o pełnoprawne produkcje.

Przyszłość, której nikt nie chce

To oczywiście pierwsze przymiarki do wprowadzania reklam do gier, ale podobny krok zrobił również Facebook, który w aplikacjach (i grach) dla gogli VR Oculus Quest wprowadził pilotaż pozwalający wyświetlać spersonalizowany materiał reklamowy.

Wróćmy jednak do playerWON. System ma być "łatwo implementowany w dowolnej grze". I na koniec informacja najgorsza. Twórcy pomysłu reklam w grach planują uruchomić je w "tuzinie tytułów do końca roku".

AKTUALIZACJA

Electronic Arts odniosło się do powyższych doniesień w oficjalnym komunikacie. Poniżej jego pełna treść.

W związku z nieprawdziwymi doniesieniami sugerującymi, że zamierzamy wprowadzić reklamy „w formacie telewizyjnym” do naszych gier, chcemy zapewnić, iż nie zastanawiamy się nad wprowadzeniem reklam w tytułach na konsole ani nie podpisaliśmy żadnych umów w celu ich wdrożenia. Tworzenie najlepszych możliwych doświadczeń dla graczy pozostaje naszym priorytetem.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.